2022-01-25, 15:37
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andnodden
fast nu är vi mitt i vintern och har inte kraften kvar. sommaren brukar vara dålig för krypto. covid kraschade på våren 2020 men tror knappast vi kommer se nån recovery så snabbt från detta för det finns inte så mycket att skylla på

Senaste årets utveckling är väl ett så tydligt bevis man kan få på att man inte kan titta på hur BTC betett sig tidigare och dra slutsatser utifrån det?
Möjligtvis har man kunnat göra det tidigare, när Bitcoin användes för spekulation och daytrading, men inte längre när det allt mer börjat användas som den store of value den är ämnad för att vara.
Citera
2022-01-25, 15:41
Medlem
varför kan det inte vara så att det bara finns ett begränsat antal företag som investerar i btc ?

menar att nån gång kommer ju antalet stora investerare ta slut.

varför skulle det inte kunna ta slut vid 60k?
Citera
2022-01-25, 16:28
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
varför kan det inte vara så att det bara finns ett begränsat antal företag som investerar i btc ?

Hittills har nya användare och nya företag bara ökat. Återkom när den grafen gått ner under en längre tid.
Citera
2022-01-25, 16:37
Medlem
Leastons avatar
Citat:

Tror du man sa något liknande på 90 talet när man pratade om användare av internet?
Citera
2022-01-25, 17:10
Medlem
Citat:

Gäller ju alla assets. Tänk om det tar slut med köpare av guld? Tänk om det tar slut med köpare av fastigheter? I båda de fallen fångas det upp vid fundamentalt värde; max 5% av dagens värderingar. Så guld går -95%, bostaden går från 5msek till 250ksek. BTC är svårare att säga, för vi har så lite empiri.

Generellt gör du dig själv en björntjänst när du analyserar likvida marknader på det sättet. Det som skapar fallande priser i något som BTC är sällan att det är för få köpare - det är snarare för många säljare.

Med lite huvudgymnastik ser du därför att det stora problemen inte hopar sig för BTC/ETH, utan för alla mer eller mindre seriösa projekt som har massiv "gömd" supply, dvs helt skev TDV. De flesta av dessa projekt är idiotiska och kommer försvinna ändå. Men även om du hittar en guldklimp kan priset utan problem gå nedåt >1 år just pga säljare.
Citera
2022-01-25, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Tror du man sa något liknande på 90 talet när man pratade om användare av internet?
det jag menar är att folk inte verkar inse att antalet företag som ska investera i btc kanske inte är så stor just nu.

vägen till 100k kanske nås först om 1.5 år eller så.

folk tror att vi ska bara ha några mindre dippar och korrektioner mot 100k. nu kanske vi håller oss vid 20-40k till nästa halvering . inte omöjligt iaf.
självklart kan 69k varit toppen närmsta åren. varför det är så svårt att förstå fattar inte jag.

intresset för btc var redan stort för 8 år sedan. många sa redan då att amazon skulle acceptera btc när jag började våren 2016.

man bör kanske inse att det kan ta tid och att alla företag inte kommer hoppa in i år eller ens nästa år.

uppenbarligen säljer ju även företag som köpt in sig på 40k.
självklart kommer även dom sälja
Senast redigerad av Andnodden 2022-01-25 kl. 17:43.
Citera
2022-01-25, 18:50
Medlem
dom har betydligt bättre kunskap än gemene man. När ni trodde det skulle rusa till 100k såg dom kanske massa indikationer på att toppen låg vid 55-70k och sålde av det mesta.
Sedan sitter folk och kollar på 49k för det är nåt jävla support på binance, 20 ema eller nåt annat skit och tror att priset ska upp.

Jag tror att företag fortfarande har ganska stor koll och kontroll.
Ni inser väl att när priset går från 60-35k på några veckor så är det inte någon med 100k usd som säljer?
Det krävs hundratals miljoner och miljarder.

Många verkar tro att bara för att Micael sailor köper på 25k usd så kommer han hålla för alltid.
Oavsett vad dom säger så kommer dom också sälja när dom gjort stora vinster,dom är inte korkade. Det är just där mpnga har fel och att det är argumentet för att denna cykel skulle va annorlunda.
Ni tänker att när sailor köper på 25k kommer båt annat stort företag köpa på 70k.
Nån gång tar det stopp och det är nog bara dom med stora pengar som vet ungefär när.

Att nån sitter och gissar på Youtube pga teknisk analys och förgångna cyklar har inte jag mycket för.
Ser hur folk bara kopierar från 2013 och drar ut den på längden och tror att det ska se ut så.
Citera
2022-01-25, 18:56
Medlem
Citat:
självklart kan 69k varit toppen närmsta åren. varför det är så svårt att förstå fattar inte jag.

Anledningen till att många inte tror det, var att vid 69k såg vi inte alls någon eufori som varje gång kännetecknar en topp av en Bitcoincykel. Det var en ganska låg aktivitet, och priset låg över 60k under en hel månads tid.

Finns andra saker som talar emot också, RSI låg under 70 vid toppen, andra toppar har det legat över 90. CBBI låg också på ca 70 vid toppen, vid tidigare toppar har det kommit upp till 100.
Citera
2022-01-25, 19:21
Medlem
Citat:
Senaste årets utveckling är väl ett så tydligt bevis man kan få på att man inte kan titta på hur BTC betett sig tidigare och dra slutsatser utifrån det?
Möjligtvis har man kunnat göra det tidigare, när Bitcoin användes för spekulation och daytrading, men inte längre när det allt mer börjat användas som den store of value den är ämnad för att vara.
Lmao, du fortsätter förneka in i det sista att BTC befinner sig i bear market precis som skedde 2014 och 2018. Låt polletten falla ner med priset av BTC. 2013 och 2017 var inte lik varandra heller. Varje cykel är sig olik, men fortfarande samma koncept. BTC kommer fortsätta fucka med folks pengar pga sin fortsatt starka volatilitet. Du inser inte att det enda som skiljer nu är att det är större och bättre spelare som är med. Tror du dom driver välgörenhet?
Citera
2022-01-25, 20:37
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Lmao, du fortsätter förneka in i det sista att BTC befinner sig i bear market precis som skedde 2014 och 2018. Låt polletten falla ner med priset av BTC. 2013 och 2017 var inte lik varandra heller. Varje cykel är sig olik, men fortfarande samma koncept. BTC kommer fortsätta fucka med folks pengar pga sin fortsatt starka volatilitet. Du inser inte att det enda som skiljer nu är att det är större och bättre spelare som är med. Tror du dom driver välgörenhet?
Och du svänger som en vindflöjel. Ena dagen ska vi ner till 10k, andra dagen skall vi upp till 60k och tredje dagen ska vi ner till 20k.

...och så har du mage att kommentera andra. Jag tänker inte hävda att vi är i en bear market förens vi närmar oss en dubbelbotten på dagliga. Om du vill säga att vi är i en bearmarket på typ 4h, så är det fine med mig men jag tittar hellre på marko perspektivet.
Citera
2022-01-25, 20:42
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Nej de bedriver inte välgörenhet. De vill att priset ska gå upp för att sälja med vinst, dumpa, repeat. Vi är nu i en dump. No biggie.

Det är svårt att hänga med i alla dina inlägg eftersom du fullständigt svämmar över tråden med svar på varenda inlägg. I vilket fall, hur går dina alts? Retorisk fråga, jag har kollat graferna och de går sämre än bitcoin. Har du gått short på bitcoin med tanke på att du förutspått detta scenariot? Retorisk fråga, det har du inte för du gissar inte bättre än någon annan.
Citera
2022-01-25, 20:53
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Och du svänger som en vindflöjel. Ena dagen ska vi ner till 10k, andra dagen skall vi upp till 60k och tredje dagen ska vi ner till 20k.

...och så har du mage att kommentera andra. Jag tänker inte hävda att vi är i en bear market förens vi närmar oss en dubbelbotten på dagliga. Om du vill säga att vi är i en bearmarket på typ 4h, så är det fine med mig men jag tittar hellre på marko perspektivet.

Svårare är det inte
https://i.ibb.co/fN5PMyx/Ska-rmavbild-2022-01-25-kl-20-51-57.png

Man kan argumentera för att vi går sidledes sedan ett år tillbaka, köper det med. Men inte en bear market...än.
Senast redigerad av Leaston 2022-01-25 kl. 21:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in