2022-01-25, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nunjapiznes
Det finns mao 5 horor i Sverige. 10 miljoner invånare +/- varav hälften av manligt kön. Småpojkar är blivande äckelpäckel så vi låter dem räknas in bland män. Förstod jag ditt inlägg rätt?

Nej på tal om den skumma diskussionsämnet om "horors vara eller icke vara". Att lägga det på det kvinnliga könet är skumt och okunnigt. Det är alltid efterfrågan som styr en marknads vara eller icke vara (inte utbudet).

Jag tror att det nog kommer bli bättre. Efter MeToo är det mer stigmatiserat att bete sig som ett svin. Ens egna tankar kan ingen hejda men det som sker i praktiken kan dämpas kraftigt och vad gäller prostitutions vara eller icke vara läggas på efterfrågan av det.
Citera
2022-01-25, 16:56
Medlem
Silver.Swe.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamleys
Har du tänkt igenom det här noggrant?

Jämförelsen mellan.McDonalds och sexsäljande horor är haltande.
Hur menar du att de är jämförbar?

Det är tämligen välutvecklat hur jag drar parallellerna. Du får utveckla din fråga genom att citera så ska jag utveckla åt dig.

Är dock intresserad av din redogörelse kring "sexsäljande horor". De som inte tar betalt för knullet är bara horor per se? D.v.s. alla kvinnor som inte är prostituerade men har sex är kort och gott horor - förstod jag dig rätt?
Citera
2022-01-25, 16:59
Medlem
Hamleyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Saker människor gör för sitt levebröd.
Det ena kan ge några hundratusen i månaden. Det andra runt 20k.

Tänk ett varv till!
Det är inte jämförbart att sälja sin kropp med att vända burgare.

- Inget att berätta på släktmiddag och att du har fått gubbkuk i stjärten för 3000 kronor.
- Inget vidare CV
- Ingen vidare social status
- Inget bra psykiskt mående
Citera
2022-01-25, 17:03
Medlem
Silver.Swe.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iKILL
Nej på tal om den skumma diskussionsämnet om "horors vara eller icke vara". Att lägga det på det kvinnliga könet är skumt och okunnigt. Det är alltid efterfrågan som styr en marknads vara eller icke vara (inte utbudet).

Jag tror att det nog kommer bli bättre. Efter MeToo är det mer stigmatiserat att bete sig som ett svin. Ens egna tankar kan ingen hejda men det som sker i praktiken kan dämpas kraftigt och vad gäller prostitutions vara eller icke vara läggas på efterfrågan av det.

Det är en felaktig slutsats. Ex: Inte förrän Iphone (utbud) var uppfunnen kom efterfrågan på Iphone's.

Däremot är det sant som du säger - prostitution är världens äldsta yrke och kommer så förbli tills dagen människan dör ut. Varför? Ja, fundera på det du en stund.

Vad menar du med "bättre"? I de länder där prostitution är lagligt i länder jämförbara med svensk levnadsstandard, t.ex. Tyskland, så är vardagen klart bättre än det är för kvinnor det måste smusslas med verksamheten. Däremot har ju våldtäkt och gruppvåldtäkter ökat i Sverige, det är klart inte bättre. Men det är invandringspolitik och inte relevant till topic.

MeToo har däremot lärt oss en hel del, det har du rätt i. Många kvinnor har fällts för förtal, det är bra. En hel del har fällts för falsk vittnesbörd. Vi har även fått se baksidan av att domstolar nu går mer på hörsägen än konkret bevisbörda - inte bra, men det förtydligar hur skevt ämnet blivit.
Citera
2022-01-25, 17:03
Medlem
Hamleyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silver.Swe.
Det är tämligen välutvecklat hur jag drar parallellerna. Du får utveckla din fråga genom att citera så ska jag utveckla åt dig.

Är dock intresserad av din redogörelse kring "sexsäljande horor". De som inte tar betalt för knullet är bara horor per se? D.v.s. alla kvinnor som inte är prostituerade men har sex är kort och gott horor - förstod jag dig rätt?

Alla som säljer sex är per se horor. Det som definierar en hora är att de är sexsäljande.

Du kan köpa en burgare på McD utan att allvarligt skada en människa.
Det är inte möjligt att köpa sex utan att allvarligt göra illa en människa och dess anhöriga.
Citera
2022-01-25, 17:05
Medlem
Silver.Swe.s avatar
Citat:
Tänk ett varv till!
Det är inte jämförbart att sälja sin kropp med att vända burgare.

- Inget att berätta på släktmiddag och att du har fått gubbkuk i stjärten för 3000 kronor.
- Inget vidare CV
- Ingen vidare social status
- Inget bra psykiskt mående

Hur gör vi med människor som köper sprit istället för att kräva spritförbud i landet?
Årligen dör, misshandlas, våldtas med mera människor på grund av alkoholproblem.

Dricker du själv sprit? Kanske någon i din umgängeskrets? Säger du ifrån till dem att de stödjer något de själva fördömer? Trist att du är inkonsekvent
Citera
2022-01-25, 17:07
Medlem
Silver.Swe.s avatar
Citat:
Alla som säljer sex är per se horor. Det som definierar en hora är att de är sexsäljande.

Du kan köpa en burgare på McD utan att allvarligt skada en människa.
Det är inte möjligt att köpa sex utan att allvarligt göra illa en människa och dess anhöriga.

Ah okej då förstår jag. Då var det inte ett påstående från din sida utan bara tautologi. Du är förlåten

Att äta på McDonalds är att stödja en matvarukedja som bidrar till fetma, ohälsa som i sin tur bidrar till förtidig död och massiva kostnader för sjukvården - aka våra skattepengar. Fundera på det en vända till så faller nog polletten ner ska du se gumman

Adjö
Citera
2022-01-25, 17:09
Medlem
Citat:
Det är en felaktig slutsats. Ex: Inte förrän Iphone (utbud) var uppfunnen kom efterfrågan på Iphone's.

Din slutsats är felaktig. Efterfrågan att kommunicera med folk på distans live kom först därför uppfanns telefonen.
Citera
2022-01-25, 17:09
Medlem
Hamleyss avatar
Citat:
Hur gör vi med människor som köper sprit istället för att kräva spritförbud i landet?
Årligen dör, misshandlas, våldtas med mera människor på grund av alkoholproblem.

Dricker du själv sprit? Kanske någon i din umgängeskrets? Säger du ifrån till dem att de stödjer något de själva fördömer? Trist att du är inkonsekvent

Alla som horar mår dåligt.
En liten del av de som brukar alkohol missbrukar.

De som far illa av alkohol är en acceptabel skada för att flertalet ska kunna njuta av alkohol.
Proportionerna är rimliga.

Så här är resonemanget i Sverige.
Om du hellre vill bo i ett land där alkoholbruk är förbjudet så finns stora möjligheter för dig att flytta till ett sånt ställe.

Jag kommer att stanna kvar.
Citera
2022-01-25, 17:12
Medlem
Silver.Swe.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iKILL
Din slutsats är felaktig. Efterfrågan att kommunicera med folk på distans live kom först därför uppfanns telefonen.

Istället för att läxa upp personer som uppenbarligen är långt mer bildade än du skulle jag i första hand fokusera på att hålla käften och dricka mer vatten
(FB) Dags att bli nykter ett tag
Citera
2022-01-25, 17:17
Medlem
Silver.Swe.s avatar
Citat:
Alla som horar mår dåligt.
En liten del av de som brukar alkohol missbrukar.

De som far illa av alkohol är en acceptabel skada för att flertalet ska kunna njuta av alkohol.
Proportionerna är rimliga.

Så här är resonemanget i Sverige.
Om du hellre vill bo i ett land där alkoholbruk är förbjudet så finns stora möjligheter för dig att flytta till ett sånt ställe.

Jag kommer att stanna kvar.

Det är bra att du talar över kvinnors huvuden och berättar hur de mår. De är för dumma för att föra sin egen talan

Ah okej, du verkar vara påläst
Fast ändå inte

https://www.folkhalsomyndigheten.se/livsvillkor-levnadsvanor/andts/utveckling-inom-andts-anvandning-och-ohalsa/skadeverkningar/alkoholens-skadeverkningar/

"Alkohol är en av de främsta riskfaktorerna för sjukdom och tidig död. I Sverige orsakade alkohol fem procent av den samlade sjukdomsbördan"

"Den alkoholrelaterade sjukdomsbördan utgörs till 76 procent av icke smittsamma sjukdomar, 21 procent av skador och 3 procent av smittsamma sjukdomar"

"Bland ungdomar 15–19 år i Sverige är alkoholkonsumtion den riskfaktor som orsakar flest förlorade friska levnadsår och därmed bidrar mest till sjukdomsbördan"

"Enligt alkoholindex orsakades 2 058 dödsfall av alkoholdiagnoser 2020, vilket motsvarar 24 dödsfall per 100 000 invånare 15 år och äldre."

Men det är som du säger, är ju trots allt uppvägt mot hur "gott det är med alkohol"

Tur för dig att det inte är brottsligt att vara genomborrat korkad
Citera
2022-01-25, 17:18
Medlem
Citat:
Istället för att läxa upp personer som uppenbarligen är långt mer bildade än du skulle jag i första hand fokusera på att hålla käften och dricka mer vatten
(FB) Dags att bli nykter ett tag

Varför debatterar alltid högerincels som dig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in