2022-01-25, 13:15
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Visserligen uppväxt i Stockholm och en underbar sommarstad med inte fan har vi Köpenhamns "vibe"

Stockholm är en jättevacker stad, men som du säger, Köpenhamn har en annan vibe, mer avslappnad och genuin.
Citera
2022-01-25, 13:18
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Du frågade vad man ska göra med kvinnor som känner mer modersinstinkt för hundvalpar än för pojkar.

Jag frågade då - "vad har du med dem att göra?"

Kommer du ihåg? Eller försvann det i haschdimmorna?
Ja, frågan du svarade på berodde en otydlig syftning. Vilka "dem" menar du?

Annars kan jag ju inte svara på den om jag inte vet vilka "dem" du menar.
Citera
2022-01-25, 13:23
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Stockholm är en jättevacker stad, men som du säger, Köpenhamn har en annan vibe, mer avslappnad och genuin.
Stockholm är en miljöpartistisk och kulturmarxistisk dystopi.
Se den otroligt "cringea" Guldbaggegalan från igår, där priserna kvoterades och "patriarkala strukturer" skulle krossas.

Hela kultureliten håller på att krackelera sönder som en Soundgardenvideo om Black hole sun.
Och allt som gjort stan levande förr dör.

Snart vet ingen varifrån pengarna kommer in, för det tillverkas ingenting, alla unika affärer är borta, man byter tjänster med varann och kulturen lever helt på skattepengar. Den media som finns klarar sig inte för egen maskin, så resten av landet "betalar" stockholm, för att stockholmarna ska kunna pissa på resten av landet.
Citera
2022-01-25, 13:26
Medlem
Jenny9s avatar
[quote=Flickfotograf|78837251]

Jag -
Citat:
Du frågade vad man ska göra med kvinnor som känner mer modersinstinkt för hundvalpar än för pojkar.

Jag frågade då - "vad har du med dem att göra?"

Du -
Citat:
Ja, frågan du svarade på berodde en otydlig syftning. Vilka "dem" menar du?

Annars kan jag ju inte svara på den om jag inte vet vilka "dem" du menar.

Dem = Kvinnorna du frågade om. Kvinnorna som känner mer modersinstinkt för hundvalpar än för pojkar.
Citera
2022-01-25, 13:35
Medlem
Flickfotografs avatar
[quote=Jenny9|78837320]
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf

Jag -

Du -

Dem = Kvinnorna du frågade om. Kvinnorna som känner mer modersinstinkt för hundvalpar än för pojkar.
Ok, vi har ett blivande "crazy catlady"-larm här.
Anledningen att jag frågar är, hur det kommer sig att man överger sina egna avkommor för att hellre "äga" en hund.

Troligen har det med det man kallar hundens "förbehållslösa kärlek till matte" att göra.
En människa har så många fler behov och krav och dem kan man aldrig "mata" eller promenera bort.

Eller kastrera dem om de blir "för jobbiga".

Eller "omplacera dem", om de inte gör som man säger.

Fick man ha sina män i koppel och kunde träna dem att välkomna en med kramar och pussar, när man kom hem, oavsett om man varit hos andra hundar över helgen, kanske dessa "män" hade haft en chans att få lite kärlek tillbaks?

Naturligtvis på dessa kvinnors villkor och schema, så klart.
Ser du egoismen?

Man köper sig kravlös kärlek för att man inte klarar av att umgås på lika villkor med sin egen ras.
Som ett barn, som hellre leker med sina dockor än tar sig ut på gården med de andra barnen.
Citera
2022-01-25, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Och lika "självklart" har vi ett samhälle som lagt skulden på rånoffren för att de blir rånade, eller hur?

Ahh ditt jävla äckel! varför äger du en sån där bil? och varför vill du resa till B. så du måste parkera din äckliga bil i det och det området....? eller hur ..sånt frågar man ständigt rånoffer om. Och verkligen jävligt "skrämmande" att vissa fortsatt vill äga bilar då de BORDE VETA BÄTTRE.

Väljer någon att råna dig eller våldta dig, så är det 100% dens val, och agerande och inte något offers fel.

Visst, men chansen att du blir rånad ökar avsevärt om du promenerar runt med exempelvis en rolex i ghettot, sent en kväll.

Det går inte att gå runt med attityden, blir jag rånad är det bara rånarens fel. Moraliskt fel, javisst, men lite eget ansvar har man.
Citera
2022-01-25, 13:59
Medlem
Jenny9s avatar
[quote=Flickfotograf|78837435]
Citat:
Ok, vi har ett blivande "crazy catlady"-larm här.

Ja du ligger helt klart i riskzonen.

Citat:
Anledningen att jag frågar är, hur det kommer sig att man överger sina egna avkommor för att hellre "äga" en hund.

Har det förekommit att folk övergett sin avkomma för att köpa/äga en hund istället? Hur ofta förekommer detta i Sverige?

Och hur ska jag veta varför dessa övergav sin avkomma?

Citat:
Troligen har det med det man kallar hundens "förbehållslösa kärlek till matte" att göra.
En människa har så många fler behov och krav och dem kan man aldrig "mata" eller promenera bort.

Eller kastrera dem om de blir "för jobbiga".

Eller "omplacera dem", om de inte gör som man säger.

Fick man ha sina män i koppel och kunde träna dem att välkomna en med kramar och pussar, när man kom hem, oavsett om man varit hos andra hundar över helgen, kanske dessa "män" hade haft en chans att få lite kärlek tillbaks?

Naturligtvis på dessa kvinnors villkor och schema, så klart.
Ser du egoismen?

Man köper sig kravlös kärlek för att man inte klarar av att umgås på lika villkor med sin egen ras.
Som ett barn, som hellre leker med sina dockor än tar sig ut på gården med de andra barnen.

Herregud människa, ta dig samman. Vad är det du sitter och babblar om? Övergav din mamma dig när du var barn? Du låter traumatiserad. Finns det inga bra psykologer i Asien? (har för mig att du sagt att du bor och arbetar i "Asien")
Citera
2022-01-25, 14:03
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
På gruppnivå mognar flickors hjärnor på vissa områden snabbare ja.
Även de reproduktiva organen utvecklas tidigare. Könsmogenheten, du vet.
Den kommer för de flesta avsevärt tidigare än 15.
Citera
2022-01-25, 14:05
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HoChiWin
Visst, men chansen att du blir rånad ökar avsevärt om du promenerar runt med exempelvis en rolex i ghettot, sent en kväll.

Det går inte att gå runt med attityden, blir jag rånad är det bara rånarens fel. Moraliskt fel, javisst, men lite eget ansvar har man.

Jag är säker på att ansvarsfulla föräldrar engagerar sig i vad deras barn gör och beter sig på nätet. Många föräldrar informerar säkerligen sina barn att inte skicka bilder till kreti och pleti och vad som isåfall kan hända med dessa bilder. De informerar säkerligen sina barn om att det är ett brott att sprida bilder vidare.

Men det är ansvarsfulla engagerade föräldrar det.

I slutändan är det ett brott att sprida vidare bilder och det är det man har att rätta sig efter oavsett.
Citera
2022-01-25, 14:05
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av t0xica`
Vilket incel-resonemang, förvånas inte över att våldtäkt är det närmaste du kommer en kvinna.
Haha, okej, du säger incel?
Då vann du argumentet, då?

Oh wait!
Du hade inget vare sig svar eller motargument?

Jävla sopa.

Sätt dig i mittgången och skrik "du vill, du vill, du vill"...
Citera
2022-01-25, 14:07
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Även de reproduktiva organen utvecklas tidigare. Könsmogenheten, du vet.
Den kommer för de flesta avsevärt tidigare än 15.

Vad var din poäng med att förklara detta självklara?
Citera
2022-01-25, 14:07
Medlem
styckets avatar
Skriver en sammanfattning av mina tankar.

Bara för att man säger till en människa att det är bra att ta ansvar över sina handlingar och dess konsekvenser så innebär inte det att man vill trycka ned människan i fråga och lägga en skam hos personen.

Det handlar om att stärka personen snarare än att trycka ned den.

Om jag säger till ett våldtäcksoffer att genom ansvar över dina handlingar och dess konsekvenser så kan du ta kontroll över ditt liv så innebär ju inte det att jag vill trycka ned och lägga skam hos, eller hur?

Utan det är för att personen i fråga ska kunna lära sig av sina misstag. Kanske lägga märke till beteendemönster man har som gör att man försätter sig själv i liknande situationer om och om igen,

Vet inte varför feminister ser på det här så svart och vitt. För mig blir det som om feminister inte vill att utsatta kvinnor ska lära sig av sina misstag när de säger att ansvaret inte öht ligger hos kvinnorna. Att feminister målar upp kvinnor som oförmögna att ta ansvar över sina handlingar och konsekvenser och därmed är hjälplösa individer som bara går och väntar på att bli våldtagna.

Hade gärna fått ett svar på varför feminister alltid lägger ihop skam med ansvarstagande. Kan man inte ta ansvar över en konsekvens från sina handlingar utan skam? Varför, eller varför inte?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in