2022-01-25, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Covid19 är ingen förkylning.

Det är på god väg att bli det. Omicron är hittills inte mer dödlig än influensa så här långt av vad jag kan se.
Citera
2022-01-25, 12:37
Medlem
Pethuglins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
Max en eller två månader kvar sen är pandemin över.

Lagom till våren 🌞
Citera
2022-01-25, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlenn
Danmark slopar alla restriktioner, man klassar inte Covid-19 som samhällsfarlig från och med den 5 februari. När följer Sverige efter?

https://jyllands-posten.dk/indland/ECE13672070/mette-frederiksen-klar-til-at-genaabne-danmark/

Vad fan väntar sverige på??
Citera
2022-01-25, 12:41
Medlem
Danmark slopar ALLA restriktioner. Covid klassas inte som en samhällsfarlig sjukdom längre. Vad ska vaxxizterna göra nu av sina liv!??

Citat:
På onsdag klockan 18 håller danska statsministern Mette Fredriksen presskonferens. Här väntas hon meddela att alla coronarestriktioner i Danmark tas bort från och med 31 januari, skriver Jyllands-Posten.

Tidningen skriver även att covid-19 inte kommer att klassas som en samhällsfarlig sjukdom, från och med 5 februari.

https://www.expressen.se/kvallsposten/danmark-slopar-alla-restriktioner/
Citera
2022-01-25, 12:41
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inteeviktigt
Danmark sloppar alla restriktioner från och med sista januari. Det kommer man att meddela imorgon.

På tiden att Sverige också gör det.

Nu räcker det. Restriktionerna ska vara borta från och med 1 februari.

England, Irland och nu Danmark alltså. Och det på mindre än en vecka. Mitt i vintern.

Kan det verkligen vara så sensationellt att flashbacks lockdownhysteriker med IMBILDEN i spetsen har fel?

Citera
2022-01-25, 12:44
Medlem
Trekvartsbyxas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte
Att folk börjar testa sig hemma istället så att de officiella siffrorna för antalet fall sjunker. På så vis kommer det se ut som att restriktionerna gjort någon nytta.

Ledtråd: Det har de inte.
Citera
2022-01-25, 12:45
Medlem
Trekvartsbyxas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
England, Irland och nu Danmark alltså. Och det på mindre än en vecka. Mitt i vintern.

Kan det verkligen vara så sensationellt att flashbacks lockdownhysteriker med IMBILDEN i spetsen har fel?

Nej. Du radade bara upp några fascistiska stater som inte bryr sig om att MÄNNISKOR DÖR.
Citera
2022-01-25, 12:46
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
Tänk så många gånger du gissat fel med ditt trollande. Påstått att jag inte har covid fast jag bevisade att jag har det. Påstår att jag är vaccinerad fast jag inte är det. Påstår att jag är vårdpersonal fast jag inte är det. Jag tjänar dubbelt så mycket på en månad än vad vårdpersonal gör på ett år. Deras löner borde vara mycket högre.

Du är och förblir ett troll.

Så när ska du be om ursäkt för att du förnedrad denna personal och alla andra du kallat antivaxxer trots att de genom sin naturliga immunitet haft bättre skydd än du som vaccinerad?

Nä jag har inte gissat fel även om du vill påstå det. Ja jag tror du är smygvaccinerad och något bevis för att du haft covid har jag inte heller sett. Sen skiter jag i vad du har för lön den är ändå futtig, men jag kan hålla med om att sjukvårdspersonalen bör ha bättre lön.

Jag har inte förnedrat någon sjukvårdspersonal, känner många inom det gebitet och alla de är vaccinerade, precis som du.

Enda trollet här är du som inte lyckas med något annat än ad hominem.
Citera
2022-01-25, 12:46
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
Februari brukar vara den värsta virusmånaden, restriktionerna får nog vara kvar till mars någon gång iallafall.

De sa just att det ska slopas helt och hållet 31 januari, så nej de blir inte kvar till mars.

Februari må vara den värsta virusmånaden varje år men vi brukar inte ha restriktioner för det. Även om det nu finns ett gäng personer i den här tråden som vill ha lockdown tills samtliga världens sjukdomar är utrotade och människan gjorts odödlig
Citera
2022-01-25, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte
Troligen samma sak som danmark väntade på. Någon kurva som skall peka nedåt

Kanske dags be om ett utskrivet covidpass som ett minne till eftervärlden om att fascismen spred sig ända upp till norden.

Om inte annars för att jävlas med dem
Citera
2022-01-25, 12:48
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trekvartsbyxa
Nej. Du radade bara upp några fascistiska stater som inte bryr sig om att MÄNNISKOR DÖR.

Ja just ja, så är det naturligtvis. Massmördarfasoner a la Tengele
Citera
2022-01-25, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlenn
Danmark slopar alla restriktioner, man klassar inte Covid-19 som samhällsfarlig från och med den 5 februari. När följer Sverige efter?

https://jyllands-posten.dk/indland/ECE13672070/mette-frederiksen-klar-til-at-genaabne-danmark/

Fantastisk nyhet, gått snabbare än jag vågat hoppas.
Sverige ligger en knapp månad efter, förhoppningsvis kommer vårt grannlands exempel göra det politiskt omöjligt för våra styrande att hålla liv i pandemin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in