2022-01-25, 11:07
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Hur ska man hantera kvinnor med mer modersinstinkter för hundvalpar än pojkar?

Vad har du med dem att göra?
Citera
2022-01-25, 11:18
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cadde
Alla för klä sig hur dom vill, tjejer som går helt nakna på gatan skall fortfarande vara fredade från sexuella angrepp.

Men jag tror problemet ligger i att tjejerna faktiskt söker sig till dessa våldsmän och initierar något som dom senare ångrar.
Att tillexempel ligga med någon och dagen efter skrika våldtäkt är inte okej. Då får fan tjejen skylla sig själv, dom har ju gjort sitt drag.

Att träffa en kille på nätet och stämma träff med densamma är tyvärr en inbjudan till att bli knullad. Att inte avstyra det direkt är förenligt med ett godkännande.

Ännu en gång, falsksanmälningar gällande våldtäkt ligger på 2-8% per år. Dessa leder aldrig till något.

Så du menar att kvinnor som inte vill knulla på första dejten ska sluta stämma träff med män?
Citera
2022-01-25, 11:21
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Sexbrotten har ökat i takt med massinvandringen, vilken kvinnor har röstat för att göra möjlig. Skyll er själva, ni ville vara "goda" och antirasister, nu får ni kvinnor leva med resultatet av sitt röstande. Grattis.

Kvinnor röstade inte på massinvandring av ensamkommande män nej.

Lika lite som män gjorde det.
Citera
2022-01-25, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlikaNyanserAvBajs
Jag har jobbat på massor av grundskolor i en av Sveas största städer.

I skolorna går 12 åriga tjejer med jeansshorts som sitter strax unde skinkorna, dom sminkar sig på toaletterna och trycker upp bysten, om dom nu har någon. Men så fort en kille som är i tonåren och hormonstin säger en kommentar om en av tjejerna röv då kommer pappa rektor och tar grabben i örat. Medans tjejerna behandlas av skolan som kattungar. Dom är prinsessor.

Så tjejer får gå klädda halvnakna och trigga grabbarna. Det är inget konstigt. Hmm…

Det är så synd om kvinnorna

Kanske off topic så, men ändå en viktig grundbult i allt detta mellan män och kvinnor. Kvinnor favoriseras.

Så om jag går omkring på stan med en rolex klocka så förtjänar jag att bli rånad också med ditt resonemang.

Varför ska tjejer ta ansvar för att män är djur och inte kan kontrollera sig? Det är inte vårt problem, men män har lätt för att skylla sina tillkortakommanden på just kvinnor.
Citera
2022-01-25, 11:26
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coins
Allt sitter i kläderna

https://www.inc.com/molly-reynolds/research-shows-that-the-clothes-you-wear-actually-change-the-way-you-perform.html

"Surprisingly minimal appearance cues lead perceivers to accurately judge others’ personality, status, or politics. We investigated people’s precision in judging characteristics of an unknown person, based solely on the shoes he or she wears most often."

Sant, mycket sitter i kläderna.

Men hör och häpna, jag har sett skitsexiga killar/män i bar överkropp på stranden, löparspåret osv. Inte en enda gång har jag tänkt tanken att jag ska tvinga mig på dem eller våldta dem.

Eller om de nu skulle bli våldtagna så hade jag aldrig fått för mig att lägga skulden på dem trots att de sprang där med sina vältränade sexiga bara överkroppar.

Citat:
Ursprungligen postat av Coins
Ja och om en kvinna får en dickpick i inkorgen så bör man inte outa mannen som skickade den för det. Om han inte givit samtycke så klart.

Absolut. Men i fallet med dick pics så skickas de många gånger oombedda. Det är alltså inte så att tjejen/kvinnan suttit och tjatat sig till dem.
Senast redigerad av Jenny9 2022-01-25 kl. 11:56.
Citera
2022-01-25, 11:26
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Vad har du med dem att göra?
Är det en freudiansk slip?
Blir du en bitch om du värnar mer om hundar än pojkar?
Hur avhumaniserade är de då?
Oavsett ursprung.
Citera
2022-01-25, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ENTP
1. Här har du faktiskt en poäng.

2. Så ditt förslag är att lagföra dessa pojkar? Det är svårt och dyrt men kan absolut vara värt det. jag tycker nog ändå att det är värt att åtminstone parallellt uppmana tjejerna att inte ta nakenbilder på sig själva.

3. Det var som tusan, inte för att du är den första jag träffar på och det är trots allt 15 på 100 att min initiala analys var korrekt, du är en del av 15% som fattat den vinken. Men trots det så finns fortfarande klippet som jag länkade till, betänk det noga. Du gör alltså två missar här, för det första så handlade inte min modell om "alla kvinnor" i den bemärkelse du skriver och för det andra så omfattas du redan av min modell, i avvikande 10-15%. Du skriver att du vill dra ner invandringen till nära noll på flashback under pseudonym med trovärdig anonymitet, den där kvinnan sa motsatsen i direktsänd TV med sitt ansikte och namn så att hela svenska folket och teoretiskt sett hela mänskligheten under resten av världshistorien kunde se det.

2. Men tydligen då inte alls värt att lära pojkar att tänka rätt? och att sluta bete sig som svin mot flickor?
Citera
2022-01-25, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PersonligPerson
MENA män är djur ja, men ni röstar hit de fast de har ännu värre kvinnosyn än Svenskar?

Lär dig hur demokrati fungerar, tack.
Det är inte enkom kvinnor eller enkom "feminister" som röstar i Sverige.
Och det enda partiet som varit helt emot invandring stavas SD, och det partiet var ex. före sista större invandringen 2015 inte större än ca 13%.¨(valet 2014)
Det betyder att 86% av svenskar som röstade 2014 röstade på ett parti som var FÖR svensk asylpoliitk.

Eller tror du verkligen seriöst att där inte ingår några män alls i dessa 86%???

Dumhuvud.
Citera
2022-01-25, 11:41
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Jag skulle vilja ställa frågan till dig? Var tror du att det kommer från? Och på vilket sätt tänker du att vi skulle kunna motverka det?

Barn/tonåringar präglas på föräldrar och vuxenvärlden. Flickor och tonårstjejer marineras i överexploateringen och översexualiseringen av kvinnokroppen. Vuxenvärlden står för denna marineringen, både kvinnor och män. Män kastar pengar och resor med mera efter unga, sexiga, snygga tjejer. Och tjejer och kvinnor blir bara mer och mer utseendefixerade. Porrbranschen (där unga tjejer tror de kan slå igenom), skönhetsindustrin, musikindustrin osv.

Det är ett massivt tryck från vuxenvärlden som flickor och unga tjejer utsätts för. Det börjar mycket tidigt i livet då de är omogna och då den egna identiteten så småningom ska formas.

Det växer fram motrörelser här och där. Kvinnor pratar med varandra, de pratar med sina döttrar. Döttrar pratar med varandra. Jag är tex med i en facebook-grupp för bara kvinnor. Tror där är över 100 000 medlemmar nu. Där pratas om allt sånt här och mycket mycket mer.

Kvinnor har också börjat prata med varandra om riskerna och biverkningarna med skönhetsoperationer. Till exempel Breast implant illness - pratas det om mer och mer.

Det är så här jag tror det måste gå till, från mun till mun, på gräsrotsnivå. Skönhetsindustrin är en mångmiljardindustri, den har råd att lägga pengar på influencers, reklam med mera med mera. Vilket "vanligt" folk inte har.

Vad tror du själv?
Citera
2022-01-25, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
2. Men tydligen då inte alls värt att lära pojkar att tänka rätt? och att sluta bete sig som svin mot flickor?
Har inte pojkarna en mor som borde krossa deras älskade söners behov, tankar och drömmar?
Citera
2022-01-25, 11:46
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Nej, det är de inte. Tjejer utvecklas fortare än pojkar i den åldern, men de är korkade på andra sätt.
Antingen låter de sig luras av feminister, eller äldre pojkar som utnyttjar dem sexuellt.

Och tar sen ut det faktum att de låtit sig luras på sina jämnåriga grabbar.

Hjärnan är inte färdigutvecklad förrän i 25 års åldern, gäller både flickor och pojkar. Innan dess är tex konsekvenstänket inte lika utvecklat som hos vuxna.

Så tjejer är fortfarande inte att likställa med vuxna.

Tar de ut detta på jämnåriga grabbar? Jaha. Du har såklart inget av substans att backa upp detta med, som vanligt sitter du bara och babblar en massa lösryckt skit.
Citera
2022-01-25, 11:50
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av t0xica`
Så om jag går omkring på stan med en rolex klocka så förtjänar jag att bli rånad också med ditt resonemang.

Varför ska tjejer ta ansvar för att män är djur och inte kan kontrollera sig? Det är inte vårt problem, men män har lätt för att skylla sina tillkortakommanden på just kvinnor.
Ja, du har ett eget ansvar för att gå omkring och flascha med din jävla klocka.
Det är förbannat skryt och det retar folk.

Men på riktigt, jämför du en våldtäkt med en stöld av en klocka?
Och du, ditt otroligt korkade klappmongo.

Är män djur, är kvinnor det också.
Vi tillhör nämligen samma apsläkt och är bara två olika kön av samma art.

Män är bättre på att kontrollera sig än kvinnor.
Hoppar en lättklädd kvinna in i en bil med fyra babbar och låter sig bjudas på "fest" har hon brustit i sitt eget ansvar och får skylla sig själv om hon är "öm i rumpan".

VI "andra" män, som inte håller på så, har inget ansvar för vem eller vilka "ni" väljer att gå hem med.
Är det ett sånt samhälle du vill ha, finns det massor av såna kulturer i MENA och Asien.
Du kan börja med att dra en sopsäck över huvudet med titthål.

Vi tar vårt ansvar och våldtar inte kvinnor och tacken från idioter som du, är att du kallar oss djur.

Det gör dig till djuret och du ska stötas bort från alla sociala sammanhang tills du kan bete dig som en vuxen i rummet.
Vi tar inte på oss en kollektiv skuld, för att en självrättfärdigad autist i ren illvilja påstår skit som du gör här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in