2022-01-24, 23:04
Medlem
RustyShacklefords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Observerad
Internet som det ser ut idag är ett alldeles för stort hot mot de psykopatiska elitsvinen. Den fria informationen måste stramas åt, då de förlorar oerhört mycket potentiell makt.

Definitivt.
Det relativt fria Internet som vi har idag lever nog tyvärr på lånad tid.
Bank-ID blir ett krav för den som ska vistas online.

Det blir nog ett långsamt naggande i kanten, tills all fri debatt är utraderad. Man fortsätter skylla på "misinformation/disinformation" från "högerextrema krafter", och kräver självcensur av alla aktörer. "For the public good" så klart. FB kommer ha publicistansvar för alla åsikter ges utryck för i inlägg på forumet, vilket innebär att saker som covid i princip inte kommer kunna diskuteras här heller.

Eller så får vi den där EMP-attacken. Sen när nätet långsamt startas upp igen så kommer det vara helt vingklippt. Amazon, FB, Twitter, YouTube, porr och dataspelsservrar. Bread and circuses.
Citera
2022-01-24, 23:08
Medlem
NysvenskenAbdullahs avatar
(FB) Tråden där vi diskuterar nästa ev. katastrof: the Cyber Polygon event

Här
Citera
2022-01-24, 23:11
Medlem
Sesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Queenofqueens
Jag hade mer katastrof tankar förr. Men se dig omkring. Folk jobbar på som vanligt. Unga petar i telefonen. Nya byggen planeras. Vi fortsätter vara framåt. Kanske blir lite krig och sanktioner, ransoner, osv... Typ så. Klimathysteri, osv...
-
Håller med.
Stäng av TVn och skiten försvinner. Mordhota någon på Twatter och bli bannad.
Lugnet infinner sig och solen kommer fram tills du själv blir våldtäktsrånad i ditt hem.
Sverige blir en Islamistisk stat och det är inget ni kan göra åt det.
Citera
2022-01-25, 01:01
Medlem
withnonam3s avatar
Det enda man helt säkert kan veta om framtiden är att bankerna kommer se till att vi är skuldsatta. Läkemedelsindustrin ser till att vi drabbas av sjukdom. Vapenindustrin ser till att vi alltid kommer att kriga. Mainstream media ser till att vi inte får upp ögonen för den faktiska verkligheten och sanningen. Regeringen ser till att all skit och korruption kan göras på laglig grund.
Citera
2022-01-25, 02:11
Medlem
Manginazs avatar
Bra fråga, man är väl beredd på det mesta nu.
Jag ska starta min prepping med en compoundbåge.
Citera
2022-01-25, 03:00
Medlem
FashionMonsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RustyShackleford
Definitivt.
Det relativt fria Internet som vi har idag lever nog tyvärr på lånad tid.
Bank-ID blir ett krav för den som ska vistas online.

Det blir nog ett långsamt naggande i kanten, tills all fri debatt är utraderad. Man fortsätter skylla på "misinformation/disinformation" från "högerextrema krafter", och kräver självcensur av alla aktörer. "For the public good" så klart. FB kommer ha publicistansvar för alla åsikter ges utryck för i inlägg på forumet, vilket innebär att saker som covid i princip inte kommer kunna diskuteras här heller.

Eller så får vi den där EMP-attacken. Sen när nätet långsamt startas upp igen så kommer det vara helt vingklippt. Amazon, FB, Twitter, YouTube porr och dataspelsservrar. Bread and circuses.

Att logga in med bank id på internet är nog lika med avskaffandet av demokratins grundpelare yttrandefriheten, anonymitet på internet är typ grundlagsstiftat. Flashback är vår tids internet ultimate gällande individuell integritet och demokrati!
Och PP2022 wohoo!

Sjukt att typ alla dessa scenarion faktiskt kan hända och det vore fruktansvärt men det är ändå så underhållande roligt också!

Du fick mig glad genom att presentera en domedagslista haha, tack TS
Citera
2022-01-25, 04:02
Medlem
MyJustices avatar
Insekternas Biomassa når under en kritisk nivå
Med följd Att närings kedjan i naturen går under .
Och små skördar .
Mass svält och Kollaps av industrisamhället och lag och ordning .
Kan inte förberedas för ..
Citera
2022-01-25, 05:06
Medlem
RustyShacklefords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FashionMonster
Att logga in med bank id på internet är nog lika med avskaffandet av demokratins grundpelare yttrandefriheten, anonymitet på internet är typ grundlagsstiftat. Flashback är vår tids internet ultimate gällande individuell integritet och demokrati!
Och PP2022 wohoo!

Sjukt att typ alla dessa scenarion faktiskt kan hända och det vore fruktansvärt men det är ändå så underhållande roligt också!

Du fick mig glad genom att presentera en domedagslista haha, tack TS

Med tanke på det vi redan genomlevt så kan man måla upp nästan vilket framtidsscenario som helst utan att det låter helt otänkbart. Först tänkte jag utesluta dom mest skruvade alternativen ur listan. Men lät dom stå kvar bara utifall att. Kan inte heller säga helt säkert vilka jag la till enbart på skämt.

Ursäkta min okunnighet, men vad är PP2022?

DuckDuckGo ger förslagen:
-Permutation Patterns 2022
-Plant Proteases 2022 Conference
-2022 Prosperity Plan
Citera
2022-01-25, 05:21
Medlem
RustyShacklefords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MyJustice
Insekternas Biomassa når under en kritisk nivå
Med följd Att närings kedjan i naturen går under .
Och små skördar .
Mass svält och Kollaps av industrisamhället och lag och ordning .
Kan inte förberedas för ..

Ja det är ju inte otänkbart alls.

Vissa som ifrågasätter den här klimatkrisen med Greta som galjonsfigur tenderar att hamna i läget att miljön är i tip-top shape och inget att oroa sig över.

Tyvärr har globalisterna sina klibbiga små tassar i den här syltburken också, och använder klimatkrisen som täckmantel för att driva igenom sina agendor. Och dom bryr sig om klimatet lika mycket som dom bryr sig om vår hälsa. Tack vare dom så finns det inget utrymme längre att ha en sansad debatt om vad som kan göras.

Garanterat så kommer mycket av dom supply-chain problem vi kommer drabbas av framöver kommer skyllas på "miljön". Och dom kommer ha sina "experter" redo att backa upp denna tes. Vilket i sin tur kommer användas som förevändning för att råna oss på ännu mer frihet och ännu mer tillgångar.
Citera
2022-01-25, 05:33
Medlem
RustyShacklefords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manginaz
Bra fråga, man är väl beredd på det mesta nu.
Jag ska starta min prepping med en compoundbåge.

Ah, du räknar med zombie-invasion till sommaren då? Inte alls otänkbart.

Joerg Sprave har förberett sig sen 2013:
https://www.youtube.com/watch?v=OWetjmi01XQ

"Zombie Grinder 4000"
Citera
2022-01-25, 06:34
Proxy-krig mellan Nato och Ryssland, via Ukraina.

Både de kräkliberala vampyrerna i väst och Putins maffia i öst är blodtörstiga just nu. De har bestämt sig för att låta Ukraina komma i kläm och lida för båda sidors obotliga psykos och girighet.

Det komiska är hur båda sidor kletar nazism på varandra. Boris Johnson varnar för ryskt "blitzkrieg" och Putin och RT maler på om vilken "fascistisk" bandit-stat Ukraina är. Därför Tyskarna inte vill stödja Ukraina. De är så pass jävla kuvade och konflikträdda att de till och med är livrädda för att Putin enbart ska kalla dem nazister ifall de stödjer Ukraina.

Den här världen är så äcklig. Hela mänskligheten är så falsk och vidrig. Skenheliga skamlösa hycklare! Jag önskar att jag aldrig föddes. Och att alla dessa psykopater aldrig får dö. Jag hoppas både Joseph Biden och Vladimir Putin får leva för evigt i den tomma meningslösa skitvärld de båda hjälpt till att skapa. De kan gärna få dras med Trump också. Och han med dem. De förtjänar alla varandra ändå.
Senast redigerad av torstenferdinand 2022-01-25 kl. 06:44.
Citera
2022-01-25, 06:37
Medlem
FashionMonsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RustyShackleford
Med tanke på det vi redan genomlevt så kan man måla upp nästan vilket framtidsscenario som helst utan att det låter helt otänkbart. Först tänkte jag utesluta dom mest skruvade alternativen ur listan. Men lät dom stå kvar bara utifall att. Kan inte heller säga helt säkert vilka jag la till enbart på skämt.

Ursäkta min okunnighet, men vad är PP2022?

DuckDuckGo ger förslagen:
-Permutation Patterns 2022
-Plant Proteases 2022 Conference
-2022 Prosperity Plan

Okej det är mitt ideologiska kall inom spelet svensk inrikespolitik: Rösta Piratpartiet år 2022, dom är i grunden gjutna för att tanka fett med filmer och för att politiskt aktivera sig mot 1984-Esque fallgropar, som icke anonymt bank id krav. .o skrämmande men eftersom det är valår och sådär
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in