2022-01-24, 18:08
Medlem
magpests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Självklart, och alla visste precis hur de skulle göra. Efteråt.
Om man inte förstod att corona skulle få börsen att gå ner så är man efterbliven. Februari 2020 - masshysteri och lockdown. Globala produktionskedjor temporärt satta ur spel. Nä börsen kommer att fortsätta gå upp
Citera
2022-01-24, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Någon krasch är inte i sikte, vi kan nog få en nergång på 15-20 % på kort sikt och kanske 30 %
fram till sommaren. Vid årsskiftet är börsen åter på nivåerna som december 2021.

Främsta orsaken är att folk inte har bättre val än börsen och fonder för sitt sparande på sikt.

Alla är så vana att se uppsida på allt, vi som varit med i gemet länge tar saker med större ro.
Jag gick plus förra året på 680.000 kr ( 19 % ) så jag har definitivt råd med en dipp.

Kloka ord.

Börsen går upp och den går ner.
För vissa verkar det däremot som att vi har en stundande armageddon så fort börsen sjunker 5%.
Den kommer dock att fortsätta i nedåtgående riktning. -4% är inget styrkebesked och värderingarna är fortfarande höga speciellt med stigande räntor.
Jag tar smällen, cash är nästan lika odugligt och jag kommer ligga tungt investerad redan från botten på vändningen även om den blir djup.
Behöver inte pengarna imorgon.
Citera
2022-01-24, 18:10
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magpest
Om man inte förstod att corona skulle få börsen att gå ner så är man efterbliven. Februari 2020 - masshysteri och lockdown. Globala produktionskedjor temporärt satta ur spel. Nä börsen kommer att fortsätta gå upp
Jaja, men då tycker jag att du startar en tråd här på forumet med dina expertkunskaper som jag antar ska slå index med det dubbla i alla fall.

Så återkommer vi dit om fem år.
Citera
2022-01-24, 18:12
Medlem
På pluss-sidan har vi att vi snart är klara med corona-leken.

Krig har alltid förekommit.

Minus, stigande inflation och korkade politiker som sett till att överstimulera ekonomin.
Värderingarna ska ner.
Citera
2022-01-24, 18:18
Medlem
watangSkilleSbeeSs avatar
nasdaq -7% i slutet av dagen... om jag har rätt så swishar ni mig 100kr...
Citera
2022-01-24, 18:19
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:

Nu har ju börsen stigit kraftigt trots det.
Citera
2022-01-24, 18:22
Medlem
magpests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Jaja, men då tycker jag att du startar en tråd här på forumet med dina expertkunskaper som jag antar ska slå index med det dubbla i alla fall.

Så återkommer vi dit om fem år.
Nej, kommer inte starta någon tråd. Det var inte svårt att förutse att corona skulle få börsen att gå ner. När man sedan ser att det vänder uppåt går man in igen.

Folk som inte kan läsa av sakernas tillstånd kommer att förlora på börsen. Det enda man behövde göra var att läsa nyheterna och inse att folk och företag kommer att skita på sig (för att sedan sansa sig lite). När något stort händer brukar det alltid uppstå panik och börsen går ofta ner. Man behöver inte vara någon expert.
Citera
2022-01-24, 18:23
Medlem
magpests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Nu har ju börsen stigit kraftigt trots det.
Ja, jag har varit med på hela uppgången och nu har jag gått ut igen.
Citera
2022-01-24, 18:27
Medlem
JoeBidens avatar
Låt oss rädda det som räddas kan, imorgon trycker vi på sälj
Citera
2022-01-24, 18:28
Medlem
constants avatar
Citat:
Nej, kommer inte starta någon tråd. Det var inte svårt att förutse att corona skulle få börsen att gå ner. När man sedan ser att det vänder uppåt går man in igen.
Aha, är det så man gör, börsgeniet.

Du kan väl hålla det hemligt för alla extremt välbetalda proffs som sitter framför sin skärmar dagarna i ända, så kan du och jag bli multimiljardärer rejält snabbt.
Citera
2022-01-24, 18:30
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ja, jag har varit med på hela uppgången och nu har jag gått ut igen.

Det var ditt argument jag vände mig emot då börsen har stigit kraftigt trots covid.
Citera
2022-01-24, 18:37
Medlem
magpests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Det var ditt argument jag vände mig emot då börsen har stigit kraftigt trots covid.
Mitt argument? Börsen är en marknad och är marknaden (människorna) rädd kommer börsen att gå ner tills marknaden har lugnat sig. Jag argumenterade inte att börsen inte kan gå upp under pandemin. Bara att corona skulle komma att skrämma upp marknaden inledningsvis och därmed orsaka en nedgång. Har inte påstått att corona omöjliggör börsuppgång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in