Flashback bygger pepparkakshus!
2022-01-24, 18:42
Medlem
magpests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Aha, är det så man gör, börsgeniet.

Du kan väl hålla det hemligt för alla extremt välbetalda proffs som sitter framför sin skärmar dagarna i ända, så kan du och jag bli multimiljardärer rejält snabbt.
Du får investera dina pengar hur du vill.
Citera
2022-01-24, 18:43
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magpest
Du får investera dina pengar hur du vill.
Klart jag gör, men jag skulle vilja veta hur du som börsgeni verkligen agerar. Jag är nämligen helt övertygad om att du mest fantiserar.
Citera
2022-01-24, 18:44
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Mitt argument? Börsen är en marknad och är marknaden (människorna) rädd kommer börsen att gå ner tills marknaden har lugnat sig. Jag argumenterade inte att börsen inte kan gå upp under pandemin. Bara att corona skulle komma att skrämma upp marknaden inledningsvis och därmed orsaka en nedgång. Har inte påstått att corona omöjliggör börsuppgång.

Ja ditt argument var att det var självklart att covid skulle sänka börsen men den har ju stigit kraftigt sedan toppen innan utbrottet.
Citera
Medlem
BrorGertruds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Autodidis
Skämtar ni?

Vi är i princip nere på oktober 2021-nivåer och ni pratar krasch?

Gud vad jag önskar att denna lilla korrektion (10% nedgång) fortsätter att falla och håller sig låg så man slipper aktiesnack i lunchrummet.

Ni kanske ska se om ert bo om ni är 62 och ska gå i pension om 3 år, men för er under 60-årsåldern, vad gör ni? Vill ni inte köpa in er till rea?

/20-åringen som vill köpa in sig billigt

Det är alla nyblivna aktieproffs från Reddit som aldrig varit med om annat än blåa siffror på börsen i princip. Man kan börja snacka rea när index gått ner 50%. Är bra fallhöjd för att bara radera förra årets uppgång.
Citera
Medlem
Vad är problemet..?

Börsen har ju alltid varit volatil.

https://youtu.be/EvptVEAut-M
Citera
2022-01-24, 18:55
Medlem
Vart är vi påväg imorgon? Vad säger premarket?
Citera
2022-01-24, 18:57
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Vad är problemet..?
Vem har sagt att det är ett problem?
Citera
2022-01-24, 18:57
Medlem
magpests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Ja ditt argument var att det var självklart att covid skulle sänka börsen men den har ju stigit kraftigt sedan toppen innan utbrottet.
Nej, att covid skulle skrämma upp marknaden och därmed orsaka en sättning.
Citera
2022-01-24, 18:59
Medlem
magpests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Klart jag gör, men jag skulle vilja veta hur du som börsgeni verkligen agerar. Jag är nämligen helt övertygad om att du mest fantiserar.
Haha. Du får tro vad du vill. Jag gick ur innan coronaraset och gick sedan in igen när det vände uppåt. Nu har jag gått ut igen. Du får tro att ljuger. Inte min förlust.
Citera
2022-01-24, 18:59
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Nej, att covid skulle skrämma upp marknaden och därmed orsaka en sättning.

Synd att du inte klarade av att ange när man skulle sälja och när man skulle köpa då.
Citera
2022-01-24, 19:03
Medlem
constants avatar
Citat:
Haha. Du får tro vad du vill. Jag gick ur innan coronaraset och gick sedan in igen när det vände uppåt. Nu har jag gått ut igen. Du får tro att ljuger. Inte min förlust.
Visst, det kanske du gjorde, men du kan inte göra om bedriften i några år.

Varför skulle just du, en random snubbe på ett forum, vara bättre på aktiehandel än proffsen?
Citera
2022-01-24, 19:03
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte
Vart är vi påväg imorgon? Vad säger premarket?

Ner. Just nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in