2022-01-24, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Det man kan se är nyinläggningar (vårdtillfällen) - inte hur många som ligger inne.

https://portal.icuregswe.org/siri/sv/report/corona.vaccincovid

Det går alltså att se hur många av varje grupp som hamnar på IVA under utpekad period.

Ovaccinerade är hittills i Januari kraftigt överrepresenterade.

Jämför man grupperna så är vaccinerade äldre och har fler riskfaktorer medans ovaccinerade är yngre och har färre riskfaktorer.

Så du påstår att det ligger 60+ ovaccinerade unga människor på IVA pga covid? Vart är bevisen undrar ju jag naturligtvis då. Vart står det specifikt att detta är orsaken. Jag har inte ens påstått att du har fel, jag frågar efter klara bevis eftersom jag är intresserad.
Citera
2022-01-24, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Jaså det håller sig på den nivån trots skenande smittspridning.
Det låter ju lovande!

Absolut! Det ökar visserligen i slutenvården men IVA har legat förhållandevis stabilt senaste månaderna.
Citera
2022-01-24, 17:14
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
Jag är nyfiken och du gjorde ett väldigt specifikt påstående och påstår även att du har data. Men eftersom du inte kan presentera denna data så trollar du ju. Vad ska man annars dra för slutsats. Du argumenterar ju som ett barn.

Nej jag har inte data för just det och det påstod jag inte heller även om du vill förvränga det till det genom dina fulklippningar. Du argumenterar som en autist.
Citera
2022-01-24, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
https://portal.icuregswe.org/siri/sv/report/corona.vaccincovid

Urval:
Period - 1:a September till 24:e Januari.
Ålder - 0 - 40 år
Riskgrupp - ingen

Ovaccinerad på IVA - 55 personer.
Vaccinerad på IVA - 6 personer

Fler än hälften av de ovaccinerade under 40 år som hamnar på IVA tillhör inte någon riskgrupp.

Är detta någon som helst skillnad mot en influensasäsong? Annars är du ju bara ute efter sensationalism. Klart det hamnar ovaccinerade på IVA. Influensa och RS-virus har slagit mycket hårt mot en hel del unga. Jag tror inte det är särskilt stor skillnad. Det är sånt som händer i en befolkning på nästan 11 miljoner. 55 pers är ingenting på 6 månader. Herregud vad ni kämpar.
Citera
2022-01-24, 17:15
Medlem
Citat:
Så du påstår att det ligger 60+ ovaccinerade unga människor på IVA pga covid? Vart är bevisen undrar ju jag naturligtvis då. Vart står det specifikt att detta är orsaken. Jag har inte ens påstått att du har fel, jag frågar efter klara bevis eftersom jag är intresserad.

Nej det påstår jag inte.

Varför försöker du hela tiden tillskriva andra personer något de inte skriver?
Citera
2022-01-24, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Vill du ha lite trovärdighet så hade du haft en lapp med ditt användarnamn bredvid. Märkligt att du behövde springa ut och köpa ett test till, litade du inte på det första? Är man sjuk ska man stanna hemma, inte springa ut bland folk och köpa test, men det förstår du nog inte.

Ditt löjliga troll, vad vill du att jag ska skriva? Att du är en idiot? Kan göra det om du ber snällt så får du skämmas lite också när du framstår som en lögnare och ett löjligt troll. Herregud, vad tror du, att alla ovaxxade som smittas om Omicron ligger halvdöda på IVA

Jag väntar fortfarande på källor för dina löjliga påståenden, men du har redan tappat all trovärdighet.
Citera
2022-01-24, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
IVA är 107 personer för närvarande. Slutenvården är 1576 personer.

https://www.svt.se/datajournalistik/corona-i-intensivvarden/

Edit: Skribenten Kalmar2004 hade en bättre länk där du även kan se fördelningen vaccinerade/ovaccinerade.

Ingenting med andra ord trots att hela Sverige är smittade. Vilket skämt.
Citera
2022-01-24, 17:19
Medlem
Citat:
Nej jag har inte data för just det och det påstod jag inte heller även om du vill förvränga det till det genom dina fulklippningar. Du argumenterar som en autist.

Så du ljög när du sa...

"Ja det är vad data visar hittills"

Citera
2022-01-24, 17:20
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ditt löjliga troll, vad vill du att jag ska skriva? Att du är en idiot? Kan göra det om du ber snällt så får du skämmas lite också när du framstår som en lögnare och ett löjligt troll. Herregud, vad tror du, att alla ovaxxade som smittas om Omicron ligger halvdöda på IVA

Jag väntar fortfarande på källor för dina löjliga påståenden, men du har redan tappat all trovärdighet.

Det bästa vore om du slutade skriva, det är ingen som påstår att folk ligger halvdöda av omikron på IVA, sluta hitta på dumheter. Nej jag tänker inte be dig om något.

Vänta du, en autist väntar aldrig för länge.
Citera
2022-01-24, 17:21
Medlem
Citat:
Vill du ha lite trovärdighet så hade du haft en lapp med ditt användarnamn bredvid. Märkligt att du behövde springa ut och köpa ett test till, litade du inte på det första? Är man sjuk ska man stanna hemma, inte springa ut bland folk och köpa test, men det förstår du nog inte.

Antar man inte kan ha flera test hemma? Har två test liggandes här hemma i fall jag är i behov att testa mig.
Citera
2022-01-24, 17:22
Medlem
Citat:
Det bästa vore om du slutade skriva, det är ingen som påstår att folk ligger halvdöda av omikron på IVA, sluta hitta på dumheter. Nej jag tänker inte be dig om något.

Vänta du, en autist väntar aldrig för länge.

Ändå är du här och marknadsför massvaccinering. Trist att du inte kunde backa upp dina påståenden. Debatten blir så värdelös när du bara sitter och trollar och drar påståenden ur röven.
Citera
2022-01-24, 17:23
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Så du ljög när du sa...

"Ja det är vad data visar hittills"

Nej, data visar att omikron har ett mildare sjukdomsförlopp, frågor på det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in