Jag säger som många andra här, har man en sparhorisont på 5-10 år så kan man nog sitta lugnt.
Men mycket talar för att vi har haft åtminstone en multi-year topp:
- Stigande räntor och inflation
- Centralbanker som drar i bromsen
- Krigsmuller
- En amerikansk börs som aldrig varit så högt värderad, förutom ungefär lika år 1929 och år 2000
Nja, nu är bullemarknaden över för den här gången.
Sidledes rörelse i några år.
Kan nog bli en del kännbara dippar. Säkerligen halvering från toppen som mest.
Lolwut, vad syftar du på som är på plus ? Jag har kollat genom mina listor med memestocks, pumpar och bedrägerier och allt är så rött som det förtjänar. Men akta dig för att korta retarderade aktier som tesla.
Det är därför jag gillar att sparka på evo, ingen kommer till undsättning på det viset som tsla eller memestocks.
Inte för att jag har nån moral. Men idag mobbar jag inte ditt evo. Idag är det eolus och hemnet som får smaka balle.
Kanske kan de här vindkraft och solcellstardsen fanboya sin skit och köpa dippen ?
Ser mörkare ut för eolus och hemnet som jag instaköpte minischlongar på i morse när jag såg att kryptot sket på sig.
Peloton. Den största skiten nånsin. Ett tag var den här skiten högre värderat än hela sektorn och jag tror knappt att de nånsin gick med vinst. Det är typ en träningscykel med en app. Det är sån skit som Trudeau gillar att shorta. Till skillnad mot EVO och Hemnet kan Peloton gå till noll.
Peloton. Den största skiten nånsin. Ett tag var den här skiten högre värderat än hela sektorn och jag tror knappt att de nånsin gick med vinst. Det är typ en träningscykel med en app. Det är sån skit som Trudeau gillar att shorta. Till skillnad mot EVO och Hemnet kan Peloton gå till noll.
älskar alla med sina "sitt kvar i båten" som är övertygade om en rekyl direkt och som inte ser vad som håller på att hända samt tror alla nedgångar följer samma spår och att börsen bara kommer gå uppåt i oändlighet innan bubblan spricker på riktigt. Spelar ingen roll om tredje världskriget skulle bryta ut man skulle ändå se "köper nu för det är rea, ni som säljer är idioter"
Fortsätt följa aktietjuven och se ert kapital gå förstört.
Jag hoppas att du har rätt. Annars fyller jag på med lönen den 27. Jag har förlorar så mycket pengar att jag inte ens är nervös längre. Förut fick jag panik för minsta lilla nedgång på börsen. Nu bryr jag mig inte ens.
Nja, nu är bullemarknaden över för den här gången.
Sidledes rörelse i några år.
Kan nog bli en del kännbara dippar. Säkerligen halvering från toppen som mest.
Problemsituationen i Ukraina är det största bekymret just nu.
Inflationen är något som marknaden kan räkna/gissa utfallet på.
Likaså vet de stora aktörerna vad räbtan ska bli i god tid.