Citat:
Ursprungligen postat av
IMBILDEN
När är det minst dåligt att bli smittad, om man nu blir det?
Ganska intressant ämne.
https://www.youtube.com/watch?v=4RSahdFuemE
Tyvärr känner jag mig jävligt skeptisk till att det skulle vara något att eftersträva, då det är förenat med risk och ev immunitet tycks vara rätt kortvarig. Jävla skitvirus är vad det är.
Man hade ju verkligen hoppats på att vaccinen var bättre och framförallt mer långvariga. Känner oro för hur det går med kommande mutationer av detta virus.
Kul får följa med på din inre resa här på forumet
Vi får följa med när din ångest gnager och du kastas mellan hopp och förtvivlan.
Jag märker nu att det långsamt börjar sjunka in även på dig att man inte kan vaccinera bort ett Coronavirus, bra IMBILDEN.
Du bryr dig säkert inte om mina teorier men varför skulle framtida mutationer bli värre?
Om vi tittar på andra Coronavirus eller influensavirus så blir dom inte värre för varje säsong.
Om vi tänker ur evolutionärt perspektiv så kommer alltid den mutation som sprider sig bäst att vinna.
Ju svårare symptom desto mer isolerar vi oss och du har ett perfekt exempel på detta nu med Omikron.
Tänk efter varför försvinner Delta nu? Varför konkurrerar Omikron ut alla andra varianter?
Jo därför att det sprids lättare, mildare symptom, fler asymtomatiska, folk tror inte det är Corona osv.
Det kommer säkert mutationer som rundar vår immunitet som med alla andra liknande virus men jag sätter en slant på att dom kommer likna Omikron/förkylning/influensan från och med nu.
Men som någon annan sa du behöver professionell hjälp för din ångest.
Vet din anhöriga att du sitter och är så här rädd eller mörkar du för dom?