• 1
  • 2
2021-11-28, 18:55
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sept-1969-i-Orebro

Där det finns vindkraftverk.

Norrlands inland är stort.
Citera
2022-01-24, 04:20
Medlem
layvares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tazzo
Hej!
Ja, jag hatar verkligen när det blåser. I vilken stad blåser det absolut minst tycker ni?

Scientists have discovered that the calmest place on Earth is on top of a vast icy plateau in Antarctica. According to a report in the Times, scientists pinpointed a site, known simply as Ridge A, high up on the Antarctic Plateau, several hundred miles from the South Pole.
Citera
2022-01-24, 05:05
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Karlstad för där lyser sola
Citera
2022-01-24, 07:04
Medlem
Marimus avatar
Det här var en ganska gullig tråd, då det generellt sett blåser mer i alla typer av städer på grund av att den tätare bebyggelsen skapar goda vindförhållanden

Det är relativt enkelt att googla sig fram detta, men jag väljer att inte länka källorna eftersom de uteslutande utgörs av PDFer.
Citera
2022-01-24, 08:11
Medlem
Här är kartan ni är på jakt efter: https://hannevind.com/kartor.htm

Så egentligen långt bort från havet, större vattenområden och höglänt terräng. Gärna i skogsområden och i vindskugga från berg, någon dalgång. Så egentligen som kartan visar Värmland, Dalarna och Norrlands inland ungefär.
Citera
2022-01-27, 14:55
Medlem
tazzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Favoritgame
Här är kartan ni är på jakt efter: https://hannevind.com/kartor.htm

Så egentligen långt bort från havet, större vattenområden och höglänt terräng. Gärna i skogsområden och i vindskugga från berg, någon dalgång. Så egentligen som kartan visar Värmland, Dalarna och Norrlands inland ungefär.

Tack! Fan vad bra karta
Citera
2022-01-27, 15:02
Medlem
Zunars avatar
Mitt hus är placerat i en riktig vindkorridor. Det kan blåsa utav bara helvete här så att utemöblerna far ut och sprids över tomten. Vaknar ibland på natten av att hela kåken rister till och man tror att det ska lyfta, då sover man inte bra.

Som tur är så har vi inga höga träd i anslutning till vår fastighet som vissa grannar har. Då skulle jag inte sova en blund de nätter de stormar och bara invänta att en tall klyver hela huset.

Blir på riktigt jävla dåligt humör när friskar i som värst
Citera
2022-01-31, 19:33
Medlem
Bo kvar i Strömstad och satsa på mikroklimatet, man kan göra mycket där
Bosätt dig i en skogig dalgång i sydlig riktning någonstans runt Strömstad jag vet inte var.
Det borde finnas många sådan a platser runt om i Bohuslän sök själv
Bohuslän är mycket småkuperat
Idag bygger man så att man skall få fin utsikt och inte bra mikroklimat
Bor du på Nordkoster flytta direkt

Annars läs här

https://www.smhi.se/polopoly_fs/1.11...rologi_121.pdf
Citera
2022-01-31, 21:28
Medlem
alternativ 2
Bosätt dig i Ullared Gustavsfors eller Tännäs
i dessa små oter blåser det inte mycket eller också är vindmätarna söndriga eller står i lä
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in