• 1
  • 2
2022-01-24, 06:40
Medlem
Tja,
Jag har fått en bil av mina svärföräldrar,en dacia logan från 2013,den är värderad till omkring 20-30000 kr. Saken är den att jag har skuldsanering hos fogden,tron ni att jag får behålla den? Den står skriven på mig
Citera
2022-01-24, 07:04
Medlem
Om du behöver den i jobbet ja, annars tveksamt
Citera
2022-01-24, 07:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theekan
Tja,
Jag har fått en bil av mina svärföräldrar,en dacia logan från 2013,den är värderad till omkring 20-30000 kr. Saken är den att jag har skuldsanering hos fogden,tron ni att jag får behålla den? Den står skriven på mig
Nej. Dom kommer rycka den.
Citera
2022-01-24, 07:24
Medlem
psykoshippiens avatar
Du får väl se till att den inte är skriven på dig så...
Sen bara köra nödvändiga steäckor...
Citera
2022-01-24, 07:28
Medlem
Citat:
Tja,

Om du redan har beviljats skuldsanering så kommer dom inte att ta den.

Men enklast är ju att du ringer fogden och frågar själv (så är du 100% säker). Är du nojig så behöver du ju inte säga vem du är.
Citera
2022-01-24, 07:37
Medlem
Jag har talat med dom,o dom säger att jag får behålla den. Men vet ju aldrig med myndigheter
Citera
2022-01-24, 07:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vintovka
Nej. Dom kommer rycka den.
Pratat med dom,dom rycker den inte.
Citera
2022-01-24, 07:49
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Pratat med dom,dom rycker den inte.

Nästan att man undrar varför du frågar här i så fall. Du litar inte på ’myndigheter’, men du säger även emot de som säger att du inte får behålla bilen.
Citera
2022-01-24, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Nästan att man undrar varför du frågar här i så fall. Du litar inte på ’myndigheter’, men du säger även emot de som säger att du inte får behålla bilen.
Jag sa emot för att jag har pratat med fogden,men självklart så kan ju den personen ha rätt. Ber om ursäkt om jag varit otrevlig
Och jag skrev r o frågade för att jag inte litar på myndigheter.
Citera
2022-01-24, 08:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psykoshippien
Du får väl se till att den inte är skriven på dig så...
Sen bara köra nödvändiga steäckor...

Spelar ingen roll, om de får nys om att TS använder den och upplägget är så att den praktiskt är hans så kan de ta bilen ändå. Sedan kanske de inte gör det, men de har all rätt att göra det.
Citera
2022-01-24, 08:05
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carlydeveloper
Spelar ingen roll, om de får nys om att TS använder den och upplägget är så att den praktiskt är hans så kan de ta bilen ändå. Sedan kanske de inte gör det, men de har all rätt att göra det.
Japp, men blir svårare. Och att ha fortskaffningsmedel för transport till arbete är godtagbart skäl att ha bil.
Citera
2022-01-24, 10:24
Medlem
Citat:
Tja,

Du behöver inte oroa dig. Du har skuldsanering du får äga bil då inga problem. Även om man har utmätning så får man äga en bil upp till ett halvt basbelopp vilket är 25k ca om man behöver den för att jobba.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in