2022-01-23, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Skummat FUP:en lite snabbt och inte hittat en sak så frågar här:

I Aktbilaga 250 handlar det om ett rån som Frida ska ha utsatts för i hemmet där hon fått tv, skor mm mm stulet av 2 maskerade män. Varför står Sara Y som misstänkt i detta fall?

För att det var hon och hennes pojkvän Ali som rånade henne i hennes hem och slog sönder det, bla ett vackert glasbord som krossades av S. Stal hennes TV mm.
Citera
2022-01-23, 21:11
Medlem
Citat:
Skummat FUP:en lite snabbt och inte hittat en sak så frågar här:

I Aktbilaga 250 handlar det om ett rån som Frida ska ha utsatts för i hemmet där hon fått tv, skor mm mm stulet av 2 maskerade män. Varför står Sara Y som misstänkt i detta fall?
För att det var Ali och Sara Y som utförde det. Läs alla förhör. Aktbilaga 250 handlar om det fallet, men det nämns i andra förhör.

Citat:
"Telefonen innehåller 2571 kontakter".

Samlade hon på telefonkontakter eller vad handlar det om?
Knarklangare. Frida, Sara och Ali är/var alla knarklangare och pundare.
Senast redigerad av mothbreeder 2022-01-23 kl. 21:15.
Citera
2022-01-23, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Efter att ha läst FUP känns det som 1/3 av allt om ens det kommit fram.
Ali verkar vara den som är bäst på att snacka och ljuga av alla förhörda.

Varken Ali eller Sara har vad jag sett aldrig fått frågan om vad det är för däck och fälgar de sålt enligt Saras konton?
De 2 (?) kilo som hittas ute i naturen, där någon ringer in anonymt som Saras och Alis fingeravtryck finns på, skrevs det ju om i tråden tidigt. Att någon grävt ner. Aktbilaga 248, s 435-436

En tanke är om Sara Ali och Frida sålde däck och fälgar och tog Ungarnas knark tillsammans. F försökte sälja bilen.
Ali och F skyller sedan på S. När Frida står på Tuna strand bredvid S och Bagera med flera innan hon skjuts och S säger jag har 3 frågor svarar hon att hon hade bilnyckeln osv. Hon backar att det skulle vara S.

Hittar inte att den påstådda köparen av dessa fälgar någonsin förhörts, varken den påstådda köparen som är kusin till S, eller den som betalat Sara för däck och fälgarna?

Påsen med kläder är den från hyrbilen i Sundsvall som jag uppfattar, den fick ju Ali. Han försöker dock övertyga F om att han lämnat den hos henne och att han bara tog sin jacka? Hon frågar lämnat hos mig eller direkt till mig. S tog 2 par jeans därifrån?

Känns allmänt snurrigt vad som egentligen har hänt och är sant, och är efter 1000 tals sidor även jag helt snurrig.

Förvånade att så lite sms och kommunikation och från en så kort tidsperiod hittats/tas upp från de åtalade och BO.
Knappt något via sms, whats up snap Messenger osv finns. Kanske kört krypterat signal eller något….
Har de fler åtal på gång där de kollar längre bak i tiden kanske?

Efter att ha läst två bilagor med förhör är jag rätt snurrig. Hittar två versioner av händelseförloppet nere på stranden som bägge är trovärdiga:

1. Ett gäng kurder är nere på stranden, bla S*leh. En bil kommer med ett antal personer, bla SV och B och Frida och hennes vän M. B skjuter Frida.

2. Ett gäng kurder är nere på stranden. Frida och M kommer dit efter att ha lockats dit av S*leh. Sedan kommer en bil med ett par personer, bla B som skjuter.

Bägge bär trovärdighetens prägel och jag kan just nu inte avgöra vilken som är den korrekta. Saknar tidsangivelser.
Citera
2022-01-24, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManetManet
Nej, det har trots medias rubriker länge varit tydligt att detta inte har något med Shottaz eller FLG att göra, mer än indirekt.

Det var mer ett klargörande från min sida, eftersom det finns de i tråden
som fortfarande tror att Shottaz/FLG har med detta att göra.
Citera
2022-01-24, 00:33
Medlem
Castafiores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Det här inlägget är lite intressant om man läser sida 277 i FUP 248.

Ja, det var verkligen ett sammanträffande...;-)
Senast redigerad av Castafiore 2022-01-24 kl. 00:46.
Citera
2022-01-24, 01:07
Medlem
Användarnamnet ”Intenog”. Du kom ju med mycket fräck info i början av tråden. Hur gick det för dig? Var du tvungen att försvinna från jordens yta ett tag? Finns du med i FUPen?

Någon som vet
Citera
2022-01-24, 01:12
Medlem
Castafiores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Villevesla
Användarnamnet ”Intenog”. Du kom ju med mycket fräck info i början av tråden. Hur gick det för dig? Var du tvungen att försvinna från jordens yta ett tag? Finns du med i FUPen?

Någon som vet

FB-härvan nämns i FUPEN i några meningar. Främst med utgångspunkt i debaclet kring den som utpekades ligga bakom det aliaset.
Citera
2022-01-24, 02:00
Bannlyst
Ingen annan som är suspekt över telefonavlyssningarna? Inte speciellt trovärdiga konversationer, nog garanterat konstruerat och upplagt av polis för att skydda tjallare.
Citera
2022-01-24, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 010Kvantmekanik010
Ingen annan som är suspekt över telefonavlyssningarna? Inte speciellt trovärdiga konversationer, nog garanterat konstruerat och upplagt av polis för att skydda tjallare.

Nej, det är helt osannolikt att polisen skulle hitta på och lägga upp falska transkriptioner av inspelade samtal.
Citera
2022-01-24, 11:56
Bannlyst
Citat:
Nej, det är helt osannolikt att polisen skulle hitta på och lägga upp falska transkriptioner av inspelade samtal.
Ingen har sagt något om falska transkriptioner, du förvränger mitt visselblåsande av polisens hemliga metoder. Polisen jobbar annorlunda nu för tiden, mycket korruption osv. De har givit tipspengar i form av 1-5 kilo beslagtaget cannabis. Polisen har kommit överens med de två involverade gängkriminella "A" och "AB" som tjallar ned hela skiten så här: Om de går med på planen som informatörer, så blir de informerade på förhand att deras telefoner är avlyssnade, vilket är synkat med åklagare innan etc (åklagaren är ovetandes kring polisens plan men har fått stark rekommendation av polisens underrättelsearbete att avlyssna telefonen så det verkställs), "ett visst avslöjande samtal ska torska person x, y och z i utbyte mot att du får 1-5 kilo cannabis". Det spelas såklart inte in i studio utan naturlig miljö men ja det är så det fungerar. Det är omöjligt att de haft den konversationen över vanlig mobiltelefon.
Citera
2022-01-24, 15:13
Medlem
Citat:
Bland vissa i Luleå, ja, men inte i Rinkeby.

Hade han ens något smeknamn i Rinkeby? Som jag skrivit tidigare, verkar uppenbart att de från Järva har satt skräck i Luleåborna med namnet Shottaz.

Finns det möjligtvis en bild på Fifty som det skrivs om i fupen?
Citera
2022-01-24, 15:21
Medlem
Harunges avatar
Sara återkommer i denna tråd.Kan nån berätta lite mer om vem det är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in