2022-01-23, 21:10
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
En annan lösning för att minska spänningen vore ju att NATO-länder upphör att skeppa mängder med vapen och utrustning till Ukraina. Det är ett annat sätt att inte kasta mer bränsle på elden.
Nonsens, Ryssland hotar ju med invasion, självklart måste Ukraina ges möjlighet att försvara sig.
Elden har ni startat, sluta gnäll när andra samlas runt den!
2022-01-23, 21:11
Medlem
Hobbybondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Det är på grund av Nato.. Ryssen är irriterad över att dom försöker ställa sig i dörrposten i alla hörn. Därav också en anledning till att dom kommer vända sig emot oss i Sverige också om vi blir medlemmar men just nu känner dom inget ont om oss alls.
Bullshit.. Det är ett bra svepskäl för Putin, ett som går hem i Ryssland.
2022-01-23, 21:28
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbybonde
Och vapnen började skickas dit av vilken anledning?

Ger hårdare strider.

Men utgången blir den samma. Ungefär lika produktivt som om ”Svensson” skulle lägga sig i hårdträning i sex månader, inför ett möte med Mike Tyson i boxningsringen.
2022-01-23, 21:39
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
För det första skrev de, iaf inte vad jag läst, att en attack var förestående. De rapporterade om varför försvaret agerade.
Och nej, jag tror inte tidningarna och övrig media trodde det skulle bli en attack. I varje artikel jag läste så hade de ju med någon högre militär som sa exakt det, att det inte finns något omedelbart hot om krig. Att det handlar om en ökad hotbild men fortfarande på en icke-alarmerande nivå.
Att vår kära kvällspress sedan blåser upp stora rubriker och gör en höna av en fjäder är ju heller inger unikt för just denna händelse.

Jag tycker försvaret agerade helt korrekt och rimligt. Givetvis ska man vara på tårna i ett osäkrare läge i omvärlden, och givetvis ska man agera på militära rörelser i sitt närområde.
Gör man det en gång för lite har man misslyckats, gör man det 50 ggr för många gånger sköter man sitt jobb.

Utrikesminister, Förvarsminister med ÖB var dem som trissade upp läget till att angå Sverige direkt.
Sedan att i efter skylla på media som högg på dem köttben som gavs det är lågt.
2022-01-23, 21:59
Bannlyst
Citat:
Bullshit.. Det är ett bra svepskäl för Putin, ett som går hem i Ryssland.

Intressant. Under andra världskriget ville svenskarna inte ha några problem på grund av sina släktingar – norrmännen. Nu är svenskarna redo att dö för ett ganska avlägset land – Ukraina. Vad hände?
Varför blev ukrainare dyrare för svenskar än norrmän?
Senast redigerad av Rysk-pravda 2022-01-23 kl. 22:01.
2022-01-23, 22:02
Medlem
Mycket ryska fartyg nu på vesselfinder
2022-01-23, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rysk-pravda
Intressant. Under andra världskriget ville svenskarna inte ha några problem på grund av sina släktingar – norrmännen. Nu är svenskarna redo att dö för ett ganska avlägset land – Ukraina. Vad hände?
Varför blev ukrainare dyrare för svenskar än norrmän?

Va, ska vi dö? Ambassadören har ju lovat...
Haha.

Finlands sak var och är vår vet du.
2022-01-23, 22:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Haha.

Förstått. Så du kommer att förråda ukrainarna precis som du förrådde norrmännen? Smart!
2022-01-23, 22:11
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Haha.

Vad har vi med Finland att göra?
2022-01-23, 22:16
Bannlyst
Citat:
Haha.

Åh du är dum. Jag skriver till dig nu från södra Karelen. Komma. Ge det tillbaka till finländarna!
2022-01-23, 22:21
Medlem
Verkar som påverkandeoperationen spårat ut fullständigt. Jag trodde poängen var att framstå som normala vettiga människor medan man sår splittring. Inte avslöja sig som den lede fi.
2022-01-23, 22:24
Medlem
Citat:
Verkar som påverkandeoperationen spårat ut fullständigt. Jag trodde poängen var att framstå som normala vettiga människor medan man sår splittring. Inte avslöja sig som den lede fi.
Det har väl extra arbetsbelastning nu så de fick ta in praktikanter kanske.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in