Citat:
Ursprungligen postat av
Rysk-pravda
Menar du att dussintals nyheter om den förestående ryska attacken i alla svenska medier skrevs av svenska förskolebarn, ryska ambassaden samt ryska troll på Flashback?
För det första skrev de, iaf inte vad jag läst, att en attack var förestående. De rapporterade om varför försvaret agerade.
Och nej, jag tror inte tidningarna och övrig media trodde det skulle bli en attack. I varje artikel jag läste så hade de ju med någon högre militär som sa exakt det, att det inte finns något omedelbart hot om krig. Att det handlar om en ökad hotbild men fortfarande på en icke-alarmerande nivå.
Att vår kära kvällspress sedan blåser upp stora rubriker och gör en höna av en fjäder är ju heller inger unikt för just denna händelse.
Jag tycker försvaret agerade helt korrekt och rimligt. Givetvis ska man vara på tårna i ett osäkrare läge i omvärlden, och givetvis ska man agera på militära rörelser i sitt närområde.
Gör man det en gång för lite har man misslyckats, gör man det 50 ggr för många gånger sköter man sitt jobb.