Flashback bygger pepparkakshus!
2022-01-23, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lundbonden
Tror ni veteraner som Kim Andersson, Dalidor Doder, Jonas Larholm och Jonas Källman fortfarande är tillräckligt bra för landslaget? Möjligt samtliga avslutat sina landslagskarriär men kul att spekulera om de fortfarande duger för landslaget. Finns ju en del 38+ som fortfarande spelar för andra landslag.

Nej jag tror ingen av dessa herrar idag är tillräckligt bra, i sin krafts dagar ja men inte idag.
2022-01-23, 20:19
Bannlyst
[quote=Hankypanky14|78818053]Skillnaden är att Sverige är ett världslag just nu med spelare som blivit mvp i Bundersliga, är med i all star lag i VM, som är den bäste målskytten genom tiderna i ett av världens bästa lag. Sverige har spelare som har mycket stora roller i världens bästa liga.

Det är bara som förbundskapten att välja och vraka..Sverige har inte varit bättre än på 20-30 år. Sverige har aldrig haft så här många ba spelare samtidigt. Inte ens på Bengan Boys tid då några få världsspelare kunde göra världsresultat under 12-13 år.
2022-01-23, 20:20
Medlem
Hunden007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rojjjen
Som vanligt så leker hobby handbolls tittare experter.

Jämför sopan larholm med carlsbogård?

Doder med gotfriddson/clarr?

Nä som vanligt är de flesta skribenter pessimister som bara glädjs när Sverige förlorar.

den personen du syftar har ju noll förtroende om man kolla första inläggen.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rojjjen
Som vanligt så leker hobby handbolls tittare experter.

Jämför sopan larholm med carlsbogård?

Doder med gotfriddson/clarr?

Nä som vanligt är de flesta skribenter pessimister som bara glädjs när Sverige förlorar.

Man kan ju tycka att det är kul att ställa sig frågan. Jag tror ingen på allvar någonsin hade tyckt att Larholm hade platsat idag det är bara trams.
Medlem
sunessensommars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hankypanky14
Visserligen vinner man turneringar med bäst försvarsspel men man måste ha 9m spelare som gör 5-10 mål i vissa matcher. Våra vänster9 har gjort 11 mål tillsammans på 6 matcher. Det förstår alla att det inte håller.
Du har som vanligt inte ens koll på den rena faktan. De som är uttagna på vänsternio har tillsammans gjort 15 mål. Dessutom har Claar gått en del vänsternia så där kan man lägga på ett antal av hans mål också.

Säger inte att allt så här långt har varit perfekt offensivt på den positionen men samtidigt är det (som vanligt) inte så svartvitt som du vill ha det till när du hittar på olika variabler att hänga upp dig helt på. Carlsbogård ligger till exempel tia i assistligan. Och Sverige har näst högst effektivitet i avsluten av alla lag, enbart Danmark är bättre.
2022-01-23, 20:21
Medlem
FNLSs avatar
Tre raka segrar trodde jag inte efter Tjeckien
2022-01-23, 20:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Nej jag tror ingen av dessa herrar idag är tillräckligt bra, i sin krafts dagar ja men inte idag.

Kim Andersson, Mattias Andersson, Johan Sjöstrand, Kim du Rietz, Tobias Karlsson, Markus Ahlm, Magnus Järnemyr och Jonas Källman var världsspelare mellan 2010-2016.
2022-01-23, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hankypanky14
Kim Andersson, Mattias Andersson, Johan Sjöstrand, Kim du Rietz, Tobias Karlsson, Markus Ahlm, Magnus Järnemyr och Jonas Källman var världsspelare mellan 2010-2016.
Absolut och idag har vi 2022, dvs dvs 6 år sen de var på topp.
2022-01-23, 20:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sunessensommar
Du har som vanligt inte ens koll på den rena faktan. De som är uttagna på vänsternio har tillsammans gjort 15 mål. Dessutom har Claar gått en del vänsternia så där kan man lägga på ett antal av hans mål också.

Säger inte att allt så här långt har varit perfekt offensivt på den positionen men samtidigt är det (som vanligt) inte så svartvitt som du vill ha det till när du hittar på olika variabler att hänga upp dig helt på. Carlsbogård ligger till exempel tia i assistligan. Och Sverige har näst högst effektivitet i avsluten av alla lag, enbart Danmark är bättre.

Nej, det är 11 mål. Kollade upp innan denna matchen..då var det 9..och idag gjorde Eric 1 mål och Carlsbogård 1 mål. Hur många mål och assist har Mikel Hansen gjort? Jmf då med alla tre svenska v9 spelarna. Det håller ju inte för att kämpa om medaljerna.

Sverige har bra försvarsspel. Målvaktsspelet varit bra de senaste 3 matcherna. Visst, man vinner mästerskap med bäst försvarsspel..vi får se om det blir så..
2022-01-23, 20:27
Medlem
Jag vet inte om jag fortfarande vill se Bergendahl - Darj bakåt alá Karlsson - Jernemyr. Jag vet inte om man kan bli så där hemskt mycket bättre bakåt, Carlsbogård och Bergendahl nästan alltid 100% rätt. Det går liksom inte att rubba på någon av dem.
2022-01-23, 20:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Absolut och idag har vi 2022, dvs dvs 6 år sen de var på topp.

Jag har inte följt Källman men han fick gå från ett ungerskt topplag. Har inte sett honom spela på flera år. När han var som bäst var han grymt nyttig för ett svenskt landslag.
2022-01-23, 20:29
Medlem
Lundbondens avatar
Norge är väldigt starka. Ingen svensk hade tagit plats i Norges landslag. Men allt kan hända i sport. Vi får hoppas på ett mirakel.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in