Citat:
Ursprungligen postat av
Emma77Linn
fast det är vad som var förr - nu snittar ju inte bitcoin det längre, det går back så det skriker om det.
så nu är räntan ett jävla problem.
och bitcoin ger ju inga utdelningar, det handlar ju enbart om att få någon annan att betala mer, för att den personen tror någon annan ska betala mer, osv osv osv.
Så inga utdelningar, starkt nedåtgånde värdeutveckling och räntor att betala.
Går ju "sådär" för han, vem han nu är.
Nu har priset gått ner runt 50% sedan November, det är fullständigt normalt i Bitcoin-världen.
Folk springer runt med håret brinnande och viftar med armarna, tror att Bitcoin nu är trasigt och att allt hopp är ute. Att Microstrategy ska gå i konkurs och att El Salvador ska gå i statsbankrutt, och alla kryptoholders ska börja jobba på McDonalds.
Hög volatilitet är priset man betalar för en fantastisk utveckling över längre tid.
När jag köpte BTC så var det samstämmiga rådet från alla att det var en helt vansinnig idé, med typ samma argument som idag, men det visade tvärtom vara det bästa jag kunde ha gjort. Jag är oändligt tacksam att jag inte lyssnade på alla olyckskorpar. Och samma sak är sann idag. Om man planerar att hålla Bitcoin under lång tid är det den bästa tillgången du kan köpa. Tåget har inte gått, framtiden ser väldigt ljus ut, och den som köper nu är fortfarande extremt tidigt på bollen.