2022-01-22, 21:33
Medlem
Skummat igenom FUPen översiktligt. Tänkte på det här med dumma lekar och dumma priser. Jag själv såg en video när den här grupperingen "FLG" sparkade in huvudet på en kille. Han gjorde såna snarkljud som man gör när man är hjärndöd, vilket grabbarna som gjorde det konstaterade och fortsatte stampa. Jag tänkte för mig själv "vilka odjur." Inte Frida, hon bjuder in grabbarna att bo i sin bostad.

Det här är inga myspyskillar, det är personer som mördar folk utan att känna någonting. Det borde vara tillräckligt med varningsflagg. Liksom, ja, där de drar fram så kommer de mörda folk, och du är inte skyddad för att du är lite "tjenis" med killen. Tvärtom, att bara beblanda sig med såna här psykfall är en fara.

Yasin sjunger i en låt "pasta boulognese jag förvandlar han till köttfärs". Som påstås vara en metafor för när han och FLG pepprade Yasins tidigare bästa vän. Folk runt om i landet romantiserar det här livet, det är som sagor för dem så man tar inte texterna på allvar. Så man väljer att beblanda sig med folket det snackas om, de blir som några slags kändisar. Det är inga sagor, det var vad som hände med killen. Det var vad som hände med Frida, fullt med hjärnsubstans.

Frida och alla andra unga som lyssnar på dagens hiphop måste förstå det. Det här är inget att eftersträva, ni vill inte ha det som i Rinkeby i eran hemstad. Bjuder ni in kaos får ni kaos, så enkelt är det.
Citera
2022-01-22, 22:08
Medlem
Riktiga svin är dessa odjur! dom vet inte vad empati och medmänsklighet är!
Citera
2022-01-22, 22:23
Medlem
Castafiores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Skummat igenom FUPen översiktligt. Tänkte på det här med dumma lekar och dumma priser. Jag själv såg en video när den här grupperingen "FLG" sparkade in huvudet på en kille. Han gjorde såna snarkljud som man gör när man är hjärndöd, vilket grabbarna som gjorde det konstaterade och fortsatte stampa. Jag tänkte för mig själv "vilka odjur." Inte Frida, hon bjuder in grabbarna att bo i sin bostad.

Det här är inga myspyskillar, det är personer som mördar folk utan att känna.

Dessutom verkar hon ha refererat till dem som "barnen" och gett hennes utpekade mördare ett smeknamn från Djungelboken. Obegripligt.
Senast redigerad av Castafiore 2022-01-22 kl. 22:27.
Citera
2022-01-22, 22:30
Medlem
Nån som har någon bild på denna sara yngman?
Citera
2022-01-23, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Det här inlägget är lite intressant om man läser sida 277 i FUP 248.
Oj. Hur ska det här förstås?

På sida 535 och omkringliggande sidor i aktbilaga 249 är ett förhör med Ali väldigt rörigt sammanfattat. Både Kaptens och Niinows död behandlas. Som jag förstår det menar Ali att Bahnan med anhang (på gatan) var misstänkta för att vara de som mördade Niinow?
Citera
2022-01-23, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManetManet

På sida 535 och omkringliggande sidor i aktbilaga 249 är ett förhör med Ali väldigt rörigt sammanfattat. Både Kaptens och Niinows död behandlas. Som jag förstår det menar Ali att Bahnan med anhang (på gatan) var misstänkta för att vara de som mördade Niinow?
Själva förhöret kommer också i dialog därefter, där det blir åtminstone lite tydligare. Vid en första läsning kan man tro att de ska ha misstänkts för Kaptens död, men det bör vara Niinows.
Citera
2022-01-23, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av G4SM4MM4N
Jag gissar att hon är halv fet och mest troligen med en släng inavel, hade gärna också velat se en bild för att avgöra om mina fördomar stämmer. Ali trasslar in sig redan i ett avlyssnat samtal som han har med sin bror och sen att han låter folk som betalar för droger via swish märka betalningarna med ”speed” eller ”tram” tyder på att han tillhör dom somalier som ligger under deras redan låga medel iq.
Citera
2022-01-23, 00:37
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Det finns i FUP. Blond tjej.
Citera
2022-01-23, 01:50
Medlem
Läste igenom nu de är aktbilaga 260 sida 474 där finns bilden
Citat:
Ursprungligen postat av elaolaela
Jag gissar att hon är halv fet och mest troligen med en släng inavel, hade gärna också velat se en bild för att avgöra om mina fördomar stämmer. Ali trasslar in sig redan i ett avlyssnat samtal som han har med sin bror och sen att han låter folk som betalar för droger via swish märka betalningarna med ”speed” eller ”tram” tyder på att han tillhör dom somalier som ligger under deras redan låga medel iq.
Citera
2022-01-23, 02:14
Medlem
Citat:
Själva förhöret kommer också i dialog därefter, där det blir åtminstone lite tydligare. Vid en första läsning kan man tro att de ska ha misstänkts för Kaptens död, men det bör vara Niinows.

Snacket är ju att Ninow/Bahnan/Yahye goade på kapten = därför blev de utslängde från FLG och
flydde till Luleå. Ninow blev antagligen mördad av FLG.
Shottaz/FLG har antagligen inte heller med detta att göra, eftersom FLG lär vara efter
Bahnan/Yahye oxå. De försökte av allt att döma få en fräsch start i en ny ort.
Citera
2022-01-23, 04:17
Medlem
Citat:
Läste igenom nu de är aktbilaga 260 sida 474 där finns bilden
Se där, min fördom om att hon var en halvfet svensk tjej som sökt sig till en spinkig somalier stämde inte. Tror däremot att hon får flytta ifrån Luleå om hon ska ha kvar honom som pojkvän då det knappast är vidare populärt att han säger i förhör att han inte gillar kurderna som råkar va deras grannar.
Citera
2022-01-23, 10:28
Medlem
Citat:

Citat:

Jag reagerade också på det, men förhören med Ali är också genomgående röriga. Hans tidslinjer går sällan ihop. Han blandar ihop händelser och lyckas motsäga sig själv oräkneliga gånger, inte minst till följd av att han ljuger frekvent och vida överskattar sin egen intelligens.

Det mest troliga är att han pratar om förekomsten av rykten angående att Ninow, Bahnan och Yahye misstänktes vara inblandade i mordet på "Kapten". Samtidigt säger han i ett annat avlyssnat samtal att Bahnan brydde sig mer om att "Kapten" blivit mördad än att Ninow hade blivit det.

Intressant är att den fjärde personen kopplad till Shottaz som ska ha umgåtts med dessa i Norrland tycks vara "Fifty" (Said Mead), han som sköts med fyra skott i ryggen 2017 i samband med konflikten med Dödspatrullen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in