2022-01-22, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Men det är väl inte saken här? Du kan säga upp Miss Hosting. Om det är 1 månad innan ny period startar. Binero var först med att inte köra med det här. Betalar du inte för nytt webhotell så avslutas det automatiskt. Men för att just kunna erbjuda de här sakerna med 1 kr per år är grejen lite tyvärr så kanske att en del kommer missa det här. De skriver upp sig på 1 år för det kostar ju bara 1 spänn! Sedan använder det kanske inte ens och totalt missar att det förnyas sedan med ordinarie pris om de INTE sagt upp det innan.

Håller med Dryckeshorn. Det känns fortfarande inte rätt. I supporten svarar Misshosting dig som att dem har 0 behörighet att lösa problemet. Försökte komma överens att betala en annan webbhotell Basic istället för Ultimate. Men svaret du får att dessvärre så är den låst i ett år.

Jag börja söka runt och ser att fler folk har blivit drabbade trots att dem har skickat uppsägning.
Så det jag kommer göra är att ringa dem och skicka mail till Misshosting en gång till för att säga upp min webbhotellet för säkerhetsskull.

https://www.familjeliv.se/forum/thread/81454287-varning-for-webbhotell-wwwmisshostingse/1, Publicerad 2021-10-25
Henso123 fick ett inkassokrav på 2000 för webbhotell han hade betalat 200kr för. Enligt han så hade han gjort uppsägning enligt instruktioner från hemsidan och kundtjänsten. Fyfan

https://www.wn.se/forum/t1070254.html, Publicerad 2019-07-17
Tap1on sa upp avtalet, behövde ändå betala fakturan från inkasso.
Han säger "De försöker hela tiden komma på nya ursäkter till att jag ska betala."

https://www.wn.se/forum/t1069339.html, Publicerad 2018-06-25
"Jag ingick i ett avtal på en server hos misshosting för lite mer än ett år sedan. Avtalet löpte på 12 månader med 3 månaders uppsägningstid. Vid 4 månader in skrev jag till dem och bad om att få avsluta servern när avtalet gick ut. Jag fick skriftligt notering att servern ska avslutas."
Bildbevis: https://i.gyazo.com/dff3ed504ab3d7464a7b374761a947f8.png
Citera
2022-01-22, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av robinhood00
https://www.familjeliv.se/forum/thread/81454287-varning-for-webbhotell-wwwmisshostingse/1, Publicerad 2021-10-25
Henso123 fick ett inkassokrav på 2000 för webbhotell han hade betalat 200kr för. Enligt han så hade han gjort uppsägning enligt instruktioner från hemsidan och kundtjänsten. Fyfan

https://www.wn.se/forum/t1070254.html, Publicerad 2019-07-17
Tap1on sa upp avtalet, behövde ändå betala fakturan från inkasso.
Han säger "De försöker hela tiden komma på nya ursäkter till att jag ska betala."

https://www.wn.se/forum/t1069339.html, Publicerad 2018-06-25
"Jag ingick i ett avtal på en server hos misshosting för lite mer än ett år sedan. Avtalet löpte på 12 månader med 3 månaders uppsägningstid. Vid 4 månader in skrev jag till dem och bad om att få avsluta servern när avtalet gick ut. Jag fick skriftligt notering att servern ska avslutas."
Bildbevis: https://i.gyazo.com/dff3ed504ab3d7464a7b374761a947f8.png

Vad tycker ni jag ska göra, flera personer har skrivit på olika forum att trots de har sagt upp sin webbhotell/server i god tid så har fakturan ändå kommit och skickats till inkasso. Kan tänka mig det finns många fler där ute som har blivit drabbade men inte har skrivit det någonstans. Nu tittade jag lite snabbt och hittade flera inlägg, det verkar som den här metoden att tjäna pengar har pågått länge av Misshosting.
Citera
2023-01-04, 17:04
Medlem
Rebelxs avatar
Yes de fortsätter att köra sitt fulspel fortfarande.
Riktigt dåligt, VARNING FÖR MISS HOSTING!
Välj en annan leverantör om möjligt.
Citera
2023-01-04, 17:22
Moderator
Rassas avatar
Jag hade domän och webhotell där fram till för sex månader sen. Att säga upp allting var inte helt lätt. Enligt instruktionerna gjorde jag allting rätt och riktigt, men fick ändå en faktura på att förlänga. Mailade kundservice och påpekade att jag hade sagt upp allt varpå jag fick ett svar med en ursäkt, att fakturan krediterats och ett nytt skriftligt svar på att allt var uppsagt och jag inte skulle få några mer fakturor.

Så långt allt väl. Blev nån vecka senare uppringd av någon från miss hostning som undrade om jag inte skulle ha kvar tjänsterna. Varpå jag meddelade att jag två gånger har behövt säga upp allting och inte vill ha kvar nånting alls, punkt.

En vecka efter det fick jag ett mail med ett erbjudande att förlänga för en billig peng, men att fakturan skulle skickas senare och enbart var ett erbjudande, man behövde inte betala om man inte ville förlänga. Mycket riktigt, en månad senare kommer det en faktura som inte säger nånting om att man inte behöver betala, enbart en luddig referens till det tidigare mailet om ett ”avtal” som skickats ut. Kan tänka mig att många betalar för att dom tror att dom fortfarande har ett avtal kvar

Nej, inget företag jag kommer att ens snegla åt igen.
Citera
2023-01-04, 17:33
Bannlyst
Hade jag misshostning för några åt sedan, deras support var usel och den VPS man hyrde fungerde inte särskilt bra.
Citera
2023-05-11, 17:14
Medlem
Elekensas avatar
Varnar även jag för detta sjukt oseriösa företag. Vilket jävla fulspel dom kör med sina fakturor och tjänster. Man får mail som:

"Du kommer få en faktura med ett erbjudande på SiteLock som du har haft på prov hos oss under 6 månader.*Om du inte vill fortsätta med verktyget kan du helt enkelt ignorera fakturan.*Du är inte betalningsskyldig och du kommer inte få några påminnelser."

Men så dimper det ner ett inkassokrav ändå några månader senare. Helt jävla otroligt, hur kan dessa skojare få fortsätta?
Citera
2024-03-18, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elekensa
Varnar även jag för detta sjukt oseriösa företag. Vilket jävla fulspel dom kör med sina fakturor och tjänster. Man får mail som:

"Du kommer få en faktura med ett erbjudande på SiteLock som du har haft på prov hos oss under 6 månader.*Om du inte vill fortsätta med verktyget kan du helt enkelt ignorera fakturan.*Du är inte betalningsskyldig och du kommer inte få några påminnelser."

Men så dimper det ner ett inkassokrav ändå några månader senare. Helt jävla otroligt, hur kan dessa skojare få fortsätta?

Åkte på samma skit
Helt otroligt
Men bara att betala
Citera
2024-03-18, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kodsnusaren
Åkte på samma skit
Helt otroligt
Men bara att betala

"3.4 Avtalet upphör genom uppsägning som skickas in skriftligen via Miss Hostings Kundtjänst eller av uppsägningsfunktionen i kontrollpanelen. Vid uppsägning skall kundnummer och domännamn uppges. Har ingen korrekt uppsägning inkommit innan tjänsten går ut måste fakturan för nästkommande period betalas."

Såå ruttet riktigt ruttet
Citera
2024-03-19, 18:55
Medlem
Elekensas avatar
Citat:
Åkte på samma skit
Helt otroligt
Men bara att betala

Skriv ett negativt omdöme på trustpilot. Sen kontakta dom och få dom att riva fakturan. Dom kommer säkert be dig att ta bort det negativa omdömet för att riva fakturan.
Citera
2024-03-19, 19:10
Medlem
GrillTeknikers avatar
Citat:
"3.4 Avtalet upphör genom uppsägning som skickas in skriftligen via Miss Hostings Kundtjänst eller av uppsägningsfunktionen i kontrollpanelen. Vid uppsägning skall kundnummer och domännamn uppges. Har ingen korrekt uppsägning inkommit innan tjänsten går ut måste fakturan för nästkommande period betalas."

Såå ruttet riktigt ruttet

Låter väl väldigt standard, typ som de flesta tjänster som man prenumererar på? Vad är det som är ruttet i texten ovan menar du?

Ni som fått inkassokrav men har skriftligt på att ni inte är betalningsskyldiga - anmäl till ARN.

Att skriva recensioner på Trustpilot hjälper ju föga, hur många kollar där och hur många av de betygen kan man lita på? Dessutom är det ju oftast när man haft en negativ eller extremt positiv upplevelse som man bemödar sig med att skriva recensioner, så det blir ju även i bästa fall missvisande. Anmäl till ARN istället så har ni en chans att få tillbaka pengarna och att ARN och konsumentverket blir uppmärksammade på företaget ifråga.
Senast redigerad av GrillTekniker 2024-03-19 kl. 19:14.
Citera
2024-03-19, 22:03
Medlem
Det var många år sedan jag tappade förtroendet för dem. De spammade och höll på. Finns bättre. Just my opinion.
Citera
2024-03-21, 14:55
Bannlyst
Slut använda skiten. Köpte en VPS av dem för jättelänge sedan. Deras support var totalt värdelös och hade bad attityd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in