2022-01-20, 17:26
Medlem
När du köper en domän från misshosting avsett för ett år, så förnyas den inte automatiskt utan du måste själv betala den innan förfallodagen för att förnya den. Men det gäller inte webbhotell. Misshosting kommer själva automatiskt förnya den till dig trots att webbhotellet avsett för ett år har löpt ut.

De erbjuder rabatt upp till 95% på deras webbhotell bland annat på BlackFriday.
När du köper en webhotell värd 4000kr för 36kr avsett för ett år, så tror du att du har gjort en bra deal.
Men det som händer är att den kommer förnyas automatiskt vid årets slut och fakturan skickas vidare till inkasso, där kommer de kräva dig på betalning och du kommer vara tvungen att betala oavsett om du inte kommer behöva denna tjänst för ett helt år framåt.

Detta är riktigt fult stil trots att de har skrivit i sina Allmänna Villkor borde det stå klart och tydligt innan man köper en webbhotell att den förnyas automatiskt. Men de tjänar pengar på det här sättet så de skiter fullständig i kunden, Jag ville bara varna andra!
Ha det bra
Citera
2022-01-20, 17:59
Medlem
Tack för varningen
Citera
2022-01-20, 18:05
Bannlyst
Misshosting har en bedrövlig support. Hyrde en VPS av dem för några år sedan, det blev inte många rätt.
Citera
2022-01-20, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niggers
Misshosting har en bedrövlig support. Hyrde en VPS av dem för några år sedan, det blev inte många rätt.

Håller med till 100%
Enda anledningen till varför jag ens testade Misshosting var för Rean.
Jag köpte en webbhotell som jag inte ens använde, som du nämnde fanns det mycket problem och supporten kunde inte lösa det åt mig, fick "The connection timeout was reached" hela tiden.
Dessvärre är webbhotellet låst i ett år till då de automatiskt förnyade den
Citera
2022-01-20, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sweden-is-Racist
Tack för varningen
Självklart vill varna andra, fick en faktura på 4000kr haha.
Hade det vart mindre belopp hade jag inte ens brytt mig.
Citera
2022-01-20, 18:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av robinhood00
Håller med till 100%
Enda anledningen till varför jag ens testade Misshosting var för Rean.
Jag köpte en webbhotell som jag inte ens använde, som du nämnde fanns det mycket problem och supporten kunde inte lösa det åt mig, fick "The connection timeout was reached" hela tiden.
Dessvärre är webbhotellet låst i ett år till då de automatiskt förnyade den

Antagligen har dom en rutten infrastruktur som man över säljer på . Det är vanligt att dom man översäljer , man petar in 500 kunder på en server som klara 100. För man vet att Nisses Bygg AB har typ 5 kunder om dagen, som besöker sidan.
Citera
2022-01-20, 19:37
Medlem
Den svenska webhotellsbranschen är tyvärr rätt rutten. Misshosting är riktigt skumma, sett dem ta bra betalt för tjänster som inte funkar alls. Bisarr "överfakturering" och ocker sett hos många andra leverantörer som normalt brukar vara seriösa, bl.a. FSData och Loopia. Kolla fakturorna ni får ordentligt och avtalen ni ingår.
Citera
2022-01-20, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dryckeshorn
Den svenska webhotellsbranschen är tyvärr rätt rutten. Misshosting är riktigt skumma, sett dem ta bra betalt för tjänster som inte funkar alls. Bisarr "överfakturering" och ocker sett hos många andra leverantörer som normalt brukar vara seriösa, bl.a. FSData och Loopia. Kolla fakturorna ni får ordentligt och avtalen ni ingår.

Instämmer helt! Väldigt viktigt att läsa avtalen och reglerna. Eftersom de automatiskt förnyar din tjänst när tiden har löpt ut. Själv betalade jag 36kr för ett helt år, jag fick sedan faktura på 4000kr inför nästa år. Jag frågade om jag kunde få en nedgradering eftersom det var dyrt 4000kr och att jag inte är i behov av den, svaret jag fick var att "webbhotelltjänsten väl förnyats så är du dessvärre låst i ett år till" och att de kan hjälpa mig med nedgradering efter det att den pågående avtalsperioden har löpt ut. Så fort pågående avtalsperioden har löpt ut kommer jag aldrig ha något med Misshosting att göra igen.
Citera
2022-01-20, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dryckeshorn

FS data ägs idag av Miss Hosting och är raka motsatsen till hur de en gång var. Riktigt fula.
Citera
2022-01-20, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nevelepride
FS data ägs idag av Miss Hosting och är raka motsatsen till hur de en gång var. Riktigt fula.

Säkert en återförsäljare, ser exakt ut som Misshosting men med grön tema.
De kör ju samma fula sätt när jag läste deras avtalsvillkor.
Om du köper en webbhotell exempelvis för 30kr på rea avsett för ett år.
Så kommer dem förnya den automatiskt till dig när tiden löper ut och du blir skyldig flera tusen inför nästa år och blir tvungen att använda den även om du inte är behov av den ett år till.
Det man måste göra för att inte åka på den fällan är att säga upp sig skriftligen till supporten via e-post eller via kundzonen
Citera
2022-01-21, 11:08
Medlem
Citat:
Självklart vill varna andra, fick en faktura på 4000kr haha.
Hade det vart mindre belopp hade jag inte ens brytt mig.

Har du provat att övertala dom? Varför betala för något som du inte använder.
Citera
2022-01-21, 11:46
Medlem
Citat:
Instämmer helt! Väldigt viktigt att läsa avtalen och reglerna. Eftersom de automatiskt förnyar din tjänst när tiden har löpt ut. Själv betalade jag 36kr för ett helt år, jag fick sedan faktura på 4000kr inför nästa år. Jag frågade om jag kunde få en nedgradering eftersom det var dyrt 4000kr och att jag inte är i behov av den, svaret jag fick var att "webbhotelltjänsten väl förnyats så är du dessvärre låst i ett år till" och att de kan hjälpa mig med nedgradering efter det att den pågående avtalsperioden har löpt ut. Så fort pågående avtalsperioden har löpt ut kommer jag aldrig ha något med Misshosting att göra igen.

Där ser man. Riktiga motorvägsrövare med andra ord. Det är precis samma taktik som rena bluff-företag brukar använda. Det är en klassiker, att du bara har ett litet fönster varje år (typiskt ett par veckor) för att kunna säga upp tjänsten. Klassiskt i det receptet är också att uppsägningen ska göras via telefon, post, eller någon annan kanal som folk sällan längre använder. Fast så långt kanske inte MissHosting gått med sina bedrägerier.

Det där kan man dock inte råka ut för på t ex Loopia vad jag känner till, även om de tar ut ockerpriser på vissa av sina tjänster tillämpar de alltid förskottsbetalning. Så du kan alltid skippa att betala och få tjänsten avstängd, det blir inget inkassoärende.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in