2022-01-22, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Konspirationsteorier, USA har inte bytt ut nån regering i Ukraina
Välkommen tillbaka när du själv är tillbti verkligheten.

Nej verkligen inte, och arabiska våren är helt naturligt förekommande fenomen.
Så mycket läkta ljudinspelningar och Wikileaks trådar och så finner man fortfarande folk som tror att detta är folkets vilja. Demokrati, Kumbaya, hålla i hand mot diktatorn ala aftonbladet....

https://www.youtube.com/watch?v=jW1WDbDX7wE
2022-01-22, 21:19
Medlem
lapons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rysk-pravda
Kay-Achim Schönbach (viceamiral i Bundeswehrs tyska flotta):
«Att Ryssland vill införliva delar av Ukraina är "nonsens". Vad Putin verkligen vill är respekt. Att visa respekt är en "liten kostnad", och möjligen till och med ingen kostnad. Det skulle vara lätt att ge honom den respekt han vill ha - och förmodligen förtjänar.
Ryssland är ett gammalt och viktigt land. Indien och Tyskland behöver Ryssland. Vi behöver Ryssland mot Kina. Om du hade detta fantastiska land på din sida, skulle det hålla Kina från din rygg, även om det inte var en demokrati. Naturligtvis kan man inte bortse från Rysslands agerande i Tjetjenien eller Ukraina. Krim är borta och det kommer inte tillbaka, vilket är ett faktum».
https://www.spiegel.de/ausland/marine-chef-kay-achim-schoenbach-kritisiert-china-und-will-putin-als-partner-a-a81cfcd9-72ec-43f4-89 f0-09a64e290487

Vilken lustigkurre. "Därvid anser Schönbach att Finland och Sverige har full rätt till medlemskap i NATO ifall de vill, och Ryssland kan inte hindra det"

https://www.eurointegration.com.ua/rus/news/2022/01/22/7132935/

-
2022-01-22, 21:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HEDP502
• Du behöver inte kunna förklara för någon. Jag tror i själva verket inte att du vill.
Hela din identitet är rök, speglar och ett synnderligen shady narrativ.

• Ivan på gatan behöver inte förstå sammanhanget. Varför skulle han det?
Lika lite som svensken på Norrmalm behöver kunna skilja mellan Omsk och Tomsk.

• Så andra platser är mer intressanta? Militärer, försvarspolitiker och think tanks och Gudvetvad håller inte med dig.
Bornholm skyddas per definition av Article 5.

• Så länge Sergei Sjojgu och hans högre staber vet, har ön i sina målpärmar och agerar hotfullt, så behöver vi agera.

• Hysteri? Ditt land har usel impulskontroll; invaderar länder och hotar andra.
Att hålla en sådan aktör på minst ett robotskotts avstånd är inte hysteri. Det är förnuft.
Du behöver inte vara så nervös. Din stormiga och oberäkneliga kommentar säger en sak - jag träffade målet. Ingen kommer att övertyga någon. Du kan stanna i din "rysskräck".
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/rysskrack-en-rod-trad-i-den-svenska-historien

Jag ber dig bara att tänka efter. Men om du inte vill tänka själv. OK. Inga problem. Denna funktion kan du anförtro till journalisterna på SVT, Experssen, Aftonbladet och Dagens Nyheter.
2022-01-22, 21:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lapon
Vilken lustigkurre. "Därvid anser Schönbach att Finland och Sverige har full rätt till medlemskap i NATO ifall de vill, och Ryssland kan inte hindra det"

https://www.eurointegration.com.ua/rus/news/2022/01/22/7132935/

-
Och jag håller med honom. Finland, Sverige och Ukraina är berättigade att gå med i Nato. Ryssland kommer att vidta ett antal militärtekniska åtgärder för att neutralisera den negativa effekten. Inga problem.
2022-01-22, 21:23
Medlem
Citat:
Ditt uttalande tillåter ryssarna att skjuta mot de svenskar som stödjer att gå med i Nato.

Visst låt dom skjuta så dom röjer sin plats och jag kan skjuta tillbaka. Sverige får gå med i vad fan de vill och om de provocerar en skurkstat ser jag det bara som positivt. Det är på tiden att deras feta ego blir ordentligt sårat.
2022-01-22, 21:26
Medlem
HEDP502s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av COV-NL63
“None of us was born for war. But we are all here to protect our freedom.”
https://twitter.com/EtoBuziashvili/status/1484934135760236554

Bra. Riktigt jävla bra.

• Och dessutom formulerar filmen exakt varför en försvarande armé alltid är moraliskt överlägsen en anfallande (citatet du postade).

• Å andra sidan; ingen kan nämna Ukrainas försvarare på samma dag som Putins våldtäktsfostrade, hunsade, skrämda beväpnade hop. Att någonsin göra det vore en grov förolämpning.
De förra försvarar sitt land och sin frihet och sitt oberoende. De senare är ett verktyg åt en fascistisk krympling med kejsar-ambitioner.
2022-01-22, 21:39
Medlem
HEDP502s avatar
Citat:
Du behöver inte vara så nervös. Din stormiga och oberäkneliga kommentar säger en sak - jag träffade målet. Ingen kommer att övertyga någon. Du kan stanna i din "rysskräck".
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/rysskrack-en-rod-trad-i-den-svenska-historien

Jag ber dig bara att tänka efter. Men om du inte vill tänka själv. OK. Inga problem. Denna funktion kan du anförtro till journalisterna på SVT, Experssen, Aftonbladet och Dagens Nyheter.

Nervös? Jag har lås på min dörr. Jag sover gott om natten.
• Stormig kommentar? Bäste Rysk-pravda... Du gör mig inte nervös. Du är ingenting. Du irriterar mig ungefär som när man råkar på en dålig servitör på en restaurang, eller en sur biljettkontrollant på tunnelbanan. Jag tycker ärligt talat lite synd om dig.

• Du verkar olycklig. Du kanske saknar varmvatten eller andra bekvämligheter? Du kanske bor i en förort med dålig standard? De är så vanliga hos er. Jag blev ärligt talat lite chockad första gången jag besökte en sådan – i Sverige skulle det kanske vara tillåtet att ha höns i den sortens byggnader. Med tvekan.

• Mina ryska vänner skäms för regimen i Kreml. Dessa vänner bryr jag mig mycket om. Varma, kloka, roliga människor (beväpnade med den mörkaste humor som går att föreställa sig – ett sätt att behålla förståndet när absurditeterna från de styrande radar upp sig).

• Tilläggas kan detta: Ja, jag gör skillnad på folk. På bra människor och dåliga människor. Regimtrogna vatniks är exempel på dåliga människor. Adjö, du självutnämnde sanningssägare. Kanske sätter språkbarriären käppar i ditt vingliga hjul, men du skämmer ut ditt land mer än du troligen förstår.
2022-01-22, 21:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av grubbla
Visst låt dom skjuta så dom röjer sin plats och jag kan skjuta tillbaka. Sverige får gå med i vad fan de vill och om de provocerar en skurkstat ser jag det bara som positivt. Det är på tiden att deras feta ego blir ordentligt sårat.

Förstått. Jo, för att du kom fram till att det finns oöverstigliga skillnader mellan ryssar och svenskar och vi borde börja döda varandra. Hur föreslår du att vi ska börja? När kan vi vänta dig i St. Petersburg?
2022-01-22, 21:45
Medlem
KABUNs avatar
Citat:
Kay-Achim Schönbach (viceamiral i Bundeswehrs tyska flotta):
«Att Ryssland vill införliva delar av Ukraina är "nonsens". Vad Putin verkligen vill är respekt. Att visa respekt är en "liten kostnad", och möjligen till och med ingen kostnad. Det skulle vara lätt att ge honom den respekt han vill ha - och förmodligen förtjänar.
Ryssland är ett gammalt och viktigt land. Indien och Tyskland behöver Ryssland. Vi behöver Ryssland mot Kina. Om du hade detta fantastiska land på din sida, skulle det hålla Kina från din rygg, även om det inte var en demokrati. Naturligtvis kan man inte bortse från Rysslands agerande i Tjetjenien eller Ukraina. Krim är borta och det kommer inte tillbaka, vilket är ett faktum».
https://www.spiegel.de/ausland/marine-chef-kay-achim-schoenbach-kritisiert-china-und-will-putin-als-partner-a-a81cfcd9-72ec-43f4-89 f0-09a64e290487

Jaha, det var ju intressant. Tyskarna har ju varit ganska tysta och timida sen Adolf skrek på sina generaler i bunkern. Tyskarna är väl fortfarande ockuperade om jag minns rätt. Europeerna är alltså fortfarande inte herrar i sitt eget hus.
2022-01-22, 21:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HEDP502
Nervös? Jag har lås på min dörr. Jag sover gott om natten.
• Stormig kommentar? Bäste Rysk-pravda... Du gör mig inte nervös. Du är ingenting. Du irriterar mig ungefär som när man råkar på en dålig servitör på en restaurang, eller en sur biljettkontrollant på tunnelbanan. Jag tycker ärligt talat lite synd om dig.

• Du verkar olycklig. Du kanske saknar varmvatten eller andra bekvämligheter? Du kanske bor i en förort med dålig standard? De är så vanliga hos er. Jag blev ärligt talat lite chockad första gången jag besökte en sådan – i Sverige skulle det kanske vara tillåtet att ha höns i den sortens byggnader. Med tvekan.

• Mina ryska vänner skäms för regimen i Kreml. Dessa vänner bryr jag mig mycket om. Varma, kloka, roliga människor (beväpnade med den mörkaste humor som går att föreställa sig – ett sätt att behålla förståndet när absurditeterna från de styrande radar upp sig).

• Tilläggas kan detta: Ja, jag gör skillnad på folk. På bra människor och dåliga människor. Regimtrogna vatniks är exempel på dåliga människor. Adjö, du självutnämnde sanningssägare. Kanske sätter språkbarriären käppar i ditt vingliga hjul, men du skämmer ut ditt land mer än du troligen förstår.
Okej. Förstod dig, jag önskar dig lycka till, frid och goda drömmar.
2022-01-22, 21:58
Avstängd
Har frågat lite i ryska forum Om vad Ryssland säger om Sverige .. fick bland annat svaret! ”

”Ничего в политическом плане, идея о захвате Швеции или Готланда существует в основном в ваших сми.”

(Inget politiskt, tanken på att ta över Sverige eller Gotland finns mest i er media.)

Och

“Inget, vanligtvis. Ibland rinner svensk mediehistoria över och blir ämne för skämt”

“ Mediehysterin i Polen, Sverige, Bulgarien och Finland är för att få klick och för att skattebetalarna inte ställer frågor om militärbudgeten. Det blir ingen rysk invasion. Jag är ledsen att verkligheten är så icke-spännande och dåligt berusad.”

Det är det här jag också försökt påpekat i denna tråd. Att Ryssland inte är något intresse för att starta krig med oss.
Senast redigerad av Menea 2022-01-22 kl. 22:22.
2022-01-22, 21:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
En missils räckvidd är givetvis högintressant. F.ö. är det så att dom interkontinentala missilerna är dom svåraste att med framgång reagera på.
Iallafall jag skiter i om en missil kan åka en bana runt solen, jag vill veta att den är på väg mot mig så tidigt att jag kan skicka upp mina missiler för att skjuta ned den.

Hur tror du att man skapar kraven för ett stridsplan som JAS, jo baserat på att kunna möta fiendens stridsplan innan dom når eget territorium, inte baserat på vart dessa stridsplan startade.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in