2022-01-22, 17:57
Medlem
TilhelmWells avatar
Ha, ha fan vad skön vinst mot West Ham i slutminuten på övertid! Otroligt och inte alls välförtjänt egentligen. Tror ändå att fjärde platsen är vikt åt Tottenham med alla deras färre matcher spelade. Helt logiskt eftersom Conte är en av ligans fyra bästa managers och sen är det ett stort gap till resten. Men vi tar det här och försöker hålla kampen vid liv till våren. West Ham under Moyes är helt klart bäst i ligan angående "value for money". Ferguson hade rätt om honom, bara några år för tidigt. Ronaldos måltorka, som jag förutspådde, är jobbig att se på. Han hade lägen även idag.
Citera
2022-01-22, 19:46
Medlem
Glory glory United.

Lätt seger möt West ham..

Vart är Arsenal???

Jo bakom oss i tabellen hahahaha
Citera
2022-01-22, 20:46
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TilhelmWell
Ha, ha fan vad skön vinst mot West Ham i slutminuten på övertid! Otroligt och inte alls välförtjänt egentligen. Tror ändå att fjärde platsen är vikt åt Tottenham med alla deras färre matcher spelade. Helt logiskt eftersom Conte är en av ligans fyra bästa managers och sen är det ett stort gap till resten. Men vi tar det här och försöker hålla kampen vid liv till våren. West Ham under Moyes är helt klart bäst i ligan angående "value for money". Ferguson hade rätt om honom, bara några år för tidigt. Ronaldos måltorka, som jag förutspådde, är jobbig att se på. Han hade lägen även idag.

Yeah!

Edit: Saknar hårdrockarsmileyn.
Citera
2022-01-22, 20:47
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rojjjen
Glory glory United.

Lätt seger möt West ham..

Vart är Arsenal???

Jo bakom oss i tabellen hahahaha

Den nya målsättningen.
Citera
2022-01-22, 20:52
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe
Den nya målsättningen.

Ja man kan ju bara konstatera att ribban har droppat rejält när man gått från att vara besviken att man slutade 2a till "vi hamnade iaf över Arsenal".

Det är kanske dock värre när det gäller Spurs-Arsenal rivaliteten för där tycks båda supportergruppen ha den inställningen, "bara vi slutar över rivalen" (såklart inte alla fans men man ser det rätt ofta).
Citera
2022-01-22, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Haha jag har faktiskt tänkt i samma banor ibland. Det känns lite som hur det fungerar med superhjältar att när det råkar uppstå en hjälte så måste det också skapas en skurk någonstans för att det är så logiken fungerar.

Roligaste är att han skämmer ut alla United fans också, de flesta United fansen jag känner är väldigt negativa. Inte så mycket förhoppningar de närmsta åren för de är så mycket som behövs ändras och rensas i både bland spelare och ledning
Citera
2022-01-22, 21:10
Medlem
Jag kan förstås även tycka att det är något märkligt att stoltsera med det idag, när Man Utd har två matcher fler spelade och ligger tre poäng före, men med sämre målskillnad och Arsenal imorgon möter jumbon på hemmaplan. Vinst för Arsenal, vilket man får räkna med, så är United återigen efter i tabellen...
Citera
2022-01-22, 21:15
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straiter
Jag kan förstås även tycka att det är något märkligt att stoltsera med det idag, när Man Utd har två matcher fler spelade och ligger tre poäng före, men med sämre målskillnad och Arsenal imorgon möter jumbon på hemmaplan. Vinst för Arsenal, vilket man får räkna med, så är United återigen efter i tabellen...

Det tänkte jag oxå på när man såg tabellen, spurs ligger till bra oxå.
Citera
2022-01-22, 23:53
Medlem
EnLitenFryss avatar
Gick emot min vidskeplighet och slog igång City-matchen precis när City kvitterat.

Hoppades såklart att Saints skulle kunna hålla ut för att ge mitt LFC en chans att ta in lite försprång, men det var turligt idag. En foul preciiiiis utanför linjen som kunde varit straff (svårt att avgöra om foul och exakt var den gjordes), och ett ganska klart rött kort som blir gult på Armstrong efter VAR. Turligt.

Gillade han mittbacken Salisu i Saints. Gillade ännu mer sången fansen gjorde åt honom till tonerna av Daddy Cool: Sali, Salisu - Sali, Salisuuuuuu

Spaning: När jag håller på laget som "borde vinna" matchen och jagar ett segermål känns det alltid/oftast som att det går för långsamt, man skapar ingenting, slår dåliga avgörande passningar och att man närsomhelst kan få en kontring i röven och förlora hela klabbet.

När jag håller på sämre laget som ska försöka stänga matchen med nuvarande resultat, känns det livsfarligt i varje sekund. Konstant tryck mot målet, en hårsmån från vinstmålet varje anfall. Fast det inte är så.

Fler som delar känslan?

Liverpool behöver vinna sina 2 games in hand för att vara 6p bakom, så det ska mycket till för att City ska sjabbla bort detta försprång. Men det ger onekligen lite blodvittring att även de kan tappa poäng då och då.
Citera
2022-01-23, 00:25
Medlem
Arsenal väljer alltså att förlänga med Arteta NU istället för att vänta ut säsongen?! Borde slängts redan i somras men om man nu ska ge förtroende borde de iaf vänta hur säsongen slutar och om de lyckas säkra europaspel.
Citera
2022-01-23, 01:30
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Oturs talet 13. Men tar hellre ett kryss eller förlust mot Southampton än United, Liverpool etc etc.

In med en anfallare nu
Citera
2022-01-23, 08:42
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Vi må vara ute redan men ni har aldrig varit inblandade i titelstriden
Ni hade mindre än 50% bollinnehav på hemmaplan, oj oj så bra ni är 🤣🤣😵‍💫
Liverpool har inte heller varit inblandade i titelracet på ngt som helst vis under den här säsongen, så jag vettefasen vad du syftar på här.

Är möjligt att Liverpool hade en 2-3% mer bollinnehav än vad vi hade i matchen hemma på Emirates. Men egentligen, så imponerade varken The Gunners eller Liverpool i den sista matchen i den sista matchen, och i den första så spelade vi 10 vs 11 i ungefär 80% av matchen. Kombinationen av av allt detta gör att Arsenal, och inte Liverpool förtjänade egentligen att gå vidare från ligacupen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in