2022-01-22, 14:20
Medlem
BorgeHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoberZealot
Och som vanligt några dagar senare, så inser man att det var lipsillar som lipade: Ryssen kommer!

Fjollor. Samma gäng som islamiserat Sverige och aldrig skulle lyfta ett finger för kriga emot ryssarna om de verkligen kom som gapar ryssen kommer hela tiden.

Nja, du skall inte underskatta de "nya svenskarna". De inser att sötebrödsdagarna är förbi om ryssen tar Sverige. Inga bidrag, hårdare straff i fängelser som inte är vilohem, inga soc-tanter som bjuder på saft samt poliser som serverar grillkorv och lyssnar på deras skit-snack. Nej, med ryssarna blir det Omon som polisen heter som tar hand om kravaller. De buntar ihop folk, kör dem till jourdomstolar som dömer de till 24 år års fängelse för nedskräpning.

"De nya svenskarna" är därför oerhört motiverade att behålla den nuvarande ordningen. Alternativet är att fly, men vart? De ställer därför upp, några blir säkert självmordsbombare då imamerna lovar dem 49 jungfrur i himlen när de möter Allah!

Vi skall nog inte slappna av för tidigt. Ryssarna har hittills inte uppnått något som de strävar efter; ett nytt Sovjet.2 och hunsade, osjälvständiga, satellit-stater utanför deras eget territorium. Så länge de ryska soldaterna är inkallade, stridsvagnarna är uppställda och fartygen passerar i stor omfattning i Östersjön är läget allvarligt.

Det är en klassiker att de avslutar militärmanövrar med ett litet "verkligt" fälttåg. Exempel är: Krim och områden i Ukraina, områden i Georgien och Kaukasus etc. Skulle tro att Ukraina ligger pyrt till längs Svarta havet. Men de delar av Estland som ligger närmast Petersburg, som Harju, och har en rysktalande befolkning lockar nog också.

Israelerna gör likadant. De kallar in sina soldater för en repövning en månad. I slutet på månaden ger de palestinier eller några andra lite "pisk".

Det bästa är att vara vaksam och förberedd. Ryska garantier är ofta inte ens värda pappret de brukar skrivas på. Dessa garantier kan Vladimirovitj stoppa upp någonstans där solen inte skiner!
2022-01-22, 14:21
Medlem
Hobbybondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Springer vi ärenden åt Nato som hotar ryssen är det ju inte så konstigt. Då blir vi ju automatiskt en del av konflikten.
Återigen. Nato är inte ett hot mot Ryssland om Ryssland inte har funderingar på att anfalla sina grannar. Håller de sig inom sina gränser så är det inga problem
2022-01-22, 14:23
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gracefulmind
Jag skrev OM (!) det blir en väpnad konflikt....

Du menar att du tror Tyskland under WW2 hade lämnat oss fred i längden??
Utöver tilltvingade transporter genom landet mm?

Vart går gränsen mellan neutralitet vs till att hamna i ett utpressningsläge på grund av att du inte har en "back up"?

Och vad kan din nation bli tvingad att ställa upp på som "neutral"...

Vi klarade oss undan bomberna var inte det gott nog?
Transporterna det är en gråzon där man ger för att kunna ta och att Norge var inte neutralt i innan WWII utan allierat med Storbritannien, det stod brittiskt flyg och materiel stationerat i Norge för att användas på oss med krav på anslutning eller att malmgruvan och städer skulle bombas.
Nazi-Tyskland slog ut allt detta.
Neutralitet är just det att kunna spela ut saker mot varandra.
Vid en seger för nazisterna då hade vi blivit en del av deras rike men att landet hade stått som intakt med en välmående befolkning, hur man än vänder på saken så hade det hela fallit väl ut för Sveriges del.

Utpressning fungerar inte om två sidor vill ha och räds att den neutrale tippar över till Fi.
Det är som två rivaler vilka uppvaktar en o samma tjej. Är tjejen smart så får hon dem två till att göra en massa nytta för hennes egen del, det är hon som har bollen.
2022-01-22, 14:31
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbybonde
Återigen. Nato är inte ett hot mot Ryssland om Ryssland inte har funderingar på att anfalla sina grannar. Håller de sig inom sina gränser så är det inga problem

Ja du tycker så ja... men jag vet annan fakta!
2022-01-22, 14:41
Medlem
Citat:
Antagligen rysk "fakta".
2022-01-22, 14:43
Medlem
Jag tycker förövrigt det är jävligt negeraktigt med alla de här ”rysktalande” och ”moskvaboende” i tråden tillåts ge luft och sprida desinformation i den här tråden. Svara dom inte. Vårt grannland har övat kärnvapenattack mot oss med bestyckade bombplan. Samtidigt i nationell tv-kanal gjort narr om svenskars ”ryss-skräck” för att fortsatt desinformera och instabilisera vårt land. De giftmördar allt motstånd inom landet och har nu mobiliserat i 100 tusentals mot ett land som vill ha fri handel och göra sig oberoende av en skurkstat där all makt fördelas med svågerpolitik. För att inte tala om mobiliseringen de i hemligt gjort mot vårt land i detta nu. Svara inte såna jävla troll i tråden. Låt dom själv dö, första klassen förrädare. Skulle de stå för vilka de är skulle jag slå sönder dom på plats, fega råttor.
2022-01-22, 14:53
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dack
Det är ju bara 18 - 19 mil mellan Cuba och Miami och missilerna har ju utvecklats något enormt sedan 1962.
Så teoretiskt sett så skulle de kunna nå långt in i USA idag och med en väldigt bra precision.

Men nu får du väl sluta att yra i tråden. Både USA och ”Ryssland” har sedan mer än 50-år tillbaka haft missiler med en räckvidd som utan problem når mellan Moskva – Washington. Är du totalt faktaresistent?
2022-01-22, 14:59
Avstängd
dacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Men nu får du väl sluta att yra i tråden. Både USA och ”Ryssland” har sedan mer än 50-år tillbaka haft missiler med en räckvidd som utan problem når mellan Moskva – Washington. Är du totalt faktaresistent?
Jag menar utvecklingen av missilerna sedan 1962 i första hand. Pallade du inte att läsa om hur smutsigt och fattigt USA blivit under de senaste gångna åren.
2022-01-22, 15:03
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Var finns den ” faktan”?
2022-01-22, 15:04
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dack
Jag menar utvecklingen av missilerna sedan 1962 i första hand. Pallade du inte att läsa om hur smutsigt och fattigt USA blivit under de senaste gångna åren.

Jag väljer vad jag kommenterar.

Sprid inte ren desinformation i tråden.
2022-01-22, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grubbla
Jag tycker förövrigt det är jävligt negeraktigt med alla de här ”rysktalande” och ”moskvaboende” i tråden tillåts ge luft och sprida desinformation i den här tråden. Svara dom inte. Vårt grannland har övat kärnvapenattack mot oss med bestyckade bombplan. Samtidigt i nationell tv-kanal gjort narr om svenskars ”ryss-skräck” för att fortsatt desinformera och instabilisera vårt land. De giftmördar allt motstånd inom landet och har nu mobiliserat i 100 tusentals mot ett land som vill ha fri handel och göra sig oberoende av en skurkstat där all makt fördelas med svågerpolitik. För att inte tala om mobiliseringen de i hemligt gjort mot vårt land i detta nu. Svara inte såna jävla troll i tråden. Låt dom själv dö, första klassen förrädare. Skulle de stå för vilka de är skulle jag slå sönder dom på plats, fega råttor.

Misstror absolut inte påståendet om att ryssarna har gjort narr om vår "ryss-skräck" men kan du skicka youtube klipp på dessa som exempel. Kan vara intressant att se.

Dock är frågan vad ryska trollfabriker får ut av att ksriva på forum som flashback?
2022-01-22, 15:10
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mofasti
Misstror absolut inte påståendet om att ryssarna har gjort narr om vår "ryss-skräck" men kan du skicka youtube klipp på dessa som exempel. Kan vara intressant att se.

Dock är frågan vad ryska trollfabriker får ut av att ksriva på forum som flashback?
Varför trollfabriket? Om Ryssland skakade av svenskskräck skulle rapport och andra vanliga nyheter rapportera om det.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in