Citat:
Ursprungligen postat av
simson12
Det är så ÖVERTYDLIGT var merparten av er får er info ifrån, SJälv så bor jag i Ryssland, kan givetvis ryska, polska m.m. , plus x antal andra språlk som jag kan.
NI som sitter i ert bekväma Sverige kan exakt ingenting förutom engelska. Det är det ni kan, och jag säger att det är värdelöst.
Själv skannar jag av newsdesken på ryska, georgiska, polska, spanska, franska, rumänska, och nej! det är inte samma sak.
Ni värdelösa svenskar som bara kan engelska förutom ert eget språk, ni är patetiska.
Det var det mest massiva, idiotiska och självgoda off-topic (OT) som jag läst på länge.
Ja, jag håller nog med dig att du är ett ryss-troll. Din verbala förmåga och empati verkar ligga på alkoholiserad manlig ryss-nivå. Har ni fest i trollfabriken? Har du blivit inkallad som tolk och de firar av dig på ryskt vis med vodka?
Kommer du om någon dag sitta i en landstigningsbåt på väg mot Gotland i uniform som tolk? Över dig hör du vårt stridsflyg skjuta av en sjömålsrobot mot det sjunkande ryska moderfartyget. Nu är det ingen återvändo för dig.
På stranden ni åker mot väntar mina svenska vänner. Några är jägare och har tagit med sig sina prickskytte jaktvapen. Redan har de träffat på 200 meters håll ditt befäl när han stack upp huvudet i båten.
Du vet att detta är din sista stund. Snart möter du oss på stranden. Likt våra förfäder vikingarna kommer vi att göra processen kort med er slaver. Innan kvällen brinner era kroppar på ett bål med strandved.
Din mamma kommer att förbanna Vladimir Putin tills hon dör!
Några detaljer i dina påståenden: De flesta unga svenskar behärskar tre språk som de studerat på grundskolan (svenska, engelska och tyska eller franska). De som har gått teoretiska linjer på gymnasiet behärskar ytterigare ett språk, som spanska eller ryska.
Vi som rest mycket vet att i Ryssland med grannländer fungerar bara ryska överallt, ibland tyska och med en del yngre engelska. Det är som i Frankrike, där bara franska fungerar överallt. Det är få befolkningar som är så språkkunniga som den svenska!