2022-01-22, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rysk-pravda
Ryssland har full rätt att svara med spegelvända och icke-spegelåtgärder mot Natoländernas och deras allierades illvilliga handlingar!
Du förstår inte att vi ska jobba tillsammans. Skit i reten
Senast redigerad av Truefighter 2022-01-22 kl. 09:11.
2022-01-22, 09:16
Medlem
BorgeHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simson12
Det är så ÖVERTYDLIGT var merparten av er får er info ifrån, SJälv så bor jag i Ryssland, kan givetvis ryska, polska m.m. , plus x antal andra språlk som jag kan.

NI som sitter i ert bekväma Sverige kan exakt ingenting förutom engelska. Det är det ni kan, och jag säger att det är värdelöst.

Själv skannar jag av newsdesken på ryska, georgiska, polska, spanska, franska, rumänska, och nej! det är inte samma sak.

Ni värdelösa svenskar som bara kan engelska förutom ert eget språk, ni är patetiska.

Det var det mest massiva, idiotiska och självgoda off-topic (OT) som jag läst på länge.

Ja, jag håller nog med dig att du är ett ryss-troll. Din verbala förmåga och empati verkar ligga på alkoholiserad manlig ryss-nivå. Har ni fest i trollfabriken? Har du blivit inkallad som tolk och de firar av dig på ryskt vis med vodka?

Kommer du om någon dag sitta i en landstigningsbåt på väg mot Gotland i uniform som tolk? Över dig hör du vårt stridsflyg skjuta av en sjömålsrobot mot det sjunkande ryska moderfartyget. Nu är det ingen återvändo för dig.

På stranden ni åker mot väntar mina svenska vänner. Några är jägare och har tagit med sig sina prickskytte jaktvapen. Redan har de träffat på 200 meters håll ditt befäl när han stack upp huvudet i båten.

Du vet att detta är din sista stund. Snart möter du oss på stranden. Likt våra förfäder vikingarna kommer vi att göra processen kort med er slaver. Innan kvällen brinner era kroppar på ett bål med strandved.

Din mamma kommer att förbanna Vladimir Putin tills hon dör!

Några detaljer i dina påståenden: De flesta unga svenskar behärskar tre språk som de studerat på grundskolan (svenska, engelska och tyska eller franska). De som har gått teoretiska linjer på gymnasiet behärskar ytterigare ett språk, som spanska eller ryska.

Vi som rest mycket vet att i Ryssland med grannländer fungerar bara ryska överallt, ibland tyska och med en del yngre engelska. Det är som i Frankrike, där bara franska fungerar överallt. Det är få befolkningar som är så språkkunniga som den svenska!
Senast redigerad av BorgeH 2022-01-22 kl. 09:21.
2022-01-22, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mainforcepatrol
Det finns dessutom minst 3 Zubr klass landstigningssvävare i Kaliningrad om ni vill ha mer att bli kissnödiga över...

Då får du informera svenska försvaret. Det finns två stycken (The Russian Baltic Fleet – Organisation and role within the Armed Forces in 2020 Report no FOI-R--5119--SE)
2022-01-22, 09:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Du förstår inte att vi ska jobba tillsammans. Skit i reten
Efter omringningen av Ryssland av amerikanska missiler, tänker du jobba tillsammans? Jobba tillsammans under vapenhot? Ett väldigt roligt förslag.
2022-01-22, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dack
Ett jävla tjat om Gotland och att ön skulle vara strategisk viktig för Ryssland nu år 2022 det scenario bygger på ett 10 år gammalt antagande från Sverige.

Och det i en tid då missilerna och robotarna hade en begränsad räckvidd idag når Rysslands nya missil och och robotförsvar hela östersjön inklusive då alla kustländerna från både landbaserade batterier och fartyg samt ubåtar som kan avfyra missiler i undervattensläge och det finns även möjlighet att avfyra missiler från Murmansk och från flygplan typ TU - 160.

Jorden är fortfarande rund.
2022-01-22, 09:40
Medlem
Ja! Men nu har vi tunga grejer till försvar Ingen ska tro att vi inte har makt och militär intelligens. Men de är bra och du har min fulla respekt.
Senast redigerad av Truefighter 2022-01-22 kl. 09:44.
2022-01-22, 09:44
Medlem
Så om rysstrollet frågat spetsnäsan om Krim och Donbas när det pågick så hade hen erkänt det?

Vad fan är det för nivå egentligen?
2022-01-22, 09:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jhww82
ALLA militärexperter säger att Gotland är Östersjöns strategiskt viktigaste ö vid en eventuell konflikt i och omkring Östersjön.
Och då måste det stämma är det så du menar?

Titta på en karta så ser du nog andra öar som är mycket mycket viktigare att kontrollera
2022-01-22, 09:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av boqpod
Inte bara det,
”Nyårsraketen”’ som sköts upp var dessutom rysk den också.
Ja stulen
2022-01-22, 09:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fluff995
Gissar att du trollar, men vafan:

Ryssland är på plats 231 på listan över mest tätbefolkade länder. Ukraina är på plats 147, numer exklusive tätbefolkade Krim. Om något land i världen borde krympas, så är det Ryssland. Jag föreslår att vi ger Ukraina svartahavskusten från Sevastopol ner till georgiska gränsen.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_and_dependencies_by_population_d ensity
Vilka är "vi" som ska ge Ukraina svartahavskusten?

Och med vilken rätt ska dessa "vi" göra det?
2022-01-22, 10:12
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Jorden är fortfarande rund.

Men att han har rätt.

Tittar man på Finland som sällan yttrar sig, dem har en skärgård som är minst lika åtråvärd för Ryssland.
Den förvaras med små rörliga moderna enheter, det finns ingen speciell piedestal som dem har utan allt gäller och att ingen vet var finnarna finns och hur och när dom slår till.

Att kliva rätt fram med slagverk och tromboner det är förlegat, en signalpolitik som endast stormakter har råd med för att dem har täckning, alla vet om att dem har så att det räcker och blir över.

Det råder ingen konflikt i Östersjön och nu är dem samlade där på Gotland och smittar ned varandra med Covid och kommer inte ryssen då vänds det hela till att bli till ett fiasko, media har redan börjat att sjunga i den riktningen.
2022-01-22, 10:15
Medlem
Fiasko ja. NATO opinionen har svängt till positiv i Sverige.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in