2022-01-21, 15:48
Medlem
-GGs avatar
Sigurdsson sitter tydligen i ett "safe house" och trycker.

Det blev väldigt tyst om honom och det han anklagas för. Hur lång tid kan en sådan utredning pågå? Det är knappast avancerade brott vi talar om.
Citera
2022-01-21, 16:15
Medlem
MangoChutneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Nope, det behövs inte.

Visst, Liverpool var kanske snäppet bättre än oss på Emirates. Men de hade även tur, samtidigt som vi hade en jäkla otur i kväll, och därmed så visar resultatet inte den faktiska matchbilden. Tycker även att domaren visade tecken på att vara pro-Liverpool under kvällens match.

Bah, du behöver nya ögon. Ni var med i matchen fram till vi gjorde 1-0 i första sedan dog ni. Ni försökte och försökte sedan i andra men skapade ingenting av egen kraft och ni klarade inte av att kapitalisera på våra misstag. Matchstatistiken är klart till vår fördel förutom hörnor som ni hade fler, men som sagts, hörnor vinner inga matcher.

https://www.fotboll.com/match/arsenal-liverpool-2022-01-20

Btw, Martinelli, snart i en röd klubb i en hamnstad i nordvästra England där han får medspelare som kan kapitalisera på hans skicklighet och som kan ge honom ordentligt understöd.
Senast redigerad av MangoChutney 2022-01-21 kl. 16:21.
Citera
2022-01-21, 16:18
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Sigurdsson sitter tydligen i ett "safe house" och trycker.

Det blev väldigt tyst om honom och det han anklagas för. Hur lång tid kan en sådan utredning pågå? Det är knappast avancerade brott vi talar om.

Har varit stendött om Gylfi efter anklagelserna ja. Han är kvar på Evertons hemsida men i övrigt tyst som i graven.

Hans sociala medier är inte uppdaterade efter arresteringen.

Blir det skilsmässa? Åtal? Fängelse? Han har garanterat gjort sin sista match i Everton i alla fall, och kontraktet går ut till sommaren. Gjort sin sista professionella match?
Citera
2022-01-21, 19:04
Medlem
Imbazs avatar
Jag har varit emot all hype om Chelsea iår, har aldrig förstått varför de hamnat i samma kategori som Lfc och City.

Förra året så tappade Lampard jobbet denna dag, 11 poäng från ettan, idag ligger den hypade Tuchel 12 poäng efter ettan.

Hur ser egentligen folk på Chelsea?
Citera
2022-01-21, 19:07
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Jag har varit emot all hype om Chelsea iår, har aldrig förstått varför de hamnat i samma kategori som Lfc och City.

Förra året så tappade Lampard jobbet denna dag, 11 poäng från ettan, idag ligger den hypade Tuchel 12 poäng efter ettan.

På deras Svenskafans-forum vill väl i princip alla bli av med honom Fast där är dom ju inte riktigt rätt vaccinerade heller.

Men så är det ju i Chelsea. Du kan vinna CL eller ligan ena säsongen, men om du inte levererar nästa säsong så ska det sparkas direkt. Inget förtroendekapital alls.
Citera
2022-01-21, 19:22
Moderator
zanteras avatar
Citat:

Hypen är väl lite pga att de vann CL? Såg dessutom urstarka ut under våren och sopade City av banan i 3 av 3 matcher. Lägg till ett fönster där man plockade in Lukaku. Inte så konstigt egentligen att folk trodde på Chelsea. Sen visst, senaste 2 månaderna eller så har varit alldeles för mycket poängtapp. Jag tycker dock City i nuläget är i sin egen klass och LFC och Chelsea snäppet bakom.

Personligen följer jag inte Chelsea mer än att man ser någon match varannan/var tredje helg eller så när de möter bra motstånd men vad jag förstått så har skadorna på deras wingbacks slagit hårt mot dom. Ingen större koll men sen hjälper det väl inte att Lukaku inte lyckats som förväntat samt varit skadad, samt gjort en idiot-intervju. Verkar vara lite storm där men spelmässigt tycker jag ändå de har spelat bra när de spelar bra. Men de får inte ge bort poäng mot dåliga lag såklart.
Citera
2022-01-21, 19:54
Medlem
MosesMetares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Sedan lutar jag dessutom åt det traditionella och har en ganska klar åsikt om vilka klubbar som hör hemma i ligasystemet och vilka som är nymodiga uppkomlingar. (kort sagt: Klubbar som nyligen dykt upp i L2 och uppåt, och petat bort de gamla gängen som var med på poängtipset 1975, är klubbar jag inte riktigt gillar. Säkert feltänk, men skit samma. Jag är träig när det gäller sånt)

Håller helt med. Det känns trist att gamla klassiska namn som Halifax, Grimsby, Stockport och Notts County fått lämna plats åt uppstickare som Salford, Stevenage, Burton Albion, och inte minst Milton Keynes Dons.... Hur de kunde få tillåtelse att rycka upp en klubb med rötterna på det sätt de gjorde med Wimbledon är fortfarande obegripligt.
Citera
2022-01-21, 20:13
Medlem
Citat:

Ja man slog city 3 ggr i våras och liverpool. Vann CL, värvade Lukaku. Men sen kan en hel del skador samt massa covid(inte alla som får matcher uppskjutna) plus spelat flest matcher kanske spela roll. Men jag tror mest skadorna på chillwell och james påverkat för mycket då.
Citera
2022-01-21, 22:49
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Gissar att Ranieri gör sin sista match för Watford ikväll. Förlust mot Norwich hemma "vågar" jag skriva nu när man är i underläge 2-0 och en man mindre hemma med mindre än 10 kvar. Och med detta är man under strecket. Norwich över detsamma. Smith med succe hittills. Skulle han rädda detta Norwich som folk hånade som ett av de sämsta PL lagen i historien (om något orättvist enligt mig) så är det en enorm prestation. Sämre då för Ranieri.

När Xisco sparkades låg Watford på 15 plats (Som nykomling). Nu 18. Man har blivit sämre.

Ranieri har på 12 matcher. 2 vinster. 1 oavgjord. och 9 (snart 10) förluster. Senaste formen är 7 raka förluster (snart 8) innan krysset mot Newcastle senast. Och förlust idag. Det lustiga är ju att senaste segern var med 4-1. Behöver inte nämna mot vilket lag.

Men rätt åt dom så som dom sparkar tränare.
Citera
2022-01-21, 22:55
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Gissar att Ranieri gör sin sista match för Watford ikväll. Förlust mot Norwich hemma "vågar" jag skriva nu när man är i underläge 2-0 och en man mindre hemma med mindre än 10 kvar. Och med detta är man under strecket. Norwich över detsamma. Smith med succe hittills. Skulle han rädda detta Norwich som folk hånade som ett av de sämsta PL lagen i historien (om något orättvist enligt mig) så är det en enorm prestation. Sämre då för Ranieri.

När Xisco sparkades låg Watford på 15 plats (Som nykomling). Nu 18. Man har blivit sämre.

Ranieri har på 12 matcher. 2 vinster. 1 oavgjord. och 9 (snart 10) förluster. Senaste formen är 7 raka förluster (snart 8) innan krysset mot Newcastle senast. Och förlust idag. Det lustiga är ju att senaste segern var med 4-1. Behöver inte nämna mot vilket lag.

Men rätt åt dom så som dom sparkar tränare.

Ändå lite kul att de 2 vinsterna var överkörningar mot Man Utd och Everton. Okej att både Man Utd och Everton har underpresterat i år (och Utd-matchen var ju då Ole fick gå) men ändå lite märkvärdigt att Watford lyckades köra över de 2 lagen men inte ha något att komma med mot sämre motstånd.
Citera
2022-01-22, 07:42
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
Just kommentaren här ovan är ett glasklart exempel på varför du är så outhärdlig - det finns noll ödmjukhet från din sida. Det heter alltid "Arsenal var det bättre laget", "Liverpool hade domaren med sig", och t.o.m. matcher när ni torskar med fyra-fem mål griper du efter halmstrån som att "Arsenal var det bättre laget i första halvlek men hade otur". Din desperation ligger blottlagd för hela tråden och jag ska i all välmening ge dig ett tips - lägg ner, för du skämmer bara ut dig.

Det vore uppfriskande om du någon gång kunde svälja en förlust och erkänna att ditt lag spelade för dåligt men det sker väl den dag då fan själv går på torra land.
Jag är alltid ödmjuk när jag har anledning till att vara det, men på tal av den här matchen mot Liverpool så har jag inte det, kort o gott.

Arsenal var fullt på höjd med Liverpool, trots att båda lagen spelade trögt o slövt. 1-1 vore ett rättvist resultat, sett till mstchbilden.

Men jag fattar varför Liverpool redan är ute ur titelracet, de är flera hästlängdar sämre än Man City och även Chelsea.
Citera
2022-01-22, 07:48
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
På deras Svenskafans-forum vill väl i princip alla bli av med honom Fast där är dom ju inte riktigt rätt vaccinerade heller.

Men så är det ju i Chelsea. Du kan vinna CL eller ligan ena säsongen, men om du inte levererar nästa säsong så ska det sparkas direkt. Inget förtroendekapital alls.
Yep. Chelsea har inte fått smeknamnet ”Chelski” utan anledning.. Chelsea’s historia är ungefär lika tung som plast ett ”Made in China” stempel.

Tycker dock inte att Tuchel är överskattad, han är helt klart bland världens bästa. När det kommer till ren taktik, så är det bara Pep som kan mäta sig med Tuchel av tränarna i EPL.
Senast redigerad av Generalandersson 2022-01-22 kl. 07:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in