2022-01-20, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bbpolish
Killen pojkvän? Han som skadades svårt?
Svar ja. Det där är *aniel
Citera
2022-01-20, 19:32
Medlem
erikaxels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bbpolish
Aldrig hört talas om henne, hur många följare hade hon?
Hennes instagram stängdes ner hela tiden så hon hade nya konton nästan hela tiden. Sista kontot hade bara 5-6000 följare men tror hon hade en bit mer än 30k följare som mest.
Hur det var på andra kanaler vet jag inte
Citera
2022-01-20, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av danne75710
Verkar vara Ida hasselblad

Varnar för otäcka bilder.

https://www.diarioextra.com/Noticia/detalle/467710/fallece-sueca-tras-violento-accidente

Kan någon beskriva lite mer exakt vad som visas? Vågar knappt öppna och kanske finns fler fegisar som mig.
Citera
2022-01-20, 21:09
Medlem
Secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Jag hade trott att Instagram automatiskt borde tagit bort kontot. Om inte annat borde föräldrarna begärt det av Instagram. De vill säkert inte att nyfiket folk går igenom och länkar till den.

Men varför kallas hon influencer? Jag har inte kollat allt men det verkar bara vara en ung tjej som försöker få många följare? Försökte hon påverka på något sätt?

Hur fan ska Instagram veta att hon har dött?
Citera
2022-01-20, 21:22
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sec
Hur fan ska Instagram veta att hon har dött?
Jag hade gissat att någon av hennes anhöriga snabbt kontaktat sociala medier och bett att få materialet låst. Det kan inte vara kul att ha det ute speciellt som hon verkar ha varit en "partypingla" som omkommit på ett sätt som kan ge spekulationer. Har inte Facebook, Instagram etc rutiner och samarbete för det? Jag vill minnas jag har sett tidigare att de reagerat snabbt i vissa situationer.
Senast redigerad av wwr 2022-01-20 kl. 21:25.
Citera
2022-01-20, 21:25
Medlem
erikaxels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinksteel
Kan någon beskriva lite mer exakt vad som visas? Vågar knappt öppna och kanske finns fler fegisar som mig.
Man ser hennes kropp ligga vid sidan av vägen. Men man ser inte ansiktet/huvudet då det är en stolpe i vägen och skymmer just den delen. Det som är lite extra äckligt med bilden är att det är ett stort sår på låret och det ser ut som att lårbenet sticker ut. Sen vetskapen om att det är en död människa som man dessutom vet vem det är gör det hela ännu obehagligare såklart
Citera
2022-01-20, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinksteel
En tjej som ligger på marken, ena låret uppslicat och blodigt med en bruten benpipa som sticker ut.
Och en annan person som man bara ser benen på.
Senast redigerad av Tesla83 2022-01-20 kl. 21:39.
Citera
2022-01-20, 22:42
Medlem
Secs avatar
Citat:
Jag hade gissat att någon av hennes anhöriga snabbt kontaktat sociala medier och bett att få materialet låst. Det kan inte vara kul att ha det ute speciellt som hon verkar ha varit en "partypingla" som omkommit på ett sätt som kan ge spekulationer. Har inte Facebook, Instagram etc rutiner och samarbete för det? Jag vill minnas jag har sett tidigare att de reagerat snabbt i vissa situationer.

Jo men precis. Nån anhörig måste ju kontakta dom först och begära att kontot tas bort.
Citera
2022-01-20, 22:43
Medlem
Halte Haralds avatar
Citat:
Nej så fort går det inte. Facebook eller "metaverse" är stenhårda med att man t.o.m måste skicka in nån form av dödscertifikat för att dom ska radera konton/göra dom till minneskonton. Större risk att någon kunde hennes Lösenord och agerade efter det. Kanske hon fyllt i vita arkivet eller vad de kallas? Där skriver man ju upp önskningar etc och även Lösenord om man vill ifall man skulle kola-vippen.
Citera
2022-01-20, 22:53
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halte Harald
Nej så fort går det inte. Facebook eller "metaverse" är stenhårda med att man t.o.m måste skicka in nån form av dödscertifikat för att dom ska radera konton/göra dom till minneskonton. Större risk att någon kunde hennes Lösenord och agerade efter det. Kanske hon fyllt i vita arkivet eller vad de kallas? Där skriver man ju upp önskningar etc och även Lösenord om man vill ifall man skulle kola-vippen.
Jag kan inte komma ihåg när det skedde. Men jag har sett det gå fort.

Jag skulle tro att sociala medier inte följer de rutinerna när något är bekräftat och slagits upp av massmedia om det riskerar skada individens rykte. I detta fall var det ju tydligen en kändis med partyprofil som omkommit på ett sätt som kan väcka spekulationer. Jag är förvånat att det inte försvann direkt.
Senast redigerad av wwr 2022-01-20 kl. 22:55.
Citera
2022-01-20, 23:13
Medlem
Halte Haralds avatar
Citat:
Jag kan inte komma ihåg när det skedde. Men jag har sett det gå fort.

Jag skulle tro att sociala medier inte följer de rutinerna när något är bekräftat och slagits upp av massmedia om det riskerar skada individens rykte. I detta fall var det ju tydligen en kändis med partyprofil som omkommit på ett sätt som kan väcka spekulationer. Jag är förvånat att det inte försvann direkt.

Från instagram:
Citat:
Verifierade familjemedlemmar kan begära att en närståendes konto tas bort från Instagram. När du skickar en begäran om borttagning kräver vi bevis på att du är en nära familjemedlem till den bortgångna personen, som:

Den avlidne personens födelsebevis.

Den avlidne personens dödsattest.

Myndighetsutfärdat bevis på att du är laglig företrädare för den avlidne personen eller dödsboet

Dom har inte handläggningstid på ens några dagar så du vet
Citera
2022-01-20, 23:16
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halte Harald
Från instagram:

Dom har inte handläggningstid på ens några dagar så du vet
Men i vilket fall är det konstigt att det inte försvann direkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in