2022-01-20, 08:44
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Utan både skor och hjälm. Träffade hon stolparna hon ligger vid kan huvudet även vara krossat. Hon dog säkert på plats men förklarades död på sjukhus.

Stor skillnad på hur media rapporterar i olika länder.
Säkert alkohol och droger i blodet, vanligt med svenskar i trafiken i dessa turistländer.
Citera
2022-01-20, 10:57
Medlem
erikaxels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaxDamage
Konstig känsla just nu. Kände inte henne personligen men har följ hennes liv på sociala medier i otroligt många år.
Galen brud på alla sätt av det man fått se.

Och nu när jag ligger i sängen för att kolla instagram slog det mig att jag inte sett någon ny story eller ett inlägg på flera dagar (vilket är otroligt ovanligt) så var tvungen att kolla närmre. It all makes sense now..

Hennes riktiga instagramkonto som hon använts under resan var idishasselblad men den blev nedtagen pga hennes onlyfans grejer tydligen. Snapchat var orreida2.0. Det finns ingen 'aktiv' instagram för henne just nu, bara väldigt gamla.
Hon har också en youtube kanal med ett par videos..
vill man ha en inblick i hennes liv är det nog tiktok som gäller - https://www.tiktok.com/@idishasselblad2.0?lang=sv-SE

Killen som hon var med och som körde var hennes pojkvän (dom gjorde slut under resan sa hon i ett inlägg) men hade bestämt sig för att fortsätta som vänner och fullfölja resan. Han har alltid varit en uncoverlirare som inte alls pratar mycket eller är med på hennes videos, verkar mest som att han bara stått ut med skiten och kört på.
Jag utgår från att det var han som körde då han gjorde det på alla andra videos hon la upp. Svensk snubbe som pluggat på KTH

*anielkrhirsch på instagram, låst konto.

Det instagramkontot hon använde på slutet var idishasselblad2.0 men det verkar ha inaktiverats nu. Det var aktiv igår men man såg att någon var inne och tog bort en del kommentarer på hennes senaste bild.
Citera
2022-01-20, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nicke08
Två kvinnor från USA och en man från Schweiz, chauffören från C Rica samt en person med okänd härkomst omkom i denna olycka. Minibuss som gjorde omkörning vid heldragen linje. Skedde bara för en dryg vecka sedan.

My bad När jag använde translate fick man uppfattningen att det bussen och lastbilen var två separata olyckor.

Tack
Citera
2022-01-20, 12:54
Medlem
wwrs avatar
Har hon tjänat pengar på sitt Instagramkonto? Hur gör man det? (Jag grammar nästan inte alls.)
Citera
2022-01-20, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Har hon tjänat pengar på sitt Instagramkonto? Hur gör man det? (Jag grammar nästan inte alls.)

Njae, hon hade väl en cirka 20k följare på sitt dåvarande konto innan det försvann. Tror inte insta gav henne någon inkomst direkt
Däremot tjänade hon nog en rejäl slant på privat snapchat och sen en $50-60 månadskostnad på onlyfans och en massa vip klipp där.
Citera
2022-01-20, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yuno-Gasai
Jag har varit i Costa Rica. Jag skulle absolut inte påstå att vägarna är världens sämsta, men vägarna kan absolut vara rätt så farliga. Eftersom det är ett väldigt bergigt land finns inte det inte många stora motorvägar och många vägar blir följaktligen väldigt komplicerade. Utanför San José är det inte troligt att det finns mycket med belysning på vägen.
Själv åkte jag en s.k "shuttle bus" när jag var i Costa Rica och det var inga problem. Däremot åkte vi på dagen och det var inte vi som körde. Jag kan dock föreställa mig att förare i Costa Rica är lite nonchalanta. Fastän Costaricaner kan deras vägar är det möjligt att de kan vara lite för självsäkra.
Sedan finns det ett par ställen där vägarna är dåliga. Om jag skulle gissa var den svenska kvinnan på en surfsemester i Santa Teresa i provinsen Guanacaste (magiskt ställe, men vägarna är långt ifrån felfria). Verkligen synd att det sker sådana här olyckor, Costa Rica är verkligen mitt favoritland där man verkligen ska "leva". Hemskt.

jag har också varit i Costa rica, de kör väldigt hårt och snabbt, det var mkt olyckor på vägarna. Sedan gillar de att köra med varningsblinkers på hela tiden när de kör, fattar inte den grejen
Citera
2022-01-20, 15:04
Medlem
Kände inte Ida, men hon dök upp i flödet ett antal gånger och verkade vara någon som gjorde sin grej helt enkelt. Även om jag själv aldrig fattat grejen med folk som köper/säljer nakenbilder så skiter jag i vad andra väljer att göra så länge det inte skadar någon annan. Ida verkade vara en sympatisk tjej med stor livslust, någon som inte spred negativitet runt sig.

På något konstigt sätt känns det ändå som att detta var sättet hon skulle lämna jordelivet på, hon dog lite som hon levde. Synd att det skedde allt för tidigt.
Senast redigerad av AVART3N 2022-01-20 kl. 15:15.
Citera
2022-01-20, 15:47
Medlem
Sista twitchstreamen så blev det nipslip.

https://www.twitch.tv/nomercyidis/cl...7Qt8vE5XgAD6dw
Citera
2022-01-20, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xonk666
Hittade detta. Är nog från Olyckan. https://youtu.be/rkuwzQXqVBU

Loco- Land men Ida var ju lite Loco av sig själv. tragiskt som andra skriver. Jag mår också lite illa till mods efter fått veta att det är hon. Läs inte tråden på Reddit om ni inte vill bli förbannade. små kåta runkgossar som bara vill ha hennes nakenbilder.... Må hon vila i frid!
Det där är väl inte från den olyckan eller ? Den som dom bär på bår är ju död redan vid olycksplatsen men läser man om trådens olycka så dog hon ju på sjukhuset ?
Citera
2022-01-20, 16:09
Medlem
awoke11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xonk666
Hittade detta. Är nog från Olyckan. https://youtu.be/rkuwzQXqVBU

Loco- Land men Ida var ju lite Loco av sig själv. tragiskt som andra skriver. Jag mår också lite illa till mods efter fått veta att det är hon. Läs inte tråden på Reddit om ni inte vill bli förbannade. små kåta runkgossar som bara vill ha hennes nakenbilder.... Må hon vila i frid!

Nej om du behöver lite hjälp med spanskan så säger de att olyckan var mellan en buss och en lastbil (som du kan se på bilderna)
Citera
2022-01-20, 18:10
Medlem
Aldrig hört talas om henne, hur många följare hade hon?
Citera
2022-01-20, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ollonkramp
Sista twitchstreamen så blev det nipslip.

https://www.twitch.tv/nomercyidis/cl...7Qt8vE5XgAD6dw

Killen pojkvän? Han som skadades svårt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in