Citat:
Ursprungligen postat av
enough-is-enough
LL som sanningsvittne?
AB har klack på konfrontationsbilden...
Vad skulle GM tveka om vid trappfoten? Om han skulle ta uppför eller bara stanna där nere? När GM kommer fram till trappan har han sprungit nästan 100m, han hinner ta beslutet flera gånger om.
Jag kan tycka att diskussionen nu handlar om att du verkar tro 99% att Tensonmannen är AB. Även om du nu säger det är en liten favör, så låter det som 99%
Det är ju inte osannolikt att det fanns en person utöver AB i blå jacka nära mordplatsen. Det är ju en viss sannolikhet utifrån att blå var så vanlig färg. Men vi har ju också en blå lång jacka som beter sig uppmärksamhetväckande vid Grand och 2-3 nära vittnen vid mordplatsen som säger att GM hade blå lång jacka. Och så kan man ju lägga till att silhuetten i mörker av en blå rak lång jacka i stort sett är en rock. Men det finns ju inga ljusförhållanden som gör en mörk rock till en blå lång jacka.
Nej, inte vid trappfoten. Såvitt jag förstår av LJ så funderade GM inte ens en millisekund på om han skulle springa in på Luntmakargatan. Det var rakt fram som gällde.
Ja, personligen är jag rätt övertygad, men om jag ska väga in alla era invändningar så blir det kanske 60-70%. Problemet med "Tensonmannen" är att, om det inte är AB, så tycks endast NF se honom.
Men visst, det kan ha varit GM eller en som passerade förbi LOP strax innan det smällde.
Som sagt, ska läsa in mig på AB få se om jag ändrar uppfattning eller hittar nåt mer motargument.
Önskar mig lycka till. Den här tråden har lite fler tungviktare än den om Skandiamannen ...