2022-01-20, 11:27
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Llanfihangel
Tack för att du gjorde det tydligt hur en vaxzist reagerar på denna typ av information.

Som vanligt blev det omedelbart helt fel i ditt försök till att tänka. 18 miljoner doser är inte mycket, många mediciner tas varje dag och ofta flera gånger per dag. Antal doser för en person kan vara 2*365 per år. Vi jämför med ALLA 25000 läkemedel under 11 år och du inser ändå inte att antalet biverkningar är extremt många? Antalet biverkningsrapporter för covid-vaccinen ligger oerhört mycket högre som andel av antal vaccinerade än för alla andra vaccin som ges i Sverige.

Jag tror att din typ av reaktion är en coping-mekanism, du inser att du gjort något jävligt korkat men du kan inte reversera det. Då återstår att ignorera det.
Det är nu jag bemöter ditt dubbelfel dårå.

1: Jag jämförde med ETT normalår av biverkningar, inte med dina 25000 läkemedel under 11 år. Så nej, antalet biverkningar är alls inte extremt många.
2: Nu ska vi räkna! Vi överdriver, till och med mer än du redan gör och låtsas att ALLA 25.000 läkemedel (som är en siffra som jag inte ens vet stämmer, dessutom i Sverige, knappast men jaja) tas 2 gånger om dagen. Detta gör vi för att du inte ska ha något mer att komma med. Detta löjliga antagande ger siffran 18.250.000.

COVID
Antal doser: 18.500.000
Antal biverkningar enligt dig: 6645
Procentuell risk: 0,0359%

ÖVRIGA LÄKEMEDEL
Överdrivet antal doser: 18.250.000
Antal biverkningar enligt läkemedelsverket: 6443
Procentuell risk: 0,0353%

0,0359% mot 0,0353% är vad du kallar "oerhört mycket högre". Vi snackar om 63 personer.
2022-01-20, 14:14
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Llanfihangel
Du är egentligen lite för korkad för att jag ska bemöda mig att svara men nåväl, du antar alltså att den genomsnittliga svensken tar 1.76 doser läkemedel per år. Alltså inte per dag utan på ett helt år. Inser du inte själv det fullständigt orimliga i detta?
Hahaha ja du har helt rätt, jag ska inte hålla på med matte när jag sitter på möte. My bad.
Men det slog mig samtidigt att det inte finns någon som helst relevans att jämföra biverkningarna av covid-vaccin med samtliga läkemedel, eller hur.

Man kan jämföra med 2019 års givna vaccindoser enligt ordinarie vaccinationsprogram istället.
* 2019 gavs 1.370.000 doser som gav 469 biverkningar vilket är 0,034%. I denna statistik finns enbart rapporter från sjukvården och inte privatpersoner. (75% av biverkningsrapporterna från covid kommer från privatpersoner)
* 18.500.000 doser covidvaccin har enligt dig gett 81726 biverkningar. 25% av detta är 20432 biverkningar vilket är 0,0011%
---
* 128 allvarliga biverkningar rapporterades under 2019 från ordinarie vaccinationsprogram vilket ger 0,0093%
* Du säger 6645 allvarliga biverkningar. 25% av detta är 1661 personer vilket är 0,0089%

Så - allvarliga biverkningar hos vanliga vaccin förekommer med 0,0093% och 0,0089% hos covid-vaccinen. Allvarliga biverkningar hos covid-vaccin är alltså 0,0004% vanligare.
2022-01-20, 16:22
Medlem
Millediablos avatar
Skidskytt tackar nej till tredje dos p.g.a osäkerhet kring biverkningar. Vad som avses diskuteras naturligtvis inte som vanligt.

Själv har jag efter dos 1 fått skenande puls som efter att ha avstått träning i 3 veckor blev normal igen. Normal puls vid låg aktivitet 100-130 bpm, 72h efter dos ett 131-154bpm under 2h vardagscykling (ej andfådd).
Tveksam till dos två men förmodligen tvingad för att kunna resa.

Hade covid i april -21, 4 dagar med feber och trötthet, helt återställd efter 15 dagar och tillbaka i träning.

Ringt skämtet 1177 där jag kommer till ngn sorts call center där man i bakgrunden hör unga män föra ett jäkla liv, låter som dom har party.
Blir efter en inledande monolog kopplad till sjuksköterska. Kvinnan har ingen aning om biverkningar eller liknande och vill att jag kontaktar vården vid besvär?

Jag vet inte vem man ska fråga, ingen vet och i massmedia diskuteras inga frågor kring vaccinets biverkningar.
2022-01-20, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Millediablo
Skidskytt tackar nej till tredje dos p.g.a osäkerhet kring biverkningar. Vad som avses diskuteras naturligtvis inte som vanligt.

Själv har jag efter dos 1 fått skenande puls som efter att ha avstått träning i 3 veckor blev normal igen. Normal puls vid låg aktivitet 100-130 bpm, 72h efter dos ett 131-154bpm under 2h vardagscykling (ej andfådd).
Tveksam till dos två men förmodligen tvingad för att kunna resa.

Hade covid i april -21, 4 dagar med feber och trötthet, helt återställd efter 15 dagar och tillbaka i träning.

Ringt skämtet 1177 där jag kommer till ngn sorts call center där man i bakgrunden hör unga män föra ett jäkla liv, låter som dom har party.
Blir efter en inledande monolog kopplad till sjuksköterska. Kvinnan har ingen aning om biverkningar eller liknande och vill att jag kontaktar vården vid besvär?

Jag vet inte vem man ska fråga, ingen vet och i massmedia diskuteras inga frågor kring vaccinets biverkningar.

Nej. Detta är numera välkänt som den i särklass allra värsta biverkningen från injektionerna, det faktum att du blir helt utlämnad åt dig själv, om du skulle få negativ påverkan av injektionerna. Finns ingen hjälp att få. Tvärtom blir du avfärdad och ifrågasatt av sjukvården som är tvingade att negligera alla antydningar till att "vaccinet" skulle vara orsaken till besvären.

Du delar ditt öde med miljontals människor runt om i världen som inte får någon hjälp av sjukvården efter dom tagit injektionerna. Patienterna får nästan alltid felaktig behandling, när dom söker hjälp, eftersom läkarna notoriskt utesluter vaccinet som en orsak till besvären. Istället får dom dig att börja tvivla på din egen mentala hälsa.

Detta faktum är egentligen det enda argumentet vi behöver för att avstå injektionerna. Även om man är född till en lyckost så behöver inte lyckan och turen vara livet ut. Speciellt inte i dessa tider.

Dessutom finns inget försäkringsbolag som godkänner någon vaccinskada, eftersom dessa covid-vaccin fortfarande klassas som experimentiella. Då deltar försökspersonen på egen risk och kan aldrig räkna med någon kompensation.
2022-01-20, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megabambino

Sidan du hänvisar till ser ut som vittnen på TV-shop. Du tillhör den begränsade psykosgruppen som letar fram smörja istf att lyssna på vetenskap.

Vaccinerade löper betydligt högre risk att få covid än alla andra:

https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2021.12.20.21267966v2.full.pdf+html

Jag har definitivt inte någon psykos, och följer noggrant vetenskapliga studier i ämnet.

https://www.lakemedelsverket.se/sv/coronavirus/coronavaccin/inrapporterade-misstankta-biverkningar---coronavacciner#contactInformation

Detta är med en okänd inrapporteringsnivå och en handläggningsnivå på 5 - 11% per vecka. Vi från den statistiken att 9 personer dör varje vecka som ett direkt resultat av att ha blivit vaxade med gift. I realiteten bör det vara omkring 10 gånger fler, minst.

https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2021.12.20.21267966v3

Du är väldigt påläst, knappast. Börjar yra om TV-shop. Du är ett praktexempel på en människa som lever i fullständig förnekelse och i grupp-psykos.

God läsning, om du ens förstår engelska. Bääääh.
2022-01-20, 21:20
Medlem
KreugerGulds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tr0llelito
Det är nu jag bemöter ditt dubbelfel dårå.

1: Jag jämförde med ETT normalår av biverkningar, inte med dina 25000 läkemedel under 11 år. Så nej, antalet biverkningar är alls inte extremt många.
2: Nu ska vi räkna! Vi överdriver, till och med mer än du redan gör och låtsas att ALLA 25.000 läkemedel (som är en siffra som jag inte ens vet stämmer, dessutom i Sverige, knappast men jaja) tas 2 gånger om dagen. Detta gör vi för att du inte ska ha något mer att komma med. Detta löjliga antagande ger siffran 18.250.000.

COVID
Antal doser: 18.500.000
Antal biverkningar enligt dig: 6645
Procentuell risk: 0,0359%

ÖVRIGA LÄKEMEDEL
Överdrivet antal doser: 18.250.000
Antal biverkningar enligt läkemedelsverket: 6443
Procentuell risk: 0,0353%

0,0359% mot 0,0353% är vad du kallar "oerhört mycket högre". Vi snackar om 63 personer.
Typ exempel på Dunning–Kruger Person
Senast redigerad av KreugerGuld 2022-01-20 kl. 21:24.
2022-01-20, 21:22
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KreugerGuld
Dunning–Kruger På dig
Nej du, jag följde upp mitt misstag.
2022-01-21, 07:24
Medlem
Så kom då nyheten idag på vetenskapsradion.
En studie i USA visar att 3/4 av alla biverkningar från första sprutan kan kopplas till noceboeffekten, och hälften vid andra.
Antalet faktiska biverkningar verkar alltså vara få.

Även GP skriver om det:
https://www.gp.se/nyheter/världen/studie-noceboeffekt-bakom-majoritet-av-vaccinbiverkningar-1.64031066

Citat:
Totalt kom forskarna fram till att drygt 76 procent av de milda biverkningar testpersoner upplevde efter dos ett berodde på noceboeffekten, alltså då ens ängslan, oro och förväntningar om biverkningar framkallar symtomen hellre än vaccinet i sig.

Tja det var väl inte oväntat. Man blir sjuk för man vill bli sjuk.
2022-01-21, 09:16
Medlem
En mindre studie från Mount Sinai.
Möjlig negativ effekt på immunförsvaret över tid => Beroende av boosters.
Som sagt så stärker Amfetamin i ADHD-medicin ditt immunförsvar om du är sjuk och om det inte missbrukas.

https://market-ticker.org/akcs-www?post=242430
"
1. You take the shot.

2. You get both protective (good) and non-protective (neutral) or possibly enhancing (very bad), antibodies.

3. The protective antibodies are enough to prevent you from getting seriously sick or dying. We all cheer, and all appears to be well in the world. The results look good -- for a while.

4. Over time the antibody titer wanes. Now you don't have enough neutralizing antibodies but still have some of the bad ones.."
Senast redigerad av czxq 2022-01-21 kl. 09:20.
2022-01-21, 12:05
Medlem
Det var lite prat i tråden om en svensk tjej som blivit förlamad av vaccinet som läkarna vägrat sätta diagnos på, hittade inte inlägget. Jag funderar på om det kan vara Guillain–Barré syndrome (GBS). GBS är den vanligaste neurologiska biverkan efter huvudvärk:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC8653194/table/ane13550-tbl-0001/?report=objectonly
Neurological side effects of SARS‐CoV‐2 vaccines as per the end of September 2021

Skada, antal, vaccintyp:

Headache, 3051, AZV, Pfizer
GBS, 389, AZV, Pfizer, JJ
VST, 312, vector‐based, AZB, JJ
Transverse myelitis, 11, AZV, Moderna, JJ Sinovac
Facial nerve palsy, 4, AZV, Pfizer
Small fiber neuropathy, 3, Moderna, Pfizer
Autoimmune encephalitis, 3, ATV
RCVS, 2, Moderna
Multiple sclerosis, 2, Moderna, Pfizer
Neuromyelitis optica, 2, Pfizer, vector based
Ischemic stroke, 1, AZV
ICB, 1, Pfizer
Tolosa‐Hunt syndrome, 1
Hypophysitis, 1, Moderna
Epilepsy, 1, Moderna
Hyperactive encephalopathy, 1, Moderna
ADEM, 1, Pfizer

GBS, Guillain‐Barre syndrome
VST, venous sinus thrombosis
RCVS, reversible cerebral vasoconstriction syndrome
ICB, intracerebral bleeding
ADEM, acute disseminated encephalomyelitis
JJ, Johnson & Johnson vaccine
AZV, AstraZeneca vaccine

https://en.wikipedia.org/wiki/Guillain%E2%80%93Barr%C3%A9_syndrome#Signs_and_sym ptoms
Guillain–Barré syndrome (GBS) is a rapid-onset muscle weakness caused by the immune system damaging the peripheral nervous system. Typically, both sides of the body are involved, and the initial symptoms are changes in sensation or pain often in the back along with muscle weakness, beginning in the feet and hands, often spreading to the arms and upper body.
2022-01-21, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saundra
Det var lite prat i tråden om en svensk tjej som blivit förlamad av vaccinet som läkarna vägrat sätta diagnos på, hittade inte inlägget. Jag funderar på om det kan vara Guillain–Barré syndrome (GBS). GBS är den vanligaste neurologiska biverkan efter huvudvärk:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC8653194/table/ane13550-tbl-0001/?report=objectonly
Neurological side effects of SARS‐CoV‐2 vaccines as per the end of September 2021

Skada, antal, vaccintyp:

Headache, 3051, AZV, Pfizer
GBS, 389, AZV, Pfizer, JJ
VST, 312, vector‐based, AZB, JJ
Transverse myelitis, 11, AZV, Moderna, JJ Sinovac
Facial nerve palsy, 4, AZV, Pfizer
Small fiber neuropathy, 3, Moderna, Pfizer
Autoimmune encephalitis, 3, ATV
RCVS, 2, Moderna
Multiple sclerosis, 2, Moderna, Pfizer
Neuromyelitis optica, 2, Pfizer, vector based
Ischemic stroke, 1, AZV
ICB, 1, Pfizer
Tolosa‐Hunt syndrome, 1
Hypophysitis, 1, Moderna
Epilepsy, 1, Moderna
Hyperactive encephalopathy, 1, Moderna
ADEM, 1, Pfizer

GBS, Guillain‐Barre syndrome
VST, venous sinus thrombosis
RCVS, reversible cerebral vasoconstriction syndrome
ICB, intracerebral bleeding
ADEM, acute disseminated encephalomyelitis
JJ, Johnson & Johnson vaccine
AZV, AstraZeneca vaccine

https://en.wikipedia.org/wiki/Guillain%E2%80%93Barr%C3%A9_syndrome#Signs_and_sym ptoms
Guillain–Barré syndrome (GBS) is a rapid-onset muscle weakness caused by the immune system damaging the peripheral nervous system. Typically, both sides of the body are involved, and the initial symptoms are changes in sensation or pain often in the back along with muscle weakness, beginning in the feet and hands, often spreading to the arms and upper body.

Det här var en konstig studie...det verkar(?) som att man endast utgår från andra studier och inte tar någon som helst hänsyn till slutsatserna i de studierna. Var kommer siffrorna ifrån egentligen? Av hur många vaccinerade? "Naturlig" frekvens i en normalbefolkning?

Det är alltså inte på något sätt en sammanställning över frekvensen av olika misstänkta biverkningar utan mer en bild över antal fall som andra forskare tittat närmare på.

Tittade som hastigast på de två studier som refererades till till när det gällde just GBS och ingen av dom konstaterade ett påtagligt samband mellan vaccination och GBS. Däremot så var båda studierna noga med att påpeka att GBS är en relativ vanlig åkomma, ena studien hävdade att GBS inträffar med en frekvens på ca 1-2 fall per 100 000 levnadsår (om jag förstod det rätt). Stämmer det så kommer det i Sverige under ett normalt år att inträffa ca 100-200 fall av GBS. Tänker man sig då att vi administrerat >18 000 000 så bör alltså ~13-26 fall inträffa inom en tidsperiod på 4 veckor efter vaccination. Utan att vaccinet är orsaken. Nu är det garanterat mer komplext än så, men det ger en grov fingervisning om vad man kan förvänta sig.

Hela studien som siffrorna kommer ifrån finns här:
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/labs/pmc/articles/PMC8653194/

Studierna som man där hänvisar till gällande GBS finns här:
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/labs/pmc/articles/PMC8478139/
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/labs/pmc/articles/PMC8360997/
Moreover, from a statistical point-of-view, considering an annual global incidence of 1–2 per 100,000 persons-years [1] and an auspicious vaccination campaign of 5 billion persons, only by chance we could expect about 10,000–20,000 GBS in any 10-week period, including the four weeks between the two doses of vaccine. Thus is inevitable that many thousands of sporadic cases of GBS caused by other non-evident factors will appear temporally associated with COVID-19 vaccination.
Nu är det inte helt otroligt att vaccinen faktiskt utlöser GBS i sällsynta fall, men det krävs lite mer än att en handfull personer får GBS i närtid till vaccination för att man ska konstatera att det är en faktisk biverkning. Kan även vara värt att påpeka att det i så fall även är troligt att en naturlig infektion också kan utlösa GBS.
Senast redigerad av Frispel2 2022-01-21 kl. 13:39.
2022-01-21, 13:50
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Så kom då nyheten idag på vetenskapsradion.
En studie i USA visar att 3/4 av alla biverkningar från första sprutan kan kopplas till noceboeffekten, och hälften vid andra.
Antalet faktiska biverkningar verkar alltså vara få.

Även GP skriver om det:
https://www.gp.se/nyheter/världen/studie-noceboeffekt-bakom-majoritet-av-vaccinbiverkningar-1.64031066

Tja det var väl inte oväntat. Man blir sjuk för man vill bli sjuk.

Nej, att alla biverkningar kan kopplas till noceboeffekten är inte vad man säger.

Milda biverkningar är vad man talar om.

Finns det studier som visar att man inte kan få milda biverkningar av en injektion koksaltlösning i en muskel, det ska ju normalt sett inte tillföras koksaltlösning till en muskel med spruta?
Det är ju viktigt att kunna utesluta för att ge tyngd åt studien om milda biverkningar.
Senast redigerad av OY 2022-01-21 kl. 13:55.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in