2022-01-20, 19:57
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Hade inga restriktioner införts alls hade det hela varit över för 18 månader sedan.

Hoppet står till naturlig immunitet. Vaccinernas skydd avtar snabbt så dessa har inget värde på längre sikt.

Tyvärr hjälper ju inte naturlig infektion bättre. Så många som återinsjuknar nu.
Citera
2022-01-20, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Austrian parliament approves vaccine mandate for adults
https://apnews.com/article/austrian-parliament-covid-vaccine-mandate-8539164285f87443a8b80a213d2dacc0

Drygt 80 % röstade för förslaget.

Vilket är sjukt då antal döda är på all time low och nedåtgående trend. De nådde sin topp runt 10 januari som var hälften av tidigare våg och kortare. De har verkligen inga överväldigande problem i Österrike att hantera Omicron som det ser ut. Kan knappast vara värre än en influensa. Att folk är förkylda är helt enkelt inte skäl nog enligt min mening. Det är inte rimligt. Österrike har ingen trevlig inställning till detta måste jag säga. De har haft det tufft, absolut, men nu är det nog dags att som Sverige ta ett steg tillbaka och inta en mer pragmatisk ställning.

Jag är verkligen glad att jag bor i Sverige.
Citera
2022-01-20, 20:07
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av modern-insanity
Din logik går inte ihop här heller.

Bakterier utvecklar resistens för att överleva.
Virus muterar för att överleva.
Mekanismen är alltså densamma.

Virus kan ”dö ut” om tillräckligt många har blivit vaccinerade eller genomgått en infektion.

Problemet med coronavaccinet är att den läcker, dvs folk blir fortfarande sjuka. Så där faller hela din logik med att ”vaccinera bort” corona.

Nej, det är inte samma. Bakterier utvecklar resistens mot ett "gift". Virus kan bara mutera i en organism. Ju fler som blir sjuka, desto större risk för mutation. Vaccin gör så färre blir sjuka. Dvs risken för mutation minskar. WHO har varnat för detta. Bland annat att den rika delen av världen vaccinerar men inte den fattiga. Ju längre pandemin pågår, ju fler mutationer lär vi få se.
Citera
2022-01-20, 20:11
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Nej, det är inte samma. Bakterier utvecklar resistens mot ett "gift". Virus kan bara mutera i en organism. Ju fler som blir sjuka, desto större risk för mutation. Vaccin gör så färre blir sjuka. Dvs risken för mutation minskar. WHO har varnat för detta. Bland annat att den rika delen av världen vaccinerar men inte den fattiga. Ju längre pandemin pågår, ju fler mutationer lär vi få se.
Men det var väl bara bra att vi fick Omicron för två månader sedan? Varför skulle man vilja förhindra att viruset muterar till något mildare, vilket tydligen är det normala? Är du inte glad?
Citera
2022-01-20, 20:13
Medlem
Dr Campells senaste video är väl värd att ta en titt på. Ser ut som siffrorna kan ha överdrivits enormt i Storbritannien (och troligen andra länder). Enligt officiell data i UK finns tre olika sätt att räkna döda i covid verkar det som:

• 127,704 excess deaths.
  • 152,872 deaths within 28 days of positive test.
  • 174,233 deaths with COVID-19 on the death certificate as a contributing factor.
Men statistik man begärt ut genom Freedom of Information act visar en siffra på 17,371 dödsfall med enbart covid som direkt orsak. Av dessa var 13,597 i ålder 65 år eller äldre samtidigt som den genomsnittliga åldern bland döda är 82.5 år.

För att sätta det i perspektiv dog 29,516 av influensa och lunginflammation i UK 2018.

https://www.youtube.com/watch?v=9UHvwWWcjYw
Senast redigerad av Eskulap 2022-01-20 kl. 20:27.
Citera
2022-01-20, 20:20
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
WHO är lika korrupta som dom stater som finansierar skiten. WHO var mot reserestriktioner riktade mot kineser i början av pandemin. WHO väntade med att utlysa pandemiläge tills det var försent.
Nu vill man inte rikta restriktioner mot något afrikanskt land.
Nya Zeeland har väl klarat sig från hela pandemin pga reserestriktioner.
Så har nya Zeeland också stängt ute många av sina egna medborgare, och har nu bara ca 3 % naturlig immunitet (bekräftat smittade hittills, de testar och spårar jättemycket), och oroar sig som sjutton för Omicron som ännu inte fått spridning i landet. I Sverige behöver du i alla fall inte isolera dig varje gång du råkat befinna dig på samma ställe som en som senare testat positivt. Tänk att leva så i flera år.
Citera
2022-01-20, 20:26
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Austrian parliament approves vaccine mandate for adults
https://apnews.com/article/austrian-parliament-covid-vaccine-mandate-8539164285f87443a8b80a213d2dacc0

Drygt 80 % röstade för förslaget.
Men inte för gravida. I Sverige rekommenderas alla gravida att vaccinera sig. Varför undantas gravida? Är det vaccinet farligt för gravida?
Citera
2022-01-20, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN

Det som är samma är mekanismen bakom det.

Alltså att både bakterier och virus försöker öka sina chanser för överlevnad.

Vaccin(som funkar som den ska) OCH genomgången infektion gör att färre blir sjuka i slutändan.

Frågan som du undviker är dock, tycker du verkligen att coronavaccinet gör så att färre blir sjuka och i förlängningen skapar mindre mutationer?
Citera
2022-01-20, 20:36
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
WHO är lika korrupta som dom stater som finansierar skiten. WHO var mot reserestriktioner riktade mot kineser i början av pandemin. WHO väntade med att utlysa pandemiläge tills det var försent.
Nu vill man inte rikta restriktioner mot något afrikanskt land.
Nya Zeeland har väl klarat sig från hela pandemin pga reserestriktioner.
Det var väl ingen tvekan i slutet av januari om att det var en allvarlig sjukdom som startat i Kina.
Det kan väl ingen ha missat??

En pandemi innebär att en ny typ av influensavirus/sjukdom sprids och smittar människor i stora delar av världen så definitonsmässigt är det redan för sent när WHO utlyser en pandemi.

WHO utlyste ett internationellt hälsonödläge den 30 januari och de flesta förstod nog vad detta kunde innebära.

Vilket pris har Nya Zeeland fått betala för att slippa viruset?
Jag har ingen aning om de gått plus eller minus varesig ekonomiskt eller hälsomässigt.
Citera
2022-01-20, 20:38
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sesus
-
Ah!
Ljuset i tunneln.

UK avskaffar vaccinpass och mask krav.
https://odysee.com/@TimcastNews:0/uk-officially-ends-all-covid:c

UK, en ö av sunt förnuft i en galen värld. Mycket glädjande. Nu är bara frågan när övriga Europa följer efter.

Ska också bli intressant att se hur Österrike, Tyskland, Frankrike och de andra hjärndöda länderna framöver ska lyckas motivera sina tvångsvaccineringar och annan skit de håller på med.
Citera
2022-01-20, 20:40
Medlem
Citat:
Det var väl ingen tvekan i slutet av januari om att det var en allvarlig sjukdom som startat i Kina.
Det kan väl ingen ha missat??

En pandemi innebär att en ny typ av influensavirus/sjukdom sprids och smittar människor i stora delar av världen så definitonsmässigt är det redan för sent när WHO utlyser en pandemi.

WHO utlyste et internationellt hälsonödläge den 30 januari och de flesta förstod nog vad detta kunde innebära.

Vilket pris har Nya Zeeland fått betala för att slippa viruset?
Jag har ingen aning om de gått pluss eller minus varesig ekonomiskt eller hälsomässigt.

Jag håller med dig till 100%. Det var rimligt att vara försiktig inledningsvis. Det var vår plikt till och med. Jag var den som i princip stod på barrikaderna då! Jag var den som höll ungarna hemma medan alla andra föräldrar ansåg att jag var en foliehatt. Lustigt va? Men eftersom jag självständigt sökt data utan att lita blint på lögnmedia började min inställning ändras medan alla andra blev ännu mer skrämda. Men nu var det igen jag som var foliehatten.

Aja, hur som helst. Stämmer det att dessa virus tenderar att mutera till mer smittsamma varianter efter att de fått svårare att sprida sig pga immunitet? Dvs, de sprids lättare, men blir oundvikligen också mindre dödliga - en sorts biologisk kompromiss viruset inte kan komma ifrån. Det förklarar ju varför HIV och Ebola är så mycket mindre smittsamma med också oerhört mer dödliga.
Citera
2022-01-20, 20:43
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Men inte för gravida. I Sverige rekommenderas alla gravida att vaccinera sig. Varför undantas gravida? Är det vaccinet farligt för gravida?
Du får nog fråga det Österrikiska parlamentet varför de inte vill tvinga gravida att vaccinera sig.

I Sverige rekommenderar man gravida att avvakta med alla slags vaccinationer till efter vecka 12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in