2022-01-19, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RiktigTI
Jag har identifierat deras huvudmetod: Power of Suggestion
What is the power of suggestion?
The power of suggestion is when an individual has an idea conveyed to them, and that idea, in turn, becomes reality. This is instrumental in psychology because it is how psychologists help a patient modify their behavior. The mental health professional will propose a particular solution or behavior modification for the client to adopt.

The science behind this phenomenon lies in response expectancies. This is how an individual anticipates a response to a particular scenario. If a psychologist or another person has alluded that a particular response will occur to a situation, the person is more apt to believe that response will occur. When a person anticipates that a particular situation outcome will occur, their behavior will automatically work to bring about that suggested response. This is the power of suggestion.

For example, Janelle has to run her first marathon tomorrow, and she's unsure if she's up for the challenge. She's been training, but not that diligently. Her distance and time haven't been in line to prepare her for the challenge that the marathon presents tomorrow. Janelle calls her mom for support. Her mom tells her that she's a capable runner that has run plenty of half marathons before and that she will finish the race tomorrow. Janelle goes into the race confident and finishes in plenty of time. Janelle had trepidation about running the race and finishing, but her mom suggested she would excel. The next day, Janelle was automatically able to complete the race, despite never having hit the correct time and length before.

If a person believes in an expected outcome, they are more likely to automatically achieve that outcome. This is the basis for the power of suggestibility. This phenomenon is used in psychology and healthcare to greatly improve the lives of people.

The power of suggestion uses a recommendation to aid a person in modifying their behavior.

Suggestibility
Suggestibility is a person's ability to modify their behavior based on the proposal of another. Each person has a different level of suggestibility. Individuals with high suggestibility are more susceptible to changing their thoughts, feelings, or behaviors based on the counsel of others.

People with low suggestibility are not as easily influenced by the words of others.

People with high suggestibility have a hard time recalling memories, as they can easily get distorted over time due to outside influence. In addition, they are more susceptible to bad influences altering their behavior due to peer pressure.

Scientists believe that people have higher suggestibility if they are:
  • younger
  • more emotional
  • have a lower self-esteem
  • less skeptic

People with high suggestibility are more likely to alter their behavior at the advice of others, while people with low suggestibility are less likely to do so.

Vividness
The vividness of the scenario being presented can increase the suggestibility of an individual that otherwise has low suggestibility. This makes them more likely to modify their behavior. The vividness of the imagery or scenario being presented to the individual is the richness, details, and description of the scenario being presented.

The more real and likely the scenario is to the individual, the more likely they are to modify their behavior and comply with the power of suggestion. This is a useful tool that can be applied to people that have low suggestibility.

For example, Janelle is talking on the phone with her mom about the race. Her mom goes into vivid detail about Janelle crossing the finish in time. The crowd is roaring, Janelle's heart is racing and her feet are pounding the pavement. Her breathing is rapid and even, and her body is warm.

Her mother using a detailed description of Janelle achieving her goals is more likely to cause her to automatically achieve them. The vividness of the imagery will increase the suggestibility of the individual.

Salience
Salience is the ability of an individual's mind to make one item distinct from its surroundings. A suggestion that is important, stimulating to the individual, and contextual is more likely to strike a chord with an individual than a suggestion that is not salient. What is salient to one individual may not be salient to another.

Salience can be applied to a suggestion for an individual that has low suggestibility to increase the chances of them being compliant in their behavior.
Det är huvudmetoden som de använder för att försöka förändra en - det är enkel psykologi. Att de utsätter oss för propaganda & övervakning dygnet-runt vill de att vi ska TRO på olika saker vilket förklarar varför så många ljuger & hittar på om just vad GS är.

Utan tvekan handlar det om Mind Control i sin bredaste mening. Den gruppen bakom det här VILL förändra en person GENOM attt utsätta denna för Gang Stalking-operation där de kontaktar ens sociala krets för att ge intryck, förslag & undermedvetna meddelanden så vi förändras & formas efter dessa både medvetet men framförallt undermedvetet (det är alltså programmering av ens person).

Vissa här vill att vi ska tro att vi är sjuka, andra besatta, den tredje att vi är speciella & utvalda av Gud, den fjärde att vi är förföljda av säkerhetstjänster. Allt det här är uppgjort att vi förlorar självförtroende & mår dåligt JUST FÖR ATT då tar vi in intryck mycket mer vilket är hela syftet med Power of Suggestion - när vi har lågt självförtroende är det enklare för våra familjer & vänner att forma oss som DE VILL.

Dock viktigt att komma ihåg är att denna GRUPP som koordinerar det här bakom scenen med olagliga, oetiska & amoraliska men VET precis vad de gör & de uppmanar alla i ens sociala krets att delta i denna beteende- & trossystemodifikation för att "hjälpa en att bli bättre" vilket är skitsnack - de gör allt för att utverka & komma undan med olaglig Mind Control i det öppna med samhällets hjälp.

Ingen rätt grupp som använder olagliga metoder som skadar en finansiellt, psykologiskt, social, professionellt etc. är goda & har gott syfte - det här är extremt olagligt & rätt så: det ÄR skadligt.

De villl att vi ska tro på fantastiska saker i så att vi själva manifesterar symptomer såsom med energivapen. De som utför det här anser att vi måltavlor är lätta att påverka & ta in intryck - som barn vilket jag känner mig som - att min familj använder enkla psykologiska knep att styra oss vilket ALLA vet om är meningen med den olagliga operationen. De anspelar DJUPT i psykologi & använder det mot en. Exempelvis vill de att vi utvecklar psykosomatiska besvär med att tro att vi är besatta som då börjar agera som det - självuppfyllande profetia vilket är deras huvudmetod också. De tror att jag är en spirituellt signifikant person eller vill att jag ska tro det eller min familj - som Anti-Kristus.

MITT LIV ÄR GROVT KRÄNKT & JAG MÅR DÅLIGT AV DET. Att de kontaktar alla jag kontaktar online & offline ÄR sjukt olagligt - om SÄPO eller polisenj VET alla detaljer om det de gör mot mig hade det blivit en stor utredning & kanske riksnyhet.

VAD FAN sluta med det här era jälva psykopater (enligt mina vänner). Jag tror fortfarande att det här är en del av ett större kontrollsystem som är globalt vilket ger sig på väldigt specifika personer för OLIKA ÄNDAMÅL - vissa blir masskjutar (Myron May) andra religiösa ledare, den tredje tar självmord etc.

De har utan tvekan ett specifik mål med mig men JAG måste själv nå den GENOM deras sketna underrättelse- & påverkansoperation bakom min rygg. DE vill att jag ska formas på ett specifikt sätt vilket de använder ens sociala krets att göra - DE vill att vi ska tro att vi är utsatta för demonisk förföljelse, att CIA gör det eller att vi är sjuka - det finns få saker som de uppmanar ens sociala krets att sprida gällande vad vi ska tro om saken.

Som sagt: Mind Control. Av vilka då? Det här är sponsrat högt upp i pyramiden där privatae & statliga säkerhetstjänster & dylikt är VERKTYG åt de högre upp. De hittar personer i yngre dagar & sätter dem i dessa program för livslång programmering via sociala kretsens "hjälp". Det är ett kontrollsystem som har existerat länge i samhället vilket gör det omöjligt att komma undan.

Som sagt: mycket handlar om...
  • stimuli & respons (reaktion)
  • intryck som ger effekt medvetet & undermedvetet
  • ta hjälp av samället & sociala kretsen
  • programmera en via små ord här & där i sociala kretsen & media vilket innefatttar visst beteende, vissa relationer - social engineering
  • få oss att tro att vi är utvalda för något större (stämmer i ett sätt)
  • att vi ska formas EFTER det som alla föreslår direkt & direkt ÖVER TID
  • familj är alltid med på det om en är nära
  • det här börjar oftast innan tonårstiden (i mitt fall också)

Allt det här låter som den konspiration om Trauma-baserad Mind Control som utförs av Illuminati på sina barn & familjemedlemmar vilket jag läst om i Fritz Springmeiers böcker. M.a.o. Satanic Ritual Abuse (SRA). Det behöver inte betyda att satanister är bakom det dock har jag alltid misstänkt en kult/sekt/sällskap i mitt egna fall.

På vilket sätt betedde sig tinderbruden som en gs:are?
Citera
2022-01-19, 14:10
Medlem
Mobbare njuter av att se andra lida. Det finns personlighetstyper som psykopater dras till eftersom de är intresserade av hur människor fungerar och tänker. Människor med vanföreställningar och som ser på världen annorlunda tycker de är spännande och fängslande att trakassera. Den drabbade med vanföreställningar börjar tala om förföljelse av olika slag med vänner och bekanta, kan vara övertygad om att det pågår konspirationer, avlyssning eller förgiftning från myndigheterna. Man upplever dessa missuppfattningar som verkliga händelser men offret är i realiteten drabbad av en organiserad stalking som går ut på att göra att offret blir hemlöst eller tar självmord. Det är som en illasinnad lek.
Senast redigerad av Piratpartiet 2022-01-19 kl. 14:27.
Citera
2022-01-20, 08:18
Medlem
regafras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Signalspaning
Enda sättet att.vinna är nog att kläcka fram en ny IB-skandal. Finns inga andra sätt. Alla trakasserier är statligt santionerade.

Skyddat ID fungerar.väl knappast mot dataavläsning av hemdatorn och telefonen. Inte heller mot positionering eller att de helt enkelt tar och avlyssnar alla de du känner och dina anhöriga.

Fortsätter det så här kommer staten bara ta beslut om att nföra automatiskt ansiktsigenkänningssystem för alla övervakningskameror, bankkameror, trafikkameror och på bussar och tåg om de nu inte redan gjort det.

Har du något bra förslag på MR rätts /HR rights kontor i EU?

Nästa spik i kistan kom igår för mig, men jag har så mycket information i form av namn, inspelningar foton och berättelser så att en med iq skonummer fattar turerna , så alternativet är att släppa ut det på nätet själv men letar febrilt nu efter just sådana kontor samtidigt som jag håller på med överklagningar och tester på annat håll.
Citera
2022-01-20, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flubbb
Nej har han röstearna kan ju komma från riktat ljud eller chip? Jag vet inte tekniken.
Hos mig så är rösterna inte hela tiden det värkar som dem åker bort en månad och gör något annat!
Och dem kommer tillbaka och kör en tid. Dem kommunicerar med mig och svara på mina frågor!
Jag kan bevisa att det är äkta människor bakom.

Dem försöker till exempel att förstöra högtider eller födelsedagar
Dem vet saker jag inte berättat till folk.

Om det var mina r av hjärnan skulle det inte vara 2 tjejer och en kille som är svenskar. Och interagerar med mig. Detta är påtvingade röster!
Det är ena tjejen också som säger "lämjna honom ifred"
Och det värkar som dem bråkar mycket.

Här är ett gammalt inlägg. Ovanstående stämmer med min situation men jag har ett Tinitusliknade ljud som förstärks när jag dricker kaffe, typ en två tre minuter efter en kopp blir tinnitusljuden plötsligt högre. Det kan ju inte bero på koffeinets stressande effekt/biverkningar då det tar minst en kvart innan koffeinet sucksisivt börjar verka. Alltså måste tinnitusljuden vara inplantat styrda. Det handlar om att det hela handlar om att förstöra livskvalitet/relationer mm, troligtvis. Det är troligtvis Säpo som ligger bakom denna inplantat styrda tinnitus/röstverksamhet. Hade det rört sig om schizofreni så skulle rösterna bli mindre påtagliga i situationer med höga förväntningar/livskvalitet. I motsats skulle rösterna då även eskalera i jobbiga situationer. Om det alltså rör sig om patologisk schizofreni och inte några dolda inplantat!
Senast redigerad av Klaspen. 2022-01-20 kl. 11:11. Anledning: Korrigering
Citera
2022-01-20, 11:08
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klaspen.
Här är ett gammalt inlägg. Ovanstående stämmer med min situation men jag har ett Tinitusliknade ljud som förstärks när jag dricker kaffe, typ en två tre minuter efter en kopp blir tinnitusljuden plötsligt högre. Det kan ju inte bero på koffeinets stressande effekt/biverkningar då det tar minst en kvart innan koffeinet sucksisivt börjar verka. Alltså måste tinnitusljuden vara inplantat styrda. Det handlar om att det hela handlar om att förstöra livskvalitet/relationer mm, troligtvis. Det är troligtvis Säpo som ligger bakom denna inplantat styrda röstverksamhet

Betydligt rimligare förklaringar är att det faktiskt är kaffet som har effekt på din tinnitus, eller att det är dina egna förväntningar som skapar upplevelsen.

Men varför Säpo? Varför inte Försvarsmakten? Eller Karolinska institutet? Eller Must? Varför inte judarna, eller Expo? Hur har du kunnat utesluta alla dem?
Citera
2022-01-20, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av regafra
Har du något bra förslag på MR rätts /HR rights kontor i EU?

Nästa spik i kistan kom igår för mig, men jag har så mycket information i form av namn, inspelningar foton och berättelser så att en med iq skonummer fattar turerna , så alternativet är att släppa ut det på nätet själv men letar febrilt nu efter just sådana kontor samtidigt som jag håller på med överklagningar och tester på annat håll.

Tyvärr. tror jag knäppgökarna har hunnit före och redan skrivit sönder varje myndighet.

Annars är min svenska facebookgrupp:
Svensk underrättelsetjänst KSI UD FRA gang stalking målpersoner
https://m.facebook.com/groups/276653046360490/?ref=group_browse

Min ungerska facebookgrupp med 1370 medlemmar:
Hálózati Ügynökség: Információs Hivatal Besúgóhálózat Hírszerzés
https://m.facebook.com/groups/517575362096186/?ref=group_browse
Citera
2022-01-20, 15:08
Medlem
regafras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Signalspaning
Tyvärr. tror jag knäppgökarna har hunnit före och redan skrivit sönder varje myndighet.

Annars är min svenska facebookgrupp:
Svensk underrättelsetjänst KSI UD FRA gang stalking målpersoner
https://m.facebook.com/groups/276653046360490/?ref=group_browse

Min ungerska facebookgrupp med 1370 medlemmar:
Hálózati Ügynökség: Információs Hivatal Besúgóhálózat Hírszerzés
https://m.facebook.com/groups/517575362096186/?ref=group_browse

Precis, levererar man inga namn, orsaker eller händelser ( bevis helt enkelt) så tröttnar ju vem som helst snabbt. Om man vill anmäla ett par stulna fälgar så behöver man ju ange var de sågs sist, inte säga att man inte tittat efter men spått i te och läst på nätet att fälgar kan stjälas och därför så är det rimligt att mina fälgar också är på vift....
Citera
2022-01-20, 18:25
Medlem
Bortagen kommentar.
Senast redigerad av Signalspaning 2022-01-20 kl. 19:15.
Citera
2022-01-20, 22:24
Medlem
RiktigTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klaspen.
Här är ett gammalt inlägg. Ovanstående stämmer med min situation men jag har ett Tinitusliknade ljud som förstärks när jag dricker kaffe, typ en två tre minuter efter en kopp blir tinnitusljuden plötsligt högre. Det kan ju inte bero på koffeinets stressande effekt/biverkningar då det tar minst en kvart innan koffeinet sucksisivt börjar verka. Alltså måste tinnitusljuden vara inplantat styrda. Det handlar om att det hela handlar om att förstöra livskvalitet/relationer mm, troligtvis. Det är troligtvis Säpo som ligger bakom denna inplantat styrda tinnitus/röstverksamhet. Hade det rört sig om schizofreni så skulle rösterna bli mindre påtagliga i situationer med höga förväntningar/livskvalitet. I motsats skulle rösterna då även eskalera i jobbiga situationer. Om det alltså rör sig om patologisk schizofreni och inte några dolda inplantat!

Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Betydligt rimligare förklaringar är att det faktiskt är kaffet som har effekt på din tinnitus, eller att det är dina egna förväntningar som skapar upplevelsen.

Men varför Säpo? Varför inte Försvarsmakten? Eller Karolinska institutet? Eller Must? Varför inte judarna, eller Expo? Hur har du kunnat utesluta alla dem?

Jag har tinnitus från rockkonsert. Om det nu är Backyard Babies som är mina GS eftersom de orsakade mitt tinnitus under tonåren. Skämt åsido. Tinnitus kan uppkomma av flera anledningar. Vid lågt/högt blodtryck eller huvudskada uppkommer tinnitus även.
Citera
2022-01-20, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av regafra
Precis, levererar man inga namn, orsaker eller händelser ( bevis helt enkelt) så tröttnar ju vem som helst snabbt. Om man vill anmäla ett par stulna fälgar så behöver man ju ange var de sågs sist, inte säga att man inte tittat efter men spått i te och läst på nätet att fälgar kan stjälas och därför så är det rimligt att mina fälgar också är på vift....

Du har ju ingen myndighet du kan peka ut direkt precis och deras kommunikationssystem hemligstämplat, angiveri- och informatörsnätverken inget officielt fenomen, osv. Blir det åtal så blir det mot enskilda individer som privatpersoner. Hos polisen blir det stopp efter direktiv från säkerhetspolisen och de kommer få order ta itu med dig istället.

Oavsett vilka namn du har eller vad du säger så kommer myndigheterna försvara dem med att du hittar på och säga att ditt material är fake news. Det värsta ur nätverkets synvinkel du kan uppnå är att någon blir avstängd, en tid bara för de släpps alltid tillbaks igen.

Officiellt så finns ju inte deras verksamhet så skadestånd är nog att glömma.

Det enda kvar du kan hamra dem riktigt rejält med är då antingen hemliga. videonspelningar, ljudinspelningar och avlyssning.

Vet inte om fu upplevt en fullskalig attack ännu men kan berätta att då går de skarpt mot dig. Med skarpt menar jag följande - belägring: med hotfulla personer stående i din portingång, ungdomsgäng som springer efter dig, folk mot dig dyker medvetet upp vart du än går, fullskalig misskreditering och smutskastning, Misskynnesanmälningar, försöker sätta på din flickvän eller bekanta till den grad att de erbjuder dem pengar för att lyckas, tvingar dig sälja din bostad och du får en massa skambud, när du går till polisen för att polisanmäla så forslar de iväg dig till psyket, ryktesspridning till ickemedlemmar i deras nätverk, skadegörelse, förstörd egendom, mordhot och utpressning dygnet runt, förgiftar ditt husdjur, de sitter hela tiden par snubbar i bil itanför ditt hem och stirrar, snubbe som delar ut foton i affärerna runtokring och säger att "har ni sett den här- han e tjuv och bedragare

Jag har uppöevt skarpt - i två länder länder dessutom. Hängde mig efter tillfället i ungern men hade fel feräknat replängden, åkte rat ner men fick ned ena tån som stödpunkt, egentligen hade jag beräknat fallhöjden och repossitionen till att knäcka nacken, inte heller det lyckades men nackkotan knakade ljudligt i flera veckor efteråt och jag fick ett djupt spår i skinnet runt halsen flera dagar efteråt. Tydligen har de haft dold videoövervakning mot mig för id tillfället när pallen åkte undan så ljublade vartenda jävel i närheten.utanför trotts fördragna gardiner. Hade jag inte av en tillfällighet haft fötterna spända rakt nedåt när jag föll så hade nog brytit nacken vid hängningen. Det är jag övertygad om.
Senast redigerad av Signalspaning 2022-01-20 kl. 23:34.
Citera
2022-01-20, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piratpartiet
Mobbare njuter av att se andra lida. Det finns personlighetstyper som psykopater dras till eftersom de är intresserade av hur människor fungerar och tänker. Människor med vanföreställningar och som ser på världen annorlunda tycker de är spännande och fängslande att trakassera. Den drabbade med vanföreställningar börjar tala om förföljelse av olika slag med vänner och bekanta, kan vara övertygad om att det pågår konspirationer, avlyssning eller förgiftning från myndigheterna. Man upplever dessa missuppfattningar som verkliga händelser men offret är i realiteten drabbad av en organiserad stalking som går ut på att göra att offret blir hemlöst eller tar självmord. Det är som en illasinnad lek.

Du med ditt jävla snack om mobbing att det är några vanliga personer som går samman. Sånt skitsnack. De hade inte kunnat ha den information man har om man inte hade tillgång till avlyssning och myndigheterna. Det kan jag säga med gott samvete. Vem försöker du övertyga med ditt snack, folk som är utsatta eller? Säg vilka det är som gör det eller sluta med ditt kryptiska snack, det är klart att det inte är några civilpersoner som går samman och gör sånt här. Klart de kan göra det, men inte med samma effekt om de inte hade den insyn man har genom avlyssning, dataavläsning och annat..
Citera
2022-01-21, 01:23
Medlem
RiktigTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siegvard
Du med ditt jävla snack om mobbing att det är några vanliga personer som går samman. Sånt skitsnack. De hade inte kunnat ha den information man har om man inte hade tillgång till avlyssning och myndigheterna. Det kan jag säga med gott samvete. Vem försöker du övertyga med ditt snack, folk som är utsatta eller? Säg vilka det är som gör det eller sluta med ditt kryptiska snack, det är klart att det inte är några civilpersoner som går samman och gör sånt här. Klart de kan göra det, men inte med samma effekt om de inte hade den insyn man har genom avlyssning, dataavläsning och annat..

Jag har skrivit i flera år om varför "Piratpartiet" är här. Det för att jag haft med dem att göra; min aggressiva GS råkade börja då jag gick med PP år 2013 dock är jag 100% säker att det här började år 2005 som senast.

De använder livets händelser till deras fördel. Jag gick med PP & de fick några medlemmar att organisera mot mig vilket fick mig misstänka dem ett tag men insåg snabbt att det här pågick INNAN jag engagerade mig i partiet.

Det här kontot är här för att sprida osanningar & propaganda; de VILL att vi måltavlor ska tro att det ENBART är några PSYKOPATISKA grannar som samordnar det men realiteten är att en central grupp med statlig-lika resurser koordinerar eller rekryterar en person i grannskapet som då rekryterar andra (som Zersetzung). De hävdar mycket inom psykologi & gillar använda psykologisk manipulation till en väldigt hög grad i att åstadkomma deras agenda vilket bl.a. innefattar gaslight:ande.

Det här är helt baserat i lögner, bedrägeri, grov kränkning av ens privatliv, olaglig avlyssning, organiserade förföljelser etc. men de HAR en agenda med det vilket är få oss att förändras av att utsättas för det; de anser att det är en form av "krig" (vilket det tekniskt är" om goda & onda (de vill få oss tro det).

FRÅGAN är vilka som är bakom det som FÅR UTFÖRA OLAGLIGA AKTIVITETER ÖPPET i samhället MED familjens & vänners "hjälp" samt som spårar en online & offline 24/7.... Om det vore en statlig enhet hade de avslöjats av min egna familj men min familj verkar tro att det här handlar om misstagen identitet vilket är del av deras propaganda som att de tror att jag är Anti-Kristus (som i filmen Life Of Brian).

Vissa har kallat det här för "The Anti-Christ Program" men mina pengar är på en kult/sekt/sällskap som sponsrar det här vilka har tillgång till statliga resurser. I mitt fall är det svårt att motivera det med att psykopater går runt & vill döda mig i 15+ år - nej! Det hela baseras på psykologiska operationer där ens hjärna är målet - INTE det fysiska. Mycket är bara skrämselpropaganda att stress en & göra en paranoid. Sedan använder de Power of Suggestion genom troll för att övertyga en att vi är sjuka & ska besöka psyket - det är helt klart en uppenbar spår hos de flesta (ateister). Andra anser att vi är Guds utvalda (teister) dock är de ganska extrema av sig & lätta att manipulera av den ansvariga gruppen.

95% av alla jag träffat fysiskt de senaste 15 år har blivit rekryterade. Kanske 66% online. Ibland rekryteras de i real-tid framför mina ögon bara att jag inte ser/hör det.

Den här gruppen VILL ÄGA MITT LIV bakom min rygg.
Senast redigerad av RiktigTI 2022-01-21 kl. 01:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in