2022-01-20, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Håller för omväxlings skull helt med dig.

Det är detta det kommer landa i så småningom men det kan ta ett tag innan FHM och politruker fattar vad som behöver göras. Det finns en tröghet i systemet. Jag tippar på att det blir så om ungefär en månad.

Dessutom borde PCR tester vid flygresor osv helt tas bort. Sjukt löjligt förutom möjligen i länder med extremt få fall som kör på no-covid fortfarande.

Håller med fullständigt! WHO har dessutom precis uttalat sig att reserestriktioner inte har varit speciellt effektiva i att stoppa omicroms framfart.
Citera
2022-01-20, 14:13
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DiiMinores
Absolut men mellan en vissa åldersgrupp som jag nämnt tidigare..Sen vet du inte långvarande biverkningar

Vad vet du om långtidseffekterna av covid19-infektion? Många har ju långtidssymtom. Viruset kan ligga kvar latent i kroppen.
Citera
2022-01-20, 14:14
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diebratdie
Dör de av Covid? Nej vad allt pekar på är att Covid kan likställas med vanlig influensa för barn. Vi bör åtminstone invänta långtidsstudier samt ett standard godkännande gällande Pfizers vaccin, innan vi funderar på ett sådant beslut.

Varför utgår du från att vaccinet skulle vara värre än infektionen när all data pekar på motsatsen?
Citera
2022-01-20, 14:14
Medlem
okok1s avatar
Masstestning är fortfarande en teater... Stanna hemma när du är sjuk. Nää, är du sjuk gå och testa dig.
Citera
2022-01-20, 14:15
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Vad har det med jämförelsen med influensan att göra?

Ingenting. Jag bekräftade att jag såg vad du tror. Men vi har helt klart olika åsikter kring detta.

Sen ställde jag en rak fråga kring din prognos. Men du verkar inte vilja svara något annat än att FoHM i sitt första scenario gissade på mitten av januari..
Citera
2022-01-20, 14:16
Medlem
6 nya dödsfall med covid-19 har rapporterats i dag och 41 374 nya rapporterade fall. Igår rapporterade man 67 nya dödsfall och 42 725 sjukfall.

Finns det några tankar kring varför det svänger så pass mycket?
Citera
2022-01-20, 14:16
Medlem
Citat:
Varför utgår du från att vaccinet skulle vara värre än infektionen när all data pekar på motsatsen?

All data pekar inte på det. Kolla videon jag länkade. Det är ifrån Pfizers egna dokument.

En sammanslutning av 500 oberoende kanadensiska läkare, forskare och sjukvårdspersonal har gjort en mycket informativ och pedagogisk presentation av effekten av Pfizers s.k. covidvaccin efter sex månader. Den baseras på Pfizers egna data, som delvis offentliggjorts. CCCA:s slutsats är att vaccinet aldrig borde ha lanserats, det var fler döda i vaccingruppen än i kontrollgruppen.
Citera
2022-01-20, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qaa
Först säger man att det överhuvudtaget inte finns någon skillnad mellan ovaccinerade och vaccinerade när det kommer till smitta och smittspridning, sen i nästa slide:

”Vaccinera dig för att skydda dig mot allvarliga symptom, och för att skydda dig mot att bli smittad” 😂😂😂

Alltså dessa pressträffar😂😂

Ja hela FHM och denna pandemi är en fars!! För varje månad så flyttas målstolparna
Citera
2022-01-20, 14:20
Medlem
Citat:
All data pekar inte på det. Kolla videon jag länkade. Det är ifrån Pfizers egna dokument.

En sammanslutning av 500 oberoende kanadensiska läkare, forskare och sjukvårdspersonal har gjort en mycket informativ och pedagogisk presentation av effekten av Pfizers s.k. covidvaccin efter sex månader. Den baseras på Pfizers egna data, som delvis offentliggjorts. CCCA:s slutsats är att vaccinet aldrig borde ha lanserats, det var fler döda i vaccingruppen än i kontrollgruppen.

Hur många procent har fått en allvarlig biverkning bland de miljarder som vaccinerat sig?
Citera
2022-01-20, 14:21
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:

FHM bedömer att risken är ungefär 10 gånger så hög för ovaccinerade som för vaccinerade. Det har dött 15000 i Covid19. Vet inte hur många som dött av vaccinet, men det torde bara handla om en bråkdel. Ändå har minst dubbelt så många vaccinerats jämfört de som insjuknat.
Citera
Medlem
Citat:
Vad vet du om långtidseffekterna av covid19-infektion? Många har ju långtidssymtom. Viruset kan ligga kvar latent i kroppen.

post-covid är som apatiska barnen för 20år sedan Har du inte märkt det?
Citera
Medlem
Allt som framkommer under pressträffen som är nu visar ännu en gång att COVID-19 inte längre är det huvudsakliga problemet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in