2022-01-19, 21:10
Medlem
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/BjnwAG/spelare-i-arsenal-misstankt-for-fiffel

Jag visste att Arsenal var en fuskar klubb.

Hoppas de får nedgradera som straff.

Haha väntar bara på generalens bortförklaringar
Citera
2022-01-19, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rojjjen
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/BjnwAG/spelare-i-arsenal-misstankt-for-fiffel

Att man spelar på att man själv skall få gult kort - hur gör det en hel klubb till fuskarklubb.
Det är ju inte direkt så att Arsenal har fått klubbar de spelat mot att spela sämre, släppa in billiga mål, missa straffar eller ta röda kort.

Är väl mer intressant om det är Auba eller Xhaka
Citera
2022-01-19, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rojjjen

Ska tydligen gälla Xhaka när han fick gult kort på en frispark på egen planhalva som han maska sönder på och hans polare eller något hade lastat stort på att han skulle få gult
Citera
2022-01-19, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bombaclap
Ska tydligen gälla Xhaka när han fick gult kort på en frispark på egen planhalva som han maska sönder på och hans polare eller något hade lastat stort på att han skulle få gult
Ja verkar vara bra spelare som Arsenal värvar...

Gött att elanga får hänga in ett mål för världens bästa klubb genom tiderna!
Citera
2022-01-20, 06:55
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rouen
Intressant ämne. Solkjaer, Svennis och vad-han-hette i Bristol C är de enda nordiska tränare jag kommer på. Kanske hade Eggen (RIP) en sejour men det är inget jag kommer ihåg. Edit, Laudrup?

Fanns det fler nordiska tränare i England? (Skottland räknas inte).
Nej, det är som bekant att en tränare från Norden får chansen i PL. Så detta kan vara en möjlighet som Hjulmand kanske inte får igen, om det är ngn sanning i rykterna om att Everton är sugna på dansken.

I 2015/16 så ville det danska förbundet ha Hjulmand som ny förbundskapten, efter att Michael Laudrup tackade nej till jobbet. Hjulmand var på den tiden aktuell som ny tränare för Anderlecht, så det danska förbundet fick då inget tydligt svar från Hjulmand, och därmed så gick de istället för Hareide.
Citera
2022-01-20, 06:58
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bombaclap
Detta är sannolikligen inget annat än en pure BS story.
Citera
2022-01-20, 07:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Nej, det är som bekant att en tränare från Norden får chansen i PL. Så detta kan vara en möjlighet som Hjulmand kanske inte får igen, om det är ngn sanning i rykterna om att Everton är sugna på dansken.

I 2015/16 så ville det danska förbundet ha Hjulmand som ny förbundskapten, efter att Michael Laudrup tackade nej till jobbet. Hjulmand var på den tiden aktuell som ny tränare för Anderlecht, så det danska förbundet fick då inget tydligt svar från Hjulmand, och därmed så gick de istället för Hareide.

Kom på en till. Sami Hyypiä, Brighton.

Svennis
Solkjaer
Frank
Drillo
Laudrup
Ljungberg
Rolle
Bristol City-gubben
Hyypiä
Senast redigerad av Rouen 2022-01-20 kl. 07:03.
Citera
2022-01-20, 07:51
Medlem
Ser ut som Elanga har spelat sig förbi en del anfallare i truppen,han är nog en startspelare d n närmsta tiden,fick känslan han får före Ronaldo med,de där bytet där Ralf väljer byta ut Ronaldo istället för Elanga ..den sved hårt och kändes som en bekräftelse att Elanga är före idag..
Citera
2022-01-20, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Detta är sannolikligen inget annat än en pure BS story.
Hahahahaha.

Som vanligt så avfärdar du bevis som är hållbara.

Hur känns de att ha spelare i ditt lag som sysslar med matchfixing?

Har Arsenal ej råd att betala ur löner så spelarna måste ha side buisness för att klara sig?
Citera
2022-01-20, 09:25
Medlem
EnLitenFryss avatar
Kul matcher igår!

United kunde fått en jobbig kväll mot Brentford om de satt sina öppna lägen, men de Gea visar igen att han är otroligt vass med benparaderna, snabb att komma ner. Kul för Elanga, ett mål med hög svårighetsgrad som han gör mycket bra. Vältajmad löpning, bra första touch, följer upp med huvudet och blir Uniteds vinnare. Siffrorna smickrar United lite till sist då man utan att ha kollat kan få intrycket av en bekväm seger, vilket det inte från höjdpunkterna att döma var.

Tottenham i osannolik och rättvis vändning från rapporterna. Såg Holmgren trenda internationellt på twitter med sitt sedvanliga gastande. Frustrerande att inte vara out of sight kan jag tänka, men väldigt skönt med vinsten?

Spurs har fjärdeplatsen i egna händer, 1 pinne bakom West Ham och 3 matcher tillgodo. Bakom skuggar ett Arsenal i bra form, en pinne efter med en match mer än Spurs spelad och efter dem ett United. Det verkar bli mer race där än om titeln, tyvärr.

Ikväll hoppas jag Liverpool kan reparera skiten man satte sig i förra veckan. Självklart borde man satt en eller två bollar på ett decimerat Arsenal som spelade 10 man i 70 minuter. Nu blir det besvärligare att göra på bortaplan, där bortamålsregeln inte gäller. Jag håller Liverpool som ett klart bättre lag än Arsenal, men momentum, bortaplan och Salah/Manes frånvaro gör uppgiften besvärligare. Önskvärt hade varit en 3-0-ledning att bara utgå från och slå långt på Jota, men nu krävs det mer effort.
Citera
2022-01-20, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Kul matcher igår!

United kunde fått en jobbig kväll mot Brentford om de satt sina öppna lägen, men de Gea visar igen att han är otroligt vass med benparaderna, snabb att komma ner. Kul för Elanga, ett mål med hög svårighetsgrad som han gör mycket bra. Vältajmad löpning, bra första touch, följer upp med huvudet och blir Uniteds vinnare. Siffrorna smickrar United lite till sist då man utan att ha kollat kan få intrycket av en bekväm seger, vilket det inte från höjdpunkterna att döma var.
Nu såg jag bara Uniteds match men de nämnde att De Gea är den målvakten med FLEST räddningar denna säsongen i PL vilket är helt bisarrt. Vi har haft våra diskussioner om De Gea's lön men denna säsongen har han faktiskt varit värd de pengarna. Brentford skulle haft 2 eller 3-0 innan United kom igång.

Och tycker återigen att det syns tydligt hur mycket sämre vi blir med Ronaldo på plan. Visst, bröstning/axling vidare till Bruno är delikat men vad gjorde han utöver det - inte ett skit på 65 min. Mot Villa såg det även där ofantligt mycket bättre ut (sen är det andra saker läs McFred som gör att man inte stänger matchen utan låter Villa få med sig 1p).
Köper argumentet att han gör massa mål men hur många andra mål hade gjorts om han inte varit på planen, hur mycket mindre försvar hade behövts om det verkligen funnits press och rörelse när bollen var i egen ägo. Mao - hur hade LAGET presterat utan Ronaldo, jag skulle vilja påstå till det bättre.
Citera
2022-01-20, 10:18
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alannon
Nu såg jag bara Uniteds match men de nämnde att De Gea är den målvakten med FLEST räddningar denna säsongen i PL vilket är helt bisarrt. Vi har haft våra diskussioner om De Gea's lön men denna säsongen har han faktiskt varit värd de pengarna. Brentford skulle haft 2 eller 3-0 innan United kom igång.

Och tycker återigen att det syns tydligt hur mycket sämre vi blir med Ronaldo på plan. Visst, bröstning/axling vidare till Bruno är delikat men vad gjorde han utöver det - inte ett skit på 65 min. Mot Villa såg det även där ofantligt mycket bättre ut (sen är det andra saker läs McFred som gör att man inte stänger matchen utan låter Villa få med sig 1p).
Köper argumentet att han gör massa mål men hur många andra mål hade gjorts om han inte varit på planen, hur mycket mindre försvar hade behövts om det verkligen funnits press och rörelse när bollen var i egen ägo. Mao - hur hade LAGET presterat utan Ronaldo, jag skulle vilja påstå till det bättre.

Ja gällande de Gea är det ju bara gratulera att han varit riktigt bra. Jag står fast vid att jag tycker United gör dåliga deals (Ronaldo, de Geas förlängning och lön), men vill de spendera mer än de måste är det ju deras grej.

Kritiken växer när man gör dåliga deals OCH spelaren underpresterar. Likt Pogba t.ex. Följer United mönstret kommer han väl få sin monsterlön och förmodligen vara precis lika menlös i några år till. Men så länge spelaren presterar - likt de Gea - då är det inte så noga att han fick betydligt mer lön än vad United hade behövt betala.

Jag glömde nämna bröstningen - den var riktigt fin. Påminde om Jotas skarvnick till Mane för några månader sen, svårt att göra med sådan precision och kraft.

18 månader kvar av Ronaldo. Fyller 37 i februari. Kommer vara bäst betald i ligan och går ingenstans före sommaren 2023. Kommer det vara bra eller dåligt för United? Jag är nog med dig där, trots hans mål och briljans i vissa moment kostar det mer än det smakar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in