Citat:
Ursprungligen postat av
Alannon
Nu såg jag bara Uniteds match men de nämnde att De Gea är den målvakten med FLEST räddningar denna säsongen i PL vilket är helt bisarrt. Vi har haft våra diskussioner om De Gea's lön men denna säsongen har han faktiskt varit värd de pengarna. Brentford skulle haft 2 eller 3-0 innan United kom igång.
Och tycker återigen att det syns tydligt hur mycket sämre vi blir med Ronaldo på plan. Visst, bröstning/axling vidare till Bruno är delikat men vad gjorde han utöver det - inte ett skit på 65 min. Mot Villa såg det även där ofantligt mycket bättre ut (sen är det andra saker läs McFred som gör att man inte stänger matchen utan låter Villa få med sig 1p).
Köper argumentet att han gör massa mål men hur många andra mål hade gjorts om han inte varit på planen, hur mycket mindre försvar hade behövts om det verkligen funnits press och rörelse när bollen var i egen ägo. Mao - hur hade LAGET presterat utan Ronaldo, jag skulle vilja påstå till det bättre.
Ja gällande de Gea är det ju bara gratulera att han varit riktigt bra. Jag står fast vid att jag tycker United gör dåliga deals (Ronaldo, de Geas förlängning och lön), men vill de spendera mer än de måste är det ju deras grej.
Kritiken växer när man gör dåliga deals OCH spelaren underpresterar. Likt Pogba t.ex. Följer United mönstret kommer han väl få sin monsterlön och förmodligen vara precis lika menlös i några år till. Men så länge spelaren presterar - likt de Gea - då är det inte så noga att han fick betydligt mer lön än vad United hade behövt betala.
Jag glömde nämna bröstningen - den var riktigt fin. Påminde om Jotas skarvnick till Mane för några månader sen, svårt att göra med sådan precision och kraft.
18 månader kvar av Ronaldo. Fyller 37 i februari. Kommer vara bäst betald i ligan och går ingenstans före sommaren 2023. Kommer det vara bra eller dåligt för United? Jag är nog med dig där, trots hans mål och briljans i vissa moment kostar det mer än det smakar.