2022-01-19, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Public.Enemy
Hur kan du säga att nätverk i Sthlm inte har tillgång till 1Miljon kr ? Ni underskattar så mycket så att det sjukt.

Skillnad på olika nätverk så klart. Men av de nämnda som ska ha velat se han död så tror jag inte nån av de sitter på 1M bara sådär. Svårt att se någon verkligen ville ha Einar död till varje pris.

Såna summor är det ofta i samband med att man vill bli av med dödsfiende dvs någon som jagar dig tillbaka och ditt liv är i fara eller blodshämnd.
Citera
2022-01-19, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sthlm4h
Skillnad på olika nätverk så klart. Men av de nämnda som ska ha velat se han död så tror jag inte nån av de sitter på 1M bara sådär. Svårt att se någon verkligen ville ha Einar död till varje pris.

Såna summor är det ofta i samband med att man vill bli av med dödsfiende dvs någon som jagar dig tillbaka och ditt liv är i fara eller blodshämnd.

Jag reagera också den summan. Vem ville han så illa. Nu vet vi ju inte vad Einar låg bakom om Dara m.m. Men haval har inga cash. Inga miljoner.

Sen 1 miljon är mycket speciellt i kriminella samanhang. Ska sälja mycket innan du har en miljon i vinst och kasta på en liten söt Svensk. Folk störde sej på Einar för han hade flyt. De enda hot han var ju att han var ekonomiskt oberoende och kunde vara ett hot mot andra genom att han kunde få folk att göra att för cash.
Citera
2022-01-19, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mastarn
Lite kort

Sebastian även kallad katten en relativt högt uppsatt medlem i Dödspatrullen lever nu i exil i Spanien ursprungligen från Uppsala påstås ibland vara en av hjärnorna i nuvarande DP men har inte så mycket street cred hos vissa andra... jobbar troligtvis med deras import verksamhet på plats i Spanien.

https://instagram.com/s.favelaofficial?utm_medium=copy_link

googla så hittar du mer.

Hahahaha.... Sebbe högt uppsatt? En av hjärnorna i DP? Han är en jävla luffare,
precis som Dumle. Hade han inte stuckit till Spanien och gömt sig
hade han blivit klippt. Du är fan helt ute och turnerar.
Citera
2022-01-19, 18:21
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ObviousMF
Hahahaha.... Sebbe högt uppsatt? En av hjärnorna i DP? Han är en jävla luffare,
precis som Dumle. Hade han inte stuckit till Spanien och gömt sig
hade han blivit klippt. Du är fan helt ute och turnerar.
Sebbe är högt uppsatt i DP.

Du har dock rätt i att Sebbe och Dumlee är två luffare, men det är också alla resterande medlemar i DP så jag förstår inte ditt argument.

Sebbe sitter iallafall på mer pengar än vad många andra i DP gör.
Senast redigerad av Fricky 2022-01-19 kl. 18:24.
Citera
2022-01-19, 19:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
"Sachit har för Expressen berättat att de rökte i ett cykelförråd och att de mötte mördarna när de kom ut från förrådet. Han backade då tillbaka in i förrådet samtidigt som Einár och den andra artisten flydde."

https://www.expressen.se/nyheter/krim/mobil-beslagtagen-polisen-kommer-inte-in/

Tack!

Bra inlägg tidigare förövrigt!
Citera
2022-01-19, 19:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mohamed999
Jag reagera också den summan. Vem ville han så illa. Nu vet vi ju inte vad Einar låg bakom om Dara m.m. Men haval har inga cash. Inga miljoner.

Sen 1 miljon är mycket speciellt i kriminella samanhang. Ska sälja mycket innan du har en miljon i vinst och kasta på en liten söt Svensk. Folk störde sej på Einar för han hade flyt. De enda hot han var ju att han var ekonomiskt oberoende och kunde vara ett hot mot andra genom att han kunde få folk att göra att för cash.

1. 1 miljon svarta cash är ingenting för ett framgångsrikt kriminellt nätverk i Stockholm.

2. I detta fallet har det bekräftats flera gånger att det inte var ett nätverk eller en person som betalade miljonen för Einar. Det var en "pott" som flera nätverk/personer la ihop till som alla hade ett gemensamt intresse av att se Einar död.
Citera
2022-01-19, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sickmyduck
1. 1 miljon svarta cash är ingenting för ett framgångsrikt kriminellt nätverk i Stockholm.

2. I detta fallet har det bekräftats flera gånger att det inte var ett nätverk eller en person som betalade miljonen för Einar. Det var en "pott" som flera nätverk/personer la ihop till som alla hade ett gemensamt intresse av att se Einar död.

Ja, vilket tyder starkt på att det är samma nätverk som gått ihop i kidnappningen! Så löjligt och fegt av dem. Först att gå på ett barn och sedan detta! Det bevisar bara girigheten inom dessa nätverk. Äkta fattiglappar!
Citera
2022-01-19, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZstarZscream
Ja, vilket tyder starkt på att det är samma nätverk som gått ihop i kidnappningen! Så löjligt och fegt av dem. Först att gå på ett barn och sedan detta! Det bevisar bara girigheten inom dessa nätverk. Äkta fattiglappar!
Ja extreeeeemt skämmigt faktiskt. Sen är hela rapscenen död nu också speciellt när dree low sluta.

Einar och dree carriade hela scenen, nu är det bara 12 åringar som lyckas få tag i en pikadoll som betalar lite pengar för studio och musikvideo men som inte har nån känsla alls för musik
Citera
2022-01-19, 19:40
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Sebbe är högt uppsatt i DP.

Du har dock rätt i att Sebbe och Dumlee är två luffare, men det är också alla resterande medlemar i DP så jag förstår inte ditt argument.

Sebbe sitter iallafall på mer pengar än vad många andra i DP gör.

Stämmer väl inte ens? Sebbe är en springis till riktiga DP i princip. Alla i DP sitter ju dock.

Nu finns bara snorungarna ute. Tvekar på att Sebbe har något att säga till om ens när det gäller dom.

Tror dock Sebbe är inblandad i mordet på Einar.
Citera
2022-01-19, 20:20
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Stämmer väl inte ens? Sebbe är en springis till riktiga DP i princip. Alla i DP sitter ju dock.

Nu finns bara snorungarna ute. Tvekar på att Sebbe har något att säga till om ens när det gäller dom.

Tror dock Sebbe är inblandad i mordet på Einar.
Jag har fått höra från många personer som har insyn i DP och Shottaz att han styrde och ställde mycket i början av 2021.

Att han klättrade upp sig i hierarkin medans många från DP sitter inne, som många än idag gör.

Kan ju ha förändrats men det skulle förvåna mig då många fortfarande sitter inne.
Citera
2022-01-19, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sickmyduck

Nja, det är mycket snack. Vissa framgångs rika kan ha en mille. Men de skulle knappast lägga det på Einar. Visst några har gjort cash. Men det är ingen guldgruva och vara kriminell i Sverige längre. Väldigt få som når upp till miljonnivåer i det kriminella.

Det är ingen som vet, det är en spekulation efter 1.Cuz text.

Jag tror mer på avundsjuka och äran att klippa Einar var det väsentliga och lite cash.
Citera
2022-01-19, 20:32
Medlem
Citat:
Jag har fått höra från många personer som har insyn i DP och Shottaz att han styrde och ställde mycket i början av 2021.

Att han klättrade upp sig i hierarkin medans många från DP sitter inne, som många än idag gör.

Kan ju ha förändrats men det skulle förvåna mig då många fortfarande sitter inne.

Yasin ville ju ha det, att Vårby klippte Sebbe som betalning för han fixa fram Einar. Det står ju i fup i Encro. Så nått måste han gjort eftersom det låg Yasin så varmt om hjärtat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in