2022-01-19, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vespasianus
Diskuterade feminism med min fru och kom in på varför kvinnor blir feminister och vad som är riktig feminism.

Som kvinna är det viktigt att se bra och sexig ut och bejaka sin kvinnlighet sa frugan. Det är feminimt att vara kvinnlig. Däremot är det inte feminimt att bete sig som en man, klä sig fult och vara allmänt oatraktiv.

De så kallade feministerna är ofta inte alltid ratade på marknaden eller tillhör avskrapet som får nöja sig med en man de inte vill ha.

Väldigt få feminister är snygga. Är du snygg så använder du utseendet till att få det du vill ha. En riktig kvinna är feminim men inte feminist. Ordet är kapat av en extrem manshatande rörelse. Håller ni med?

Ja.
Citera
2022-01-19, 17:32
Medlem
TheJackets avatar
Feminism är kulturmarxism, inget annat.
Citera
2022-01-19, 17:35
Medlem
Är det inte oftast manliga kvinnor, lesbiska som vill konkurrera om de vackra kvinnorna med oss 😀
Citera
2022-01-19, 17:38
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SarkastiskSympati
Jag bor på söder (Stockholm för de obildade) och du har helt rätt. Vart jag än vänder mig ser jag "kvinnor" i neonfärgat hår både på huvudet och i armhålorna och båda är lika långa. Att vara feminin är inte samma sak som att vara feminist. Jag har aldrig sett sådan torka på feminina kvinnor innan jag flyttade hit, tragisk utveckling.

Tragisk utveckling. Min feminima kvinna står vid spisen och lagar mat just nu. Jag och pojkarna kopplar av efter en dag i skola och arbete. Inte ett ord av klagan från min fru. Det är självklart att ta hand om sin man och sina barn.

Blåhåriga hbtq kvinnor hade knappast gjort det. Dom kan nog inte laga mat heller.
Citera
2022-01-19, 17:42
Medlem
SarkastiskSympatis avatar
Citat:
Tragisk utveckling. Min feminima kvinna står vid spisen och lagar mat just nu. Jag och pojkarna kopplar av efter en dag i skola och arbete. Inte ett ord av klagan från min fru. Det är självklart att ta hand om sin man och sina barn.

Blåhåriga hbtq kvinnor hade knappast gjort det. Dom kan nog inte laga mat heller.

Vackert! Ge henne en klapp på stjärten och visa hur mycket du uppskattar henne och hennes kropp, annars kanske hon byter sida
Citera
2022-01-19, 17:45
Medlem
Wayaheads avatar
Citat:
Jag bor på söder (Stockholm för de obildade) och du har helt rätt. Vart jag än vänder mig ser jag "kvinnor" i neonfärgat hår både på huvudet och i armhålorna och båda är lika långa. Att vara feminin är inte samma sak som att vara feminist. Jag har aldrig sett sådan torka på feminina kvinnor innan jag flyttade hit, tragisk utveckling.
Slöddermalm är ingenting annat än ett fulländat dårhus där precis allt går ut på att vara så hipp som det bara går, plattityder och skräpmänniskor så det förslår! Virriga, missbruk av alla de slag och nervösa kameleonter, fy fan, tvi tvi!
Citera
2022-01-19, 17:48
Avstängd
Citat:
Vackert! Ge henne en klapp på stjärten och visa hur mycket du uppskattar henne och hennes kropp, annars kanske hon byter sida
Tro mig hon får all uppskattning av mig 😉
Citera
2022-01-19, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wayahead
Slöddermalm är ingenting annat än ett fulländat dårhus där precis allt går ut på att vara så hipp som det bara går, plattityder och skräpmänniskor så det förslår! Virriga, missbruk av alla de slag och nervösa kameleonter, fy fan, tvi tvi!

Väl sagt! Planen är att göra ytterliggare bostadskarriär och flytta till Östermalm men jag skulle helst vilja ha någonting däremellan. Men jag går absolut inte ut här, vidriga människor.
Citera
2022-01-19, 17:51
Medlem
Idumeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JamesWeb
En attraktiv kvinna blir sällan feminist då just män är hennes levebröd. Redan ordet feminism är icke jämställt.

Är det feministen eller den attraktiva kvinnan som har män som leverbröd?
Citera
2022-01-19, 17:52
Medlem
Citat:
Tro mig hon får all uppskattning av mig 😉

Tack för att du bidrar!
Citera
2022-01-19, 17:56
Medlem
Citat:
Diskuterade feminism med min fru och kom in på varför kvinnor blir feminister och vad som är riktig feminism.

Som kvinna är det viktigt att se bra och sexig ut och bejaka sin kvinnlighet sa frugan. Det är feminimt att vara kvinnlig. Däremot är det inte feminimt att bete sig som en man, klä sig fult och vara allmänt oatraktiv.

De så kallade feministerna är ofta inte alltid ratade på marknaden eller tillhör avskrapet som får nöja sig med en man de inte vill ha.

Väldigt få feminister är snygga. Är du snygg så använder du utseendet till att få det du vill ha. En riktig kvinna är feminim men inte feminist. Ordet är kapat av en extrem manshatande rörelse. Håller ni med?

Nej, vi håller inte med. De som uttrycket sig som din 'fru' (misstänker att de är dina ord egentligen) brukar vara väldigt osäkra på sig själva och är besatt av vad andra ska tycka om en. 'Feminister' som inte ser ut eller beter sig enligt normen bryr sig inte om att imponera på män; de vill kunna se ut som de vill. Det tyder på en viss självsäkerhet som din 'fru' kanske behöver arbeta på.
Citera
2022-01-19, 18:27
Medlem
Och fler män blir feminister i Sverige, det är ju åt fel håll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in