2020-09-27, 18:22
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ok-perfekt
Himla märkligt när man tänker på det. Vad är det goda som du tänker uppnå nu med kvinnor vid rodret?

Det märks att du är karl, eftersom du ständigt söker efter motiv och anledningar till allt. Du får lära dig att Makt är underbart i sig, och den inte behöver leda till något.

Kvantiteten på oss kvinnor är viktigare än kvaliteten. Makten i sig är viktigare, än vad vi faktiskt gör med makten - Dessa är grundbulturna i svensk feminism !
Citera
2020-09-27, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bullfetta
Det märks att du är karl, eftersom du ständigt söker efter motiv och anledningar till allt. Du får lära dig att Makt är underbart i sig, och den inte behöver leda till något.

Kvantiteten på oss kvinnor är viktigare än kvaliteten. Makten i sig är viktigare, än vad vi faktiskt gör med makten - Dessa är grundbulturna i svensk feminism !
Ja, och inte bara svensk feminism.
Har du källa på detta?
Citera
2020-09-27, 18:41
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ok-perfekt
Ja, och inte bara svensk feminism.
Har du källa på detta?

Kunskap om Sverige, är den bästa källan.
Citera
2020-09-27, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bullfetta

Makt imponerar och ger ett större urval av partners och i förlängningen bättre avkomma för män.
Varför är makten i sig viktig om man inte har ett mål med den?

Kvinnor får ett bättre urval främst p.g.a. utseende. Därför är det lite märkligt tankesätt just inom feminismen. Vad är prioriteringen egentligen. Min teori är ett udda tankesätt som inte sätter sanningen i centrum utan revolten mot det man uppfattar som sant.

Edit: Nej, jag fattar nu. Du vill att jag ska lära mig att maktfullkomlighet är ett självändamål?
Senast redigerad av Ok-perfekt 2020-09-27 kl. 19:44.
Citera
2020-10-15, 10:08
Medlem
Varför är alla rabiata feminister fula, misslyckade och/eller dumma?

Jag har pratat och munhuggits en hel del med diverse rabiata feminister och 100% av dem har varit antingen fula, misslyckade och/eller dumma, varför är det så?

Måste man vara missnöjd eller dum för att bli rabiat feminist?
Är det en form av trigger att man inte förstår man är dum, eller att man inte är nöjd med sin tillvaro eller utseende?
Det går sannerlingen hand i hand med Jordan B Petersons idé om att aktivism är något folk med personliga problem sysslar med. Man orkar inte jobba med sig själv och får ingen social status för det oavsett, så då börjar man med aktivism där man får sk social status utan att ha gjort ett skit.

I själva verket borde de börja träna, läsa bok, jobba hårdare..
Citera
2020-10-15, 10:12
Medlem
Jag skriver just rabiat feminist för att det ändå finns en del som kallar sig feminister som är vettiga, och vill att alla kvinnor ska ha samma möjligheter som män, eller att kön inte ska göra skillnaden. Rabiat feminist är de som vill att kvinnor och män ska göra samma val, allt utom det skyller de på sociala strukturer.
Citera
2020-10-15, 11:39
Medlem
lisagommans avatar
Istället för att lägga så mycket hat på feminister kanske du kan läsa en bok? Jobba lite hårdare?

Så irriterad som du uppenbarligen blir på dessa ”rabiata feminister” aka kvinnor som skiter i om du är man och att det sen tydligen kränker dig. Så irriterade har vi kvinnor varit på er män som pratar som om ni vet och kan allt i all tid. Det är otroligt komiskt att se hur kränkta och arga män kan bli så fort kvinnor tar plats.
Citera
2020-10-15, 11:55
Medlem
Sillsvins avatar
Självklart påverkar ens åsikter sitt utseende. Alla som anser att granar är vackra ser ju fan ut som skogsmulle. Skulle inte förvåna mig om de har svans också. Diskuteras förövrigt inte redan feministers utseende i andra trådar?
Citera
2020-10-23, 23:08
Medlem
brianmolkos avatar
Misstänker ni gillar dem när de är fula, iaf verkar det så i vissa trådar eftersom ni pratade så mycket om dem och så länge. Ärdet för ni hade haft en chans där?
Citera
2022-01-19, 17:08
Avstängd
Riktiga feminister är sexiga och kvinnliga.

Diskuterade feminism med min fru och kom in på varför kvinnor blir feminister och vad som är riktig feminism.

Som kvinna är det viktigt att se bra och sexig ut och bejaka sin kvinnlighet sa frugan. Det är feminimt att vara kvinnlig. Däremot är det inte feminimt att bete sig som en man, klä sig fult och vara allmänt oatraktiv.

De så kallade feministerna är ofta inte alltid ratade på marknaden eller tillhör avskrapet som får nöja sig med en man de inte vill ha.

Väldigt få feminister är snygga. Är du snygg så använder du utseendet till att få det du vill ha. En riktig kvinna är feminim men inte feminist. Ordet är kapat av en extrem manshatande rörelse. Håller ni med?
Citera
2022-01-19, 17:11
Avslutad
En attraktiv kvinna blir sällan feminist då just män är hennes levebröd. Redan ordet feminism är icke jämställt.
Citera
2022-01-19, 17:25
Medlem
SarkastiskSympatis avatar
Jag bor på söder (Stockholm för de obildade) och du har helt rätt. Vart jag än vänder mig ser jag "kvinnor" i neonfärgat hår både på huvudet och i armhålorna och båda är lika långa. Att vara feminin är inte samma sak som att vara feminist. Jag har aldrig sett sådan torka på feminina kvinnor innan jag flyttade hit, tragisk utveckling.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in