2022-01-19, 13:17
Medlem
linn_rosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Igoffer
C4rolina w1nkvist såg jag dagen innan skottlossningen på en sparkcykel. Hon är en erfaren sparkcyklare. Polisen ha koll på henne hon har endast 2 tänder lätt att känna igen henne.
Gör även en husrannsakan hemma hos henne hon har stash där. Hon väljer att förlora sin son istället för att få hem honom genom att lura till sig swish på lives från stackars ensamstående mammor på fb för att köpa narkotika.

Men släpp henne nu ...

Nr 1. Nu hade ju GM munskydd på sig (enligt vittnen vad jag förstått?) så svårt att se om någon saknar tänder.
Nr 2. C hade ingen kontakt med sin syster pga att J hade soc-anmält henne. Visst de kan ha blivit vänner igen, men då tror jag nog inte att C hade varit kvar i gruppen och livet när Atte hängde ut systern.
Nr 3. C gissar jag har betydligt större kroppshydda än skytten. (brukar vara smala små springpojkar som skjuter folk).
Nr 4. Tror du själv att hon är förmögen att klara av att skjuta någon?

Självklart handlar detta inte om någon som blivit lite butt-hurt i en facebook grupp.
Han höll nog på med värre saker än så ska du se ;-)
Citera
2022-01-19, 13:21
Medlem
linn_rosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Hur fan skall jag veta vad "Nabbe" heter i verkligheten?

**sträcker mig efter gaskranen**

Han heter:
nabih "nabbe" turkie

bror till Maher Turkie i organisationen no2crimes

https://samnytt.se/svt-hyllade-nabih-ska-valdta-dan-parks-mor-syster-eller-fru-varnar-for-skjutning/
Citera
2022-01-19, 13:26
Bannlyst
Tror ni svenska polisen lägger lika mycket resurser på det här som einar mordet?
Citera
2022-01-19, 13:28
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av linn_ross
Han heter:
nabih "nabbe" turkie

bror till Maher Turkie i organisationen no2crimes

https://samnytt.se/svt-hyllade-nabih-ska-valdta-dan-parks-mor-syster-eller-fru-varnar-for-skjutning/
Ok. Lite festligt att bägge bröderna i no2crime förekommer i Lexbase.
Citera
2022-01-19, 13:29
Medlem
CocaCola2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Labyrint
” Flera lägenheter på Närlundavägen i Helsingborg har träffats av skott under tidiga morgonen, men ingen person uppges vara skadad.”

Nu på morgonen, något samband kanske?

Citat:
Ursprungligen postat av gronagubben
är detta hämnd attacker från gårdagens mord

https://www.expressen.se/kvallsposten/lagenheter-beskjutna-en-skadad-vid-skottlossning/

Mycket möjligt. Verkar vara automatvapen som använts i beskjutningen mot lägenheterna i morse.
Eftersom flertalet ur det kriminella nätverket från Norrköping fått långa fängelsestraff eller sitter häktade så kanske man kan utgå från lokala förmågor som skjutit?

(FB) Skottlossning mot lägenheter i Helsingborg (2022-01-19)
Citera
2022-01-19, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av strudelborg
Läs på och ta reda på fakta säger du… vi börjar väl med om du kan svara på följande frågor:

1. Varför går pengarna till en person med skyddad identitet?
2. Varför skiljer sig swish-numren åt?
3. ”Atte” hette Mohammad. ”nabbe” heter vad?
4. Varför är föreningens hemsida en bruten wordpress-template där de inte ens översatt hela från engelska?
5. Vad har du för spårbarhet att pengarna till den muslimska föreningen inte hamnar i fel händer, eller att inte en oskäligt stor andel går till någon annan? (om de nu ens hamnar där)
6. Varför har föreningen inte ett 90-konto? (om du inte vet vad det är, googla)
7. 4300:- säger nabbe att en brunn kostar som ”ger vatten i 20 år” och att folket ”ber att Atte får barmhärtighet av gud” när de hämtar vatten där. Tror du på det?
8. Om ni ska skänka pengar, varför inte till Attes familj, eller till en seriös verksamhet?
9. Vem är det som tar emot swishen till numret med skyddad identitet?

Haha man kan tro det är frågesport här, du tycker hellre man skickar till röda korset som äter nästan 30 procent av bidragen? Nabbe är inte ens ansvarig för någon insamling. Han säger i sin live att han tycker hans admins borde göra det och att han kan rekommendera dom en organisation. Lycka till att hitta en vattenbrunn någon annanstans för 4300kr. Attes familj har gott om pengar så dom behöver inte dessa pengar.

Den gruppen har snåla h4ndikappade människor så jag tror ändå inte dom får in mer än 10.000, men varför haka sig fast på en insamling? Varför inte se det goda i det hela där fattiga människor får dricksvatten? Jag har ju sett på hans Instagram och Snapchat när han lagt ut videon när dom hjälpt hur många byar som helst. Har även sett när han betala en kvinnas sons begravning i en live. Kvinnan hade inte råd. Notera: från egen ficka gjorde han det. Utan att tveka.

När man själv är smutsig som människa och hade kunna sno 10.000-20.000 kr från en död människas insamling så tror man så om andra.

Skyddade uppgifter har väl personen i fråga för att den har skyddat identitet och sen vågar inte vem som helst ta emot pengar på sitt namn. Inte svårare än det. Man lär ju se allt dokumenterat sen. Du tror väl inte man bara tar emot pengar och säger ” nu är brunnen klar ” tack.

Låt oss nu återgå till ämnet annars kan du starta en tråd om vattenbrunnar 🤦‍♂️
Citera
2022-01-19, 13:36
Medlem
Citat:
C4rolina w1nkvist såg jag dagen innan skottlossningen på en sparkcykel. Hon är en erfaren sparkcyklare. Polisen ha koll på henne hon har endast 2 tänder lätt att känna igen henne.
Gör även en husrannsakan hemma hos henne hon har stash där. Hon väljer att förlora sin son istället för att få hem honom genom att lura till sig swish på lives från stackars ensamstående mammor på fb för att köpa narkotika.

Lurar till sig swish från ensamstående mammor? Så samma typ av människa som BO alltså.
Citera
2022-01-19, 13:37
Medlem
gronagubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FulKossa95
Tror ni svenska polisen lägger lika mycket resurser på det här som einar mordet?
tror inte polisen lägger stora resurser på Einar har dom inga ledtrådar efter dom första 48 timmarna så läggs utredningen oftast på is tills någon pratr. Skånepolisen är dock rikskända för inte klara upp mord och skyller detta på tystnads-kulturen.
Citera
2022-01-19, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CocaCola2000
Mycket möjligt. Verkar vara automatvapen som använts i beskjutningen mot lägenheterna i morse.
Eftersom flertalet ur det kriminella nätverket från Norrköping fått långa fängelsestraff eller sitter häktade så kanske man kan utgå från lokala förmågor som skjutit?

(FB) Skottlossning mot lägenheter i Helsingborg (2022-01-19)
Vet man vems lägenhet som blev beskjuten? Har för mig släkt till Sarr1s ska bo där? Khalil har väl lagt beställningen igår och sen lämnat släkt o familj i sticket nu? En Sak är säker.. Siam*k kommer rensa varje person som innehar samma efternamn i Sverige.
Citera
2022-01-19, 14:26
Medlem
Citat:
Haha man kan tro det är frågesport här, du tycker hellre man skickar till röda korset som äter nästan 30 procent av bidragen?

Till exempel. Bättre det än till Nabbbe:
” Nabih – som tidigare är dömd för narkotikabrott, grov vårdslöshet i trafik, rattfylleri och olovlig körning – riktar i samtalet ett förtäckt hot om vapenvåld genom att säga att Park kommer att behöva skottsäker väst”

Citat:
Lycka till att hitta en vattenbrunn någon annanstans för 4300kr. Attes familj har gott om pengar så dom behöver inte dessa pengar.

Du verkar kunna mycket om vattenbrunnar. Kan du svara på någon av mina frågor istället?

Citat:
Den gruppen har snåla h4ndikappade människor så jag tror ändå inte dom får in mer än 10.000, men varför haka sig fast på en insamling? Varför inte se det goda i det hela där fattiga människor får dricksvatten? Jag har ju sett på hans Instagram och Snapchat när han lagt ut videon när dom hjälpt hur många byar som helst. Har även sett när han betala en kvinnas sons begravning i en live. Kvinnan hade inte råd. Notera: från egen ficka gjorde han det. Utan att tveka
.

Förlåt, men du verkar förståndshandikappad. Det är samma instagram som Nabbe sitter och ringer folk om att knulla deras mammor, antar jag.

Citat:
När man själv är smutsig som människa och hade kunna sno 10.000-20.000 kr från en död människas insamling så tror man så om andra.

Vet inte vad det betyder.

Citat:
Skyddade uppgifter har väl personen i fråga för att den har skyddat identitet och sen vågar inte vem som helst ta emot pengar på sitt namn. Inte svårare än det. Man lär ju se allt dokumenterat sen. Du tror väl inte man bara tar emot pengar och säger ” nu är brunnen klar ” tack.

Haha! Ok. Öh… du rättfärdigar en insamling till en dunkel islamsk organisation där pengarna inte ens går till organisationen, utan till ”skyddad identitet” vilket kan vara i princip kalle anka. Dessutom är det i dessa kretsar mer sannolikt att identiteten är skyddad pga brottslighet och hotbild.

Men tillbaks till frågorna: varför vågar, enligt dig, en välgörenhetsverksamhet inte visa vem som tar emot swishen? Eller är swishen till någon som inte har med föreningen att göra? Vem går swishen till, vet du det?
Citera
2022-01-19, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av massuppfittaren
Någonting säger mig att du omöjligen kan få ett vettigt svar på detta.

Det visade sig stämma rätt bra, ja.
Citera
2022-01-19, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av strudelborg
Till exempel. Bättre det än till Nabbbe:
” Nabih – som tidigare är dömd för narkotikabrott, grov vårdslöshet i trafik, rattfylleri och olovlig körning – riktar i samtalet ett förtäckt hot om vapenvåld genom att säga att Park kommer att behöva skottsäker väst”

Du verkar kunna mycket om vattenbrunnar. Kan du svara på någon av mina frågor istället?

.

Förlåt, men du verkar förståndshandikappad. Det är samma instagram som Nabbe sitter och ringer folk om att knulla deras mammor, antar jag.

Vet inte vad det betyder.

Haha! Ok. Öh… du rättfärdigar en insamling till en dunkel islamsk organisation där pengarna inte ens går till organisationen, utan till ”skyddad identitet” vilket kan vara i princip kalle anka. Dessutom är det i dessa kretsar mer sannolikt att identiteten är skyddad pga brottslighet och hotbild.

Men tillbaks till frågorna: varför vågar, enligt dig, en välgörenhetsverksamhet inte visa vem som tar emot swishen? Eller är swishen till någon som inte har med föreningen att göra? Vem går swishen till, vet du det?
Man märker på dig grabben att du aldrig varit med om insamlingar. Det är väl någon från Attes grupp som ställt upp för att ta emot pengarna ifrån alla som bidrar, i sin tur väljer dom väl att skicka pengarna till organisationen. Därav olika nummer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in