Citat:
Ursprungligen postat av
UngeHerrProm
Funderat på en grej, varför gick inte också E och A tillbaks in i förrådet?, det är väl lås på den så dom hade teoretiskt sätt varit säkra där inne.
Eller var det så att Dumle stängde dörren bakom dom
Vi var ju inte på plats men min gissning är att GM lurpassade. De kunde t ex stå bakom hörnet på utbyggnaden med fönster (på BO:S vänstra sida när de kommer ut från cykelförrådet) och väntat tills BO (som antagligen vek av åt höger när de kom ut) kommit för långt för att vända tillbaks.
Då det finns ett fönster på dörren till cykelrummet tror jag inte GM stått precis utanför och väntat för då kunde E sett dem och inte kommit ut. Det "känns" som att GM bör ha varit väl förberedda och vetat exakt var BO var och att de snart skulle komma ut. Och så har de kanske hört dörren öppnas eller t om väntat tills Nisse och Adel syntes från där de stod bakom hörnet innan de hoppade fram och sköt. Och då kan de ju ha skurit av BO:s väg tillbaka.
Kanske svårt att förstå min (luddiga) beskrivning om man inte vet hur platsen ser ut. Crime Sweden på Youtube har videor där man får överblick på platsen och hur Nisse och skyttarna kan ha rört sig. (Finns länkat i tråden men det är lättare att hitta direkt på Youtube).
EDIT: Alt. Att Nisse kände skyttarna och inte anade ont förrän de plockade fram vapen, vilket de det scenariot bör ha gjort först när han inte längre kunde fly tillbaks. Tror mindre på den teorin då han var medveten om hotbild... och borde anat oråd direkt om de dök upp random utanför hans hem. Såvida de inte stämt träff. Vilket teoretiskt kunde vara möjligt kanske, men jag tror på första alternativet ovan.