2022-01-19, 11:56
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ponker
Haha! Sida 1610 och en del idioter undrar vem som egentligen är BO2 och vem som backade in i cykelförrådet
Kom in i matchen era jävla virrpannor, det är sen gammalt att Dumle backade tillbaka och att Adel därmed är BO2..
Tyvärr så får man börja vänja sig med det.

Varje vecka kommer det in hel del användare som ifrågasätter uppgifter som redan bekräftats för månader sedan.

Det går inte längre att ha en vettig diskussion i denna tråd då ens inlägg försvinner utav massa användare som ställer frågor som redan besvarats hundratals gånger i tråden.

Synd, det är som dag och natt när man jämför tråden med när den var någon månad gammal. Finns en anledning till varför majoriteten av dom aktiva i tråden har tackat för sig.
Senast redigerad av Fricky 2022-01-19 kl. 12:01.
Citera
2022-01-19, 12:02
Medlem
UngeHerrProms avatar
Funderat på en grej, varför gick inte också E och A tillbaks in i förrådet?, det är väl lås på den så dom hade teoretiskt sätt varit säkra där inne.
Eller var det så att Dumle stängde dörren bakom dom
Citera
2022-01-19, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UngeHerrProm
Funderat på en grej, varför gick inte också E och A tillbaks in i förrådet?, det är väl lås på den så dom hade teoretiskt sätt varit säkra där inne.

Vi var ju inte på plats men min gissning är att GM lurpassade. De kunde t ex stå bakom hörnet på utbyggnaden med fönster (på BO:S vänstra sida när de kommer ut från cykelförrådet) och väntat tills BO (som antagligen vek av åt höger när de kom ut) kommit för långt för att vända tillbaks.

Då det finns ett fönster på dörren till cykelrummet tror jag inte GM stått precis utanför och väntat för då kunde E sett dem och inte kommit ut. Det "känns" som att GM bör ha varit väl förberedda och vetat exakt var BO var och att de snart skulle komma ut. Och så har de kanske hört dörren öppnas eller t om väntat tills Nisse och Adel syntes från där de stod bakom hörnet innan de hoppade fram och sköt. Och då kan de ju ha skurit av BO:s väg tillbaka.

Kanske svårt att förstå min (luddiga) beskrivning om man inte vet hur platsen ser ut. Crime Sweden på Youtube har videor där man får överblick på platsen och hur Nisse och skyttarna kan ha rört sig. (Finns länkat i tråden men det är lättare att hitta direkt på Youtube).
EDIT: Alt. Att Nisse kände skyttarna och inte anade ont förrän de plockade fram vapen, vilket de det scenariot bör ha gjort först när han inte längre kunde fly tillbaks. Tror mindre på den teorin då han var medveten om hotbild... och borde anat oråd direkt om de dök upp random utanför hans hem. Såvida de inte stämt träff. Vilket teoretiskt kunde vara möjligt kanske, men jag tror på första alternativet ovan.
Senast redigerad av TigerKid2 2022-01-19 kl. 12:40.
Citera
2022-01-19, 12:13
Medlem
mastarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Tur att du finns kvar i tråden än idag.

🙏🏻 Jo ibland undrar man... hehe

Alltså hur kan folk vara så otroligt dumma?

Min teori det är på tok för lätt att överleva nu för tiden. Det naturliga urvalet slås ut och för varje generation sker nu en interkulturell utarmning...

Statistisk sätt så är det också en otroligt skev fördelning mellan antal barn man producerar sett till var på normalfördelningskurvan man ligger...

So more or less we're doomed... hehe
Citera
2022-01-19, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Behöver man jobba för Polisen för att kunna följa nyhetsrapporteringar?

"I samband med att Grönberg mördades utsattes också en av de som var med honom för ett mordförsök, enligt åklagaren Marina Chirakova som är förundersökningsledare. Enligt Aftonbladet är det den andra rapparen, alltså inte Mehdi Sachit."

Kan det bli tydligare än så att Adel är BO2?

Källa: https://www.expressen.se/nyheter/krim/mobil-beslagtagen-polisen-kommer-inte-in/

Adel borde gå all in om 6 månader på att plocka humledumle kan jag tycka.
Citera
2022-01-19, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UngeHerrProm

Lite tråkigt vi är tillbaka i cykelförrådet efter 1600 sidor men det är ju såklart en tanke.

Om någon maskerad med pistol kommer mot en själv och två polare så kan man ju inte vara så lugn och tänka att dom kommer inte skjuta mig, det är "den andra" han är ute efter. Instinkten måste ju vara att springa för livet (som Adel & Nisse gjorde). Borde vara ytterligare ett teckan på att Dumle visste vem/vilka de var ute efter
Citera
2022-01-19, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mastarn
🙏🏻 Jo ibland undrar man... hehe

Alltså hur kan folk vara så otroligt dumma?

Min teori det är på tok för lätt att överleva nu för tiden. Det naturliga urvalet slås ut och för varje generation sker nu en interkulturell utarmning...

Statistisk sätt så är det också en otroligt skev fördelning mellan antal barn man producerar sett till var på normalfördelningskurvan man ligger...

So more or less we're doomed... hehe

Visst är det mycket dumma inlägg. Jag brukar försöka läsa in en del innan jag börjar skriva i en (för mig) ny tråd. Men man kan i o f s förstå att denna känns lite överväldigande och förvirrande för en nykomling. De kommer ju f f a hit då det varit något i media, t ex dokumentären eller någon Aftonbladetartikel.
EDIT: Och att ta upp sidor med att gnälla på tråden gör den inte bättre - det blir ännu mer utspätt.
Senast redigerad av TigerKid2 2022-01-19 kl. 12:42.
Citera
2022-01-19, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bara Glad
Delar denna uppfattning. Ortenkungarna med dåliga kunskaper i Svenska i kombination med att de försöker få ned "Rinkebysvenskan" i skrift gör det rentav plågsamt. Blanda sedan in allas smeknamn så blir det kaos överallt.

Abo walla slice e goa dumle haval lalla shishkebab einar adel z.e. dree low tagga bror

Språket avgör inte inläggets värde. De kontona brukar tillföra mer info än dig i a f vars bidrag (än så länge) är=0.
Persongelleriet är alltid svårt att överblicka om man är ny i en stor tråd och inte har förkunskaper. Smeknamnen kan vara lättare att hålla reda på t o m än dopnamnen tycker jag och blir kortare att skriva. Men det kan vara lite startsträcka...

EDIT: Det blir rörigt för att fallet ÄR rörigt. Mycket rykten och tänkbara GM, anstiftare och motiv men väldigt lite bekräftade fakta än så länge. Det skulle kännas rörigt även med perfekt grammatik.
Plus att olika användare för fram olika konkurrerande teorier/spår med varierande grad av tvärsäkerhet.
Senast redigerad av TigerKid2 2022-01-19 kl. 12:59.
Citera
2022-01-19, 12:47
Medlem
thedarknesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AreaTurnsRed
Någon som vet ifall det finns någon innergård eller garage på nytorget 8 på Södermalm?

Blev extremt nyfiken på detta. Det finns en innergård och i garaget är det en verkstad för ungdomar som är kriminellt belastade.
Citera
2022-01-19, 12:51
Medlem
mastarns avatar
Ny vecka nya möjligheter!
Och för att driva tråden framåt...

Så om vi utgår ifrån att det stämmer att rashidi är mördaren aka "torpeden" mycket talar för det och dumle är goare.

Så finns följande kvarstående frågor att lösa!

1.Vem är skytt nr 2?

Många säger hh och jag håller med några drängar 😉 kramar fortfarande hårt om dalen/skarpnäck... (kan ju såklart vara två från bredäng också... Men om man ska tro ryktena så var det HH/BRD.)

Och det finns mycket info som pekar åt HH's håll sedan dag 1 iprincip.

2.Vilka var drivande i beslutet HH (om HH) eller BRD?

3.Motiv? stämmer det att det var bråk om pengar? ev för dara?

4.Och vad Dödspatrullens roll i det hela?

Gav de bara dumle ok och valde att "titta bort" eller hade de en mer aktiv roll?

5.Vem ringed vem på de berömda FaceTime samtalen innan och efter mordet?

6.Slutligen vem faan hög Lies? 😜

Kom igen nu!

Free virtuell öl 🍻 eller 🌿🚬 till alla som bidrar 😁
Senast redigerad av mastarn 2022-01-19 kl. 13:10.
Citera
2022-01-19, 13:00
Medlem
mastarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
Visst är det mycket dumma inlägg. Jag brukar försöka läsa in en del innan jag börjar skriva i en (för mig) ny tråd. Men man kan i o f s förstå att denna känns lite överväldigande och förvirrande för en nykomling. De kommer ju f f a hit då det varit något i media, t ex dokumentären eller någon Aftonbladetartikel.
EDIT: Och att ta upp sidor med att gnälla på tråden gör den inte bättre - det blir ännu mer utspätt.

Korrekt låt oss försöka hålla fokus.
Citera
2022-01-19, 13:03
Medlem
mastarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thedarkness
Blev extremt nyfiken på detta. Det finns en innergård och i garaget är det en verkstad för ungdomar som är kriminellt belastade.

Japp även jag reagerade på frågan så AreaTurnsRed berätta gärna mer! Eller någon annan som vet någon om vilka ungdomar som huserar där för tillfället...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in