2022-01-19, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mastarn
Ny vecka nya möjligheter!
Och för att driva tråden framåt...

Så om vi utgår ifrån att det stämmer rashidi är mördaren aka "torpeden" mycket talar för det och dumle är goare.

Så finns följande kvarstående frågor att lösa!

1.Vem är skytt nr 2?

Många säger hh och jag håller med några drängar 😉 kramar fortfarande hårt om dalen/skarpnäck...

Det finns dock mycket info som pekar åt HH's håll sedan dag 1 iprincip.

2.Vilka var drivande i beslutet HH (om HH) eller BRD?

3.Och vad Dödspatrullens roll i det hela?

Gav de bara dumle ok och valde att "titta bort" eller hade en mer aktiv roll?

4.Vem ringed vem på de berömda FaceTime samtalen innan och efter mordet?

5.Slutligen vem faan hög Lies? 😜

Kom igen nu!

Free virtuell öl 🍻 eller 🌿🚬 till alla som bidrar 😁

Tre deckare är igång igen.

Vilka slutsatser och antaganden kan man göra?

- Vi vet att Dumle goade, allt annat är typ uteslutet
- Vi vet att PJ skrev texter där HH mer eller mindre tar på sig det
- Vi vet att polisen misstänker att en av skyttarna är Rashidi, från Bredäng, som är allierade med HH

Så till mästarns frågor. Vem är andra skytten? Omöjligt veta. Om det är Scar, vars Instaprofil kan vara skryt om inblandning (sicarioscar, sedan två skottikoner med texten Deeper than music emellan), så tyder det på inblandning av ytterligare ett nätverk? Han är väl en Dalenkille?

Sedan ryktades det väl om att HH och DP utfört andra mord tillsammans tidigare i år, enligt andra FB trådar. Så känns mest logiskt att detta är ett jobb de gjort tillsammans.

PjJ skrev sin första Einardiss innan mordet och Dumle började infiltrera Einars klick ett tag innan mordet. Så mycket talar väl för att det varit på gång ett tag. Idiot-Dumle sa väl t.o.m. i media efter mordet att hans nya låt var en hyllning till Einar, och så handlar låten om hur han river Burj Khalifa och skickar rappare.... en låt som alltså skrevs INNAN mordet?

Precis allt talar väl för att svarta HH knivskar Leis på N&C och Leis stod upp för Einar? För Adel och Einar är bästisar och Leis och Adel är bästisar. Så yngre HH var ute efter Einar och styrde upp det med DP.

Filmades mordet och för vem? Ja, det är den stora gåtan. Det saknas ju inte folk med motiv, bl.a. Vårby, Skarpnäck. Där har det väl framkommit nada hittills.
Citera
2022-01-19, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
"Sachit har för Expressen berättat att de rökte i ett cykelförråd och att de mötte mördarna när de kom ut från förrådet. Han backade då tillbaka in i förrådet samtidigt som Einár och den andra artisten flydde."

https://www.expressen.se/nyheter/krim/mobil-beslagtagen-polisen-kommer-inte-in/

Tack Fricky, hade svårt att hitta just den artikeln!
Citera
2022-01-19, 13:34
Medlem
En trådsanning som inte är underbyggd är att ”Salt till socker” ska vara en diss mot Nisse. Så är (med största sannolikhet) inte fallet.
Citera
2022-01-19, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ponker
Haha! Sida 1610 och en del idioter undrar vem som egentligen är BO2 och vem som backade in i cykelförrådet
Kom in i matchen era jävla virrpannor, det är sen gammalt att Dumle backade tillbaka och att Adel därmed är BO2..

Börjar hata tråden pga dessa färskingar och behöva förklara sig en extra gång för dem!
Citera
2022-01-19, 13:41
Medlem
mastarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shaqattack80
Tre deckare är igång igen.

Vilka slutsatser och antaganden kan man göra?

- Vi vet att Dumle goade, allt annat är typ uteslutet
- Vi vet att PJ skrev texter där HH mer eller mindre tar på sig det
- Vi vet att polisen misstänker att en av skyttarna är Rashidi, från Bredäng, som är allierade med HH

Så till mästarns frågor. Vem är andra skytten? Omöjligt veta. Om det är Scar, vars Instaprofil kan vara skryt om inblandning (sicarioscar, sedan två skottikoner med texten Deeper than music emellan), så tyder det på inblandning av ytterligare ett nätverk? Han är väl en Dalenkille?

Sedan ryktades det väl om att HH och DP utfört andra mord tillsammans tidigare i år, enligt andra FB trådar. Så känns mest logiskt att detta är ett jobb de gjort tillsammans.

PjJ skrev sin första Einardiss innan mordet och Dumle började infiltrera Einars klick ett tag innan mordet. Så mycket talar väl för att det varit på gång ett tag. Idiot-Dumle sa väl t.o.m. i media efter mordet att hans nya låt var en hyllning till Einar, och så handlar låten om hur han river Burj Khalifa och skickar rappare.... en låt som alltså skrevs INNAN mordet?

Precis allt talar väl för att svarta HH knivskar Leis på N&C och Leis stod upp för Einar? För Adel och Einar är bästisar och Leis och Adel är bästisar. Så yngre HH var ute efter Einar och styrde upp det med DP.

Filmades mordet och för vem? Ja, det är den stora gåtan. Det saknas ju inte folk med motiv, bl.a. Vårby, Skarpnäck. Där har det väl framkommit nada hittills.

En 🍻 på väg!

Filminspelning/kort var nog för att kunna claima alla potter som fanns vnt är ju bekräftat och havalsvären finns det ju flera påstående om som jag finner trovärdiga sedan har vi ju dalen också där vet jag faktiskt inte någon annan får gärna fylla i om det fanns någon aktiv pott från dalen och ev summan.

Jo man undrar ju NÄR dumle tog på sig uppdraget...

Som sagt jag tror ju bara att allt dalen tjat är desinformation till stor del men jag kan ju ha fel det händer ju trots allt någon gång per decennium hehe
Senast redigerad av mastarn 2022-01-19 kl. 14:03.
Citera
2022-01-19, 13:53
Medlem
mastarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChansTillRomans
En trådsanning som inte är underbyggd är att ”Salt till socker” ska vara en diss mot Nisse. Så är (med största sannolikhet) inte fallet.

Det är framför allt yeye som avses

Citat:
...
Brorsan, här det en gang-bang, nigga
Ungen har en på sig, redo att pull that trigger, yeah, yeah
Brorsan, här det gang-gang, nigga
If you found that nigga, we gon' smoke that nigga, yeah, yeah
Top Class, ingen match med dem hära
Vi är bäst kan jag svära, vi är ett, nummer uno, yeah, yeah
...
Nacasen kom fram, jag tog fram, han gjorde moonwalk
Började med gram, några gram, gjorde moves snart
Soon han kasta gun efter gun, det var osmart
Sen han hamna i krig för han gick med vem som helst
Mannen, han har ingen ort, jag svär han har inget hem...

Sedan finns det hur mycket som helst förutom detta som pekar åt HH's håll...
Citera
2022-01-19, 13:57
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ny vecka nya möjligheter!
Och för att driva tråden framåt...

Så om vi utgår ifrån att det stämmer att rashidi är mördaren aka "torpeden" mycket talar för det och dumle är goare.

Så finns följande kvarstående frågor att lösa!

1.Vem är skytt nr 2?

Många säger hh och jag håller med några drängar 😉 kramar fortfarande hårt om dalen/skarpnäck... (kan ju såklart vara två från bredäng också... Men om man ska tro ryktena så var det HH/BRD.)

Och det finns mycket info som pekar åt HH's håll sedan dag 1 iprincip.

2.Vilka var drivande i beslutet HH (om HH) eller BRD?

3.Motiv? stämmer det att det var bråk om pengar? ev för dara?

4.Och vad Dödspatrullens roll i det hela?

Gav de bara dumle ok och valde att "titta bort" eller hade de en mer aktiv roll?

5.Vem ringed vem på de berömda FaceTime samtalen innan och efter mordet?

6.Slutligen vem faan hög Lies? 😜

Kom igen nu!

Free virtuell öl 🍻 eller 🌿🚬 till alla som bidrar 😁
Motiv
Jag tror inte att det nödvändigtvis behöver vara ett enskilt motiv. Det är väl ofta det som bidrar till att fall som detta är svårt får Polisen att lösa när det oftast inte går att finna ett enskilt motiv.

Einar dissade Dara i låten "DANSA". Nej, det behöver inte vara så att Einar tänkte på Dara när han skrev låttexten.

Faktumet kvarstår att det kan misstolkas, jag är övertygad om att Einar var medveten om detta. Det genererar streams då folk blir nyfikna.

Skarpnäck
Einar åker förbi Skarpnäck ganska kort efter kidnappningen och lägger ut videos. Jag låter följande videos tala för sig själv.

https://streamable.com/md20s0
Jag klippte även in Haval's svar till Einar i slutet av videon.

Husbys Hyenor (HH)
Efter händelsen på N&C så får HH nog och sätter ett pris på hans huvud. Dom är medvetna om att Dumlee nyligen har börjat umgås med Einar och tar kontakt med honom.

Nu tillhör ju Dumlee DP, det är isåfall om han får godkänt av DP att utföra arbetet för HH.

Detta är mina tankar kring motiv, finns en hel del mer möjliga motiv. Återigen så tror jag inte att det finns ett enskilt motiv. Mycket ilska och avundsjuka mot Einar som förmodligen bara ökade efter alla dissar i form av låtxter / handlingar som Einar gjorde mot gängkriminella.

Face-time samtalet
Gällande Face-time samtalet så har jag länge tänkt att det var Sebbe från DP. Han var den första som skrev "RIP" på sin Instagram-story, ca 10 minuter efter mordet.

Långt innan media gick ut med att det var Einar som blivit mördad. Att Dumlee skulle ha ringt Sebbe av rädsla för att berätta om händelsen finner jag osannolikt då Dumlee i mina ögon är den som goade. Samtalet innan kan isåfall ha varit mellan Einar och Sebbe där dom försökte komma överens om en summa. Einar tackade nej och Sebbe meddelade skyttarna att dom ska skjuta honom när han kommer ut.

Face-time samtalet kan isåfall avslöjat vilka kläder Einar hade på sig, åtminstone vilken jacka och om han hade en keps. Denna information kan då ha skickats till skyttarna strax efter första Face-time samtalet.

(Detta för att säkerställa att Dumlee inte kör en fuling)

Men här är jag väldigt osäker.
Folk får gärna komma in med deras perspektiv för att kunna få en större bild på det hela!
Senast redigerad av Fricky 2022-01-19 kl. 14:08.
Citera
2022-01-19, 14:07
Medlem
Citat:
Motiv
Jag tror inte att det nödvändigtvis behöver vara ett enskilt motiv. Det är väl ofta det som bidrar till att fall som detta är svårt får Polisen att lösa när det oftast inte går att finna ett enskilt motiv.

Einar dissade Dara i låten "DANSA". Nej, det behöver inte vara så att Einar tänkte på Dara när han skrev låttexten.

Faktumet kvarstår att det kan misstolkas, jag är övertygad om att Einar var medveten om detta. Det genererar streams då folk blir nyfikna.

Skarpnäck
Einar åker förbi Skarpnäck ganska kort efter kidnappningen och lägger ut videos. Jag låter följande videos tala för sig själv.

Husbys Hyenor (HH)
Efter händelsen på N&C så får HH nog och sätter ett pris på hans huvud. Dom är medvetna om att Dumlee nyligen har börjat umgås med Einar och tar kontakt med honom.

Nu tillhör ju Dumlee DP, det är isåfall om han får godkänt av DP att utföra arbetet för HH.

Detta är mina tankar kring motiv, finns en hel del mer möjliga motiv. Återigen så tror jag inte att det finns ett enskilt motiv. Mycket ilska och avundsjuka mot Einar som förmodligen bara ökade efter alla dissar i form av låtxter / handlingar som Einar gjorde mot gängkriminella.

Face-time samtalet
Gällande Face-time samtalet så har jag länge tänkt att det var Sebbe från DP. Han var den första som skrev "RIP" på sin Instagram-story, ca 10 minuter efter mordet.

Långt innan media gick ut med att det var Einar som blivit mördad. Att Dumlee skulle ha ringt Sebbe av rädsla för att berätta om händelsen finner jag osannolikt då Dumlee i mina ögon är den som goade.

Folk får gärna komma in med deras perspektiv för att kunna få en större bild på det hela!

Är du säker på att du menar Dansa?
Min uppfattning är ju att den låten inte innehåller någon direkt diss alls, utan mest allmänt partytrams och lättviktigt skryt.
Däremot är ju vers 3 på Unge med extra energi ganska tydlig i vad som menas.
Citera
2022-01-19, 14:13
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrottNeger
Är du säker på att du menar Dansa?
Min uppfattning är ju att den låten inte innehåller någon direkt diss alls, utan mest allmänt partytrams och lättviktigt skryt.
Däremot är ju vers 3 på Unge med extra energi ganska tydlig i vad som menas.
Jo jag menar DANSA.

Det spelar igentligen ingen roll huruvida du eller jag uppfattar det, faktumet är att detta blev en stor snackis redan innan mordet på Einar.

Skulle inte förvåna mig om det räckte för att öka hotbilden ännu mer från dessa kretsar, även om det inte nödvändigtvis behöver vara en diss mot Dara.

Hur det sedan påverkade hotbilden från Skarpnäck kan jag bara spekulera i.

Jag håller med dig om "Unge med extra energi", väldigt tydligt.
Senast redigerad av Fricky 2022-01-19 kl. 14:15.
Citera
2022-01-19, 14:25
Medlem
Citat:
ooh my god...

Det fanns även gott om oberoende vittnen så nej det är inget att diskutera varför skulle precis alla ha fel? Alla säger samma sak dumle, polisen, pressen och Adel's advokat dvs adel...

Jorden är platt?

Vilka oberoende vittnen? Det finns ingen som sett skjutningen mig veterligen. Och hur skulle
de ha kunnat se vem som är Dumle eller Adel när det är mörkt ute?
Dumle säger väl inte alls samma sak. Ena gången sprang han därifrån, andra gången var han
kvar i cykelskjulet.

Vad polisen, pressen och Adels advokat säger kommer ju från de som var där,
dvs. Dumle och Adel. Hur svårt kan det vara att fatta det?
Men tänk om en av dem ljuger? Det vet vi inte.
Citera
2022-01-19, 14:29
Medlem
mastarns avatar
Citat:
Motiv

Skarpnäck

Husbys Hyenor (HH)

Face-time samtalet

Långt innan media gick ut med att det var Einar som blivit mördad. Att Dumlee skulle ha ringt Sebbe av rädsla för att berätta om händelsen finner jag osannolikt då Dumlee i mina ögon är den som goade. Samtalet innan kan isåfall ha varit mellan Einar och Sebbe där dom försökte komma överens om en summa. Einar tackade nej och Sebbe meddelade skyttarna att dom ska skjuta honom när han kommer ut.

Face-time samtalet kan isåfall avslöjat vilka kläder Einar hade på sig, åtminstone vilken jacka och om han hade en keps. Denna information kan då ha skickats till skyttarna strax efter första Face-time samtalet.

(Detta för att säkerställa att Dumlee inte kör en fuling)

🍻 coming up!

Tror precis som dig att de hade kontakt med sebbe under kvällen och definitivt efter mordet med tanke på hur snabb han var på instagram... det som rör till det lite är ju att polisen sa att de hade hört personen i fråga (en person i ett kriminellt nätverk enl beskrivningen, vet inte om det var högt uppsatt också?) och Sebbe är ju i Spanien men det kan ju varit via länk? samtidigt tar sebbe det samtalet om han inte måste? dvs om de inte fysisk hämtar in honom till förhör?.. så det kan ju ev varit en person till förutom sebbe...

Nej tyvärr ställde han (Nisse) ju till det för sig allt mer och mer efter kidnappningen... så motiv är ju ingen brist vara direkt ...

Och din syn på Bredäng?
Senast redigerad av mastarn 2022-01-19 kl. 14:46.
Citera
2022-01-19, 14:35
Medlem
Citat:
Behöver man jobba för Polisen för att kunna följa nyhetsrapporteringar?

Nä, men man bör vara kritisk till vad de skriver. Det har visats sig flera gånger i
denna tråden att msm kommer med påhittade uppgifter och fel information.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in