2022-01-18, 08:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MMM100
Snälla ska vi börja gå in på ditt snack om MoneyWay ligger bakom det? Du har inget och säga eller försvar jag sa i alla fall ett rykte jag hört som aldrig jag heller sagt var sant eller något liknande bara att det var ett riktigt rykte. Du är största skämtaren man sa DP skyttar eller MONEYWAY SKYTTAR🤣🤣🤣🤣 och försöker sen gå på någon annan som bajsar på dig med varje svar.

Sluta sug av han och stick härifrån du är största skämtet🤣🤣

MMM100, du har fan inget liv. Jag FATTAR inte hur en människa kan vara så investerade i andras liv(som dom inte ens känner, dom vet inte ens om din existens&#129315. Gå ta lite frisk luft, få lite solljus, möt det motsatta könet kanske. Eller faller det inte dig i smaken? Skaffa ett jobb tjäna pengar? Du är helt besatt, sök hjälp och hoppas någon gröper ur din IP inom snar framtid så du kan få stå får det du sagt din dräng.
Citera
2022-01-18, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rlewa
Så enligt den här tråden har nätverk från Vårby, Rissne, Dödspatrullen, Skarpnäck, Dalen, Shottaz och Bredäng gått ihop för att mörda Nisse.

Glöm inte bort HH enligt tråden. Snart är alla kriminella gäng det finns i Stockholm nämnda som potentiellt inblandade i mordet. Vad säger då det? Jo, att det fortsatt är väldigt oklart och att det är ingen som verkar veta med säkerhet vem som ligger bakom mordet. Dom som vet är dom riktiga kriminella som lever i den världen, men dom skriver inte här såklart.
Citera
2022-01-18, 08:31
Medlem
Bara Glads avatar
Omni rapportera idag att Polisen anser att mordet är s.k. "polisiärt uppklarat", dvs de har en klar bild om vem gärningspersonen är men det finns inte bevisning nog för fällande dom.
Citera
2022-01-18, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sthlm4h
Fanns väl även något i chattarna där Vårby antyder ”han är vår, inte Rissne”. De var orolig att rissne skulle ta över planen.
Rissne skulle väl även stå för bomb som skulle användas som hot. Så de var helt klart investerade i hela Einar grejen. Man blandar sig inte i sådana saker om man inte har stora planer baserad på önsketänkande.
Kan nog stämma - var ju länge sedan jag läste så minns inte alla detaljer. Men Rissne var ju med på tåget och taggade när det gäller Nils.
Citera
2022-01-18, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av walalkey
MilkLobster aka L*is rissne han och en till fick ju dumle o goa rozh. Så det finns kontakter och möjligheter att anlita dumle
Bra poäng!
Citera
2022-01-18, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrottNeger
Jag tycker det kändes som att Sebbe hade en stark poäng i att säga det där. Alltså inte bara som en generell grej som i efterhand är obetydlig, utan snarare som ett sätt att få sagt att hade Nisse lyssnat hade det här inte hänt.
Alltså ett sätt att säga något utan att säga något.
Man märker att Sebbe vet mer än han visar upp.
Sebbe känns också som en som vill vara lite skenhelig och framhäva sig själv.
Citera
2022-01-18, 08:45
Medlem
Så man misstänker eller "vet" att en av skyttarna är scar?
Citera
2022-01-18, 09:12
Medlem
takeitchills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sthlm4h
Ni som såg dokumentären hörde väl Sebbe råd till Einar ”glöm inte var du kommer ifrån och grabbarna som var med från början ”. Han syftade antagligen på dalen. Han om någon vet väl hur gatan funkar. Kan tänka mig att han fått höra saker från Einar. Men också rykten och annat från andra kring gatan även om han inte är aktiv. Han insåg väl faran i att förlorar dalen helt för Einar och riskerna det medför att inte riktigt höra hemma hos en grupp samtidigt som man håller med gangsterrap

Alltså Dalen är väl inte riktigt orten med väldigt många gängkriminella osv? Nisse var väl aldrig så insyltad bland yrkeskriminella i Dalen? Vilka är grabbarna som ska varit med från början som ska ha våldskapital? Nisse gjorde aldrig någon kriminell karriär innan musiken.
Citera
2022-01-18, 09:13
Medlem
Någon som kan kopiera så man kan läsa?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/eE07Rl/uppgifter-utredningen-i-dodlage--nya-poliser-tar-over-fallet-om-ei
Citera
2022-01-18, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle.Balle
Någon som kan kopiera så man kan läsa?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/eE07Rl/uppgifter-utredningen-i-dodlage--nya-poliser-tar-over-fallet-om-ei

En del står redan citerat i tråden, men du kan läsa artikeln i dess helhet via den här länken:
https://web.archive.org/web/20220117230813/https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/eE07Rl/uppgifter-utredningen-i-dodlage--nya-poliser-tar-over-fallet-om-ei
Citera
2022-01-18, 09:33
Medlem
Någon som vet ifall det finns någon innergård eller garage på nytorget 8 på Södermalm?
Citera
2022-01-18, 09:37
Medlem
kaktjuvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sliddin
Så man misstänker eller "vet" att en av skyttarna är scar?

Vem är scar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in