2022-01-19, 10:03
Medlem
Dan88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oskii
Har kontaktat Cdon. Måste bevisa att felet beror på tillverkning och fabriksfel. Det kan jag göra om jag lämnar in den hos en auktoriserad verkstad som undersöker den, då står Cdon för avgiften. Men vad är den sådan verkstad?

Vid nekad reklamation för undersökningskostnad och frakt kostar det 499 kronor hos Cdon (!)

Kontakta Sony direkt och se vad de säger.
Citera
2022-01-19, 11:00
Medlem
GormDenGamles avatar
Jag har också fått problem med min ena kontroll, och haft i ca. månader.
Använder den fint och trycker inte så hårt. Men en gång när jag skulle spela, var två knappar väldigt trögs och fastnade. Skit!
Citera
2022-01-19, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Jag har också fått problem med min ena kontroll, och haft i ca. månader.
Använder den fint och trycker inte så hårt. Men en gång när jag skulle spela, var två knappar väldigt trögs och fastnade. Skit!

Du tänker inte på adaptive triggers då?🤣
Citera
2022-01-19, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svaampenn
Känns som det haha
Citera
2022-01-19, 20:47
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svaampenn

Nej. Skrev lite fel och otydligt.
Menar trekanten och cirkeln. Tänk dig att de fastnar när man har tryckt ned och är sega när de ska upp igen.
Citera
2022-01-19, 21:34
Medlem
iVanillaGorillas avatar
Tjena allesammans. Vart bör man hålla utkik om man vill få tag på ett PS5?

Har väntat sedan release på att dom ska bli tillgängliga men aa det har ju inte gått nå vidare... Så tänkte nu får det fan räcka, så bestämmer mig för att verkligen försöka få ett PS5 nu.
Finns det några sidor jag bör hålla koll på som får in nya regelbundet? Är det några specifika tidpunkter man bör vara extra vaksam? etc.
Tack!
Citera
2022-01-19, 22:49
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iVanillaGorilla

Har väntat sedan release på att dom ska bli tillgängliga men aa det har ju inte gått nå vidare... Så tänkte nu får det fan räcka, så bestämmer mig för att verkligen försöka få ett PS5 nu.
Finns det några sidor jag bör hålla koll på som får in nya regelbundet? Är det några specifika tidpunkter man bör vara extra vaksam? etc.
Tack!

Fick tag på en konsol från Webhallen innan jul, måste dock vara guldkund för att kunna hugga en när de får in.
Citera
2022-01-20, 01:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iVanillaGorilla

Tack!
Följ Elgigantens Gaming sida via Instagram dom brukar köra utlottningsystem varje 2-3 månader. Kolla med Mediamarkt också, man kan förboka en i butik men det kan ta minst 1 vecka upp till 2 månader.
Citera
2022-01-20, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dan88
Kontakta Sony direkt och se vad de säger.

Sony säger det är inte lönt att skicka in på service efter garantin gått ut då det kostar nästan lika mycket som en ny kontroll.
Citera
2022-01-20, 12:58
Avslutad
Citat:
Sony säger det är inte lönt att skicka in på service efter garantin gått ut då det kostar nästan lika mycket som en ny kontroll.

Äsch, se det från den ljusa sidan. Du har chansen att uppgradera till en lila!
Citera
2022-01-20, 14:13
Medlem
Dan88s avatar
Citat:

Kostar för vem? Du har 3 års reklamationstid så de ska stå för kostnaden. Säg att du vill reklamera den då den gick sönder efter normal användning.
Citera
2022-01-21, 11:43
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dan88
Kostar för vem? Du har 3 års reklamationstid så de ska stå för kostnaden. Säg att du vill reklamera den då den gick sönder efter normal användning.

men hur ska man bevisa att felet fanns från början efter garantin gått ut, det går ju inte?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in