2022-01-19, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intenog
Jag har förundersökningen. Kan ladda upp den men det är stora filer och flera bilagor. Någon speciell bilaga ni vill se? Det är mycket bilder som ger stora filer.
Kunde hämta ut den i domstolen idag.

Jasså. Du visste ju vad som hänt redan i början.... host*host*eller?
Citera
2022-01-19, 05:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intenog
Jag har förundersökningen. Kan ladda upp den men det är stora filer och flera bilagor. Någon speciell bilaga ni vill se? Det är mycket bilder som ger stora filer.
Kunde hämta ut den i domstolen idag.

Hur omfattande material pratar vi om?
Citera
2022-01-19, 05:49
Medlem
någon med fup?????
Citera
2022-01-19, 09:54
Medlem
Sean Banans kusin.
Citat:
Ursprungligen postat av Fitch
Mord & Grovt olaga hot:
B#hn#n Yu*uf , Man Född 2001 bosatt Borlänge
(Han är misstänkt för att avlossat skotten + hotat två andra med pistol)

# = A

Bahnan?! Haha
Citera
2022-01-19, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snosken
Hur omfattande material pratar vi om?

Säkert många bilagor. Några hundra MB brukar vara vanligt.
Citera
2022-01-19, 10:22
Medlem
mastarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mastarn
Kanske så här då:

1.Frida har en skuld till S V och eller Niinow's crew (detta var även vad hennes släktingar nämnde att det hela handlade om en skuld)

2. Skuldens uppkomst lite olika alternativ :

S V skulle börja sälja åt Niinow och company och hade förvarat grejer hos Frida som hade lite som sin grej tydlig att vara lager, grejerna försvinner antingen knarkar hon upp det själv eller gör en blåsning på Simon.

Alternativ 2 det stämmer som trollet säger att Niinow bodde hos Frida när han hängde i Lule och att han hade lämnat saker där innan han åkte till Stockholm för att möte sitt öde.
När Niinow är dö tror Frida att det är fritt fram och lägger själv beslag på grejerna...

Skulden ska regleras / grejerna lämnas tillbaka (kulturchocken)

Enl vissa uppgifter var de kvarvarande grabbarna i Niinow's utbrytargrupp pressade och behövde cash och kräver såldes att skulden ska regleras och det snabbt ev är det SV som kommer med kraven.

Hur som förstår Frida inte allvaret i situationen utan tror att det går att glida som hon alltid har gjort, ev kan ju summan ha ökat avsevärt om de tycker att hon inte gjort rätt för sig och detta kanske hon inte är vann vid och vägra / alt kan inte betala.

Men som sagt det är andra regler i djungeln. Frida får en deadline att lösa situationen.

Detta leder till fredagens händelser:

Deadlinen är slut, ser två alternativ även här antigen luras Frida till platsen av en sk goare eller så kommer hon frivilligt till ett förbestämt möte.

Där möter hon (alternativ SV) en pressad Simon som åter igen kräver betalt Frida vägra och verbalt bråk uppstår när det står klart att Frida fortfarande vägrar / inte kan betala så går topplocket på de väntande Järvagrabbarn i bilarna (Bahnan och Yahye?) lyssnade på länk och de stormar ut och knäpper Frida springer tillbaka mot bilarna kastar pistolen och dra mot Boden.

Alternativ 2 ( Niinows kvar lämnade saker) exakt som ovan men kanske någon annan som pratar med Frida och Simon i detta fallet ev bara chaufför.

Tror att det var ett bestämt mötet där av att de tog in Simon så fort Frida kanske sagt att hon skulle möta upp honom innan hon drog.

Case solved? 😎

Inte så långt ifrån inte... 😜
Citera
2022-01-19, 10:57
Medlem
De flesta aktbilagor som ingår i FUP genomgår sekretessprövning och kan inte lämnas ut i nuläget.

Den enda jag kunde plocka ut är denna.

Luleå tingsrätt:
Citera
2022-01-19, 11:33
Medlem
Granola94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
De flesta aktbilagor som ingår i FUP genomgår sekretessprövning och kan inte lämnas ut i nuläget.

Luleå tingsrätt:

Snyggt jobbat. Då inväntar vi sekretessprövningens gång👌🏻
Citera
2022-01-19, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S

Luleå tingsrätt:

Tack!

Flera swish betalningar med namn utskrivna. Misstänker att det var någon typ av narkotika köp?
Såg 3 st swish betalningar till henne som var intressant när jag läste igenom snabbt.

Sida 165:
Henr*k L*ndqvist (Hells Angels medlem som verkar haft kopplingar till Ziad och Simon)
* = i

Sida 174:
Swish från Ziad och BO.
Citera
2022-01-19, 12:40
Medlem
"Vem är Alex Al Taei?
Sara säger "ingen kommentar"
Skriven i Hallsberg, dömd för narkotikabrott.
Swish till dig 34 500 kr (2 poster). Varför?
Sara säger "ingen kommentar"
Han har märkt swisharna "avgassystem" och "Däck CRK02B". Varför har han märkt swisharna så?"

Är det möjligen så att Sara vet var dessa däck/fälgar som enligt media utlöste mordet tog vägen?
Citera
2022-01-19, 12:43
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yandez
Tack!

Flera swish betalningar med namn utskrivna. Misstänker att det var någon typ av narkotika köp?
Såg 3 st swish betalningar till henne som var intressant när jag läste igenom snabbt.

Sida 165:
Henr*k L*ndqvist (Hells Angels medlem som verkar haft kopplingar till Ziad och Simon)
* = i

Sida 174:
Swish från Ziad och BO.

På tal om HL:
Lite kuriosa, är de bästisar HA-medlemmen Henr#k L#ndqvist och Bez*d_Brom*nd W*li Kohz*d eftersom de bor tillsammans?
Citera
2022-01-19, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yandez
Tack!

Sida 165:
* = i

Sida 174:
Swish från Ziad och BO.

Ganska mycket hel- och halvkända knarkare bland namnen som radas upp.
Sannolikt är en stor del av transaktionerna knarkrelaterade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in