2022-01-18, 12:31
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Lite skönt att han inleder med att heila samtidigt som han ansöker om frigivning.
Vet inte om jag tolkar symboliken rätt men jag tycker mig se att dagens första heil han gör i rätten börjar med nedåtvänd ok med tummen och pekfingret (samma som Tarrant på NZ gjorde iförd handklovar) - medan dagens heil nr 2 i rätten var en klassisk heil från bröstkorgen rakt ut.

Reportern sa att de kommer att censurera vad som visas under dagen av hänsyn till brottsoffer etc.
Citera
2022-01-18, 12:34
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Vet inte om jag tolkar symboliken rätt men jag tycker mig se att dagens första heil han gör i rätten börjar med nedåtvänd ok med tummen och pekfingret (samma som Tarrant på NZ gjorde iförd handklovar) - medan dagens heil nr 2 i rätten var en klassisk heil från bröstkorgen rakt ut.

Reportern sa att de kommer att censurera vad som visas under dagen av hänsyn till brottsoffer etc.
Det känns inte riktigt som om heilandet ökar hans chanser.
Citera
2022-01-18, 12:40
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det känns inte riktigt som om heilandet ökar hans chanser.
Nej. Och inte heller ökar det chansen att han får en positiv recension av sin ståndpunkt i DN.
Citera
2022-01-18, 22:03
Medlem
antoneriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Ganska många som anser att Breivik ”did nothing Wrong” och bör släppas

Vad anser ni om saken? Bör han få chansen?

Fängelset är den enda anledningen till att han existerar fortfarande.
Citera
2022-01-18, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whistlehead
Ansvariga för Malmedymassakern dömdes till döden - men chefen fick i realiteten 10 år har jag för mig.
Så var det för dom tyska försvarsadvokaterna kontrade med dom allierades bombningar av Dresden och andra tyska storstäder och då blev framförallt jänkarnas åklagare nojiga och strök dödsstraffet som alternativ
Citera
2022-01-18, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dembotronen-2.0
Så var det för dom tyska försvarsadvokaterna kontrade med dom allierades bombningar av Dresden och andra tyska storstäder och då blev framförallt jänkarnas åklagare nojiga och strök dödsstraffet som alternativ
---och för övrigt så har Breivik förverkat sina rättigheter och kommer som straff i Hades att gangbangas av ett gäng afrikaner i all oändlighet
Citera
2022-01-19, 07:31
Medlem
Finns det ngn bra länk till vart det är som bäst att följa detta live?
Citera
2022-01-19, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LessSystem
Finns det ngn bra länk till vart det är som bäst att följa detta live?

Det står att Nyhetsbyrån NTB sänder rättegången men lyckas inte hitta det. Hittar du så länka gärna
Citera
2022-01-19, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snabbastistan
Det står att Nyhetsbyrån NTB sänder rättegången men lyckas inte hitta det. Hittar du så länka gärna

Absolut!
Citera
2022-01-19, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snabbastistan

https://www.vgtv.no/video/231503/direkte-22-juli-terroristen-vil-proeveloeslates-foelg-rettssaken-dag-2?utm_source=vgfront&utm_content=hovedlopet_row1_p os1
Citera
2022-01-19, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LessSystem
https://www.vgtv.no/video/231503/direkte-22-juli-terroristen-vil-proeveloeslates-foelg-rettssaken-dag-2?utm_source=vgfront&utm_content=hovedlopet_row1_p os1

Tack !!!
Citera
2022-01-19, 09:03
Medlem
Även en pajas och högersxtemistisk massmördare och terrorist som Breivik har ju i en rättsstat rätt att få sin ska prövad enlig gällande lagar, det är det han nu får den arme stackaren.

Det är faktiskt obehagligt att skåda denne sjuke psykopat svamla om tredje riket och vitmakt samtidigt som det ju var norska ungdomar han sköt ihjäl en efter en med berått mod. Visst så rå och destruktiv var ju nazismen då den en gång blomstrade under sin korta tid i rampljuset så Breivik företräder den faktiskt väl med sitt minst sagt bisarra och verklighetsfrånvarande framträdande, en sort mänsklig avart uppklädd i kostym för att smälta in.
Brevik lär inte tillåtas komma ut i samhället igen, det är han alldeles för sjuk för.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in