2022-01-19, 07:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dreba
Svenskar är inte arier din okunniga idiot. Iranier är arier, Iran betyder aryan det ariska folket. Men vi blev knullade av araber i 400 år.

Nej jag är inte så kunnig jag pratar lite som man pratar runt de svenska matborden här. Vi svenskar är bättre, finnar har ett mer slaviskt utseende precis som ryssar.
2022-01-19, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baiser
Dom kan aldrig sätta in 1miljon man emot Sverige. Ryssland är stort och dom har många gamla fiender runt sig. Dessutom sätter deras transportkapacitet gränsen på hur mycket de kan skicka till Sverige och även underhålla. jag tror idag den siffran ligger under optimala förhållanden på 10000-20000 man. Dessutom så är både det svenska flygvapnet och ubåtsvapnet riktigt vassa.

Sverige ligger på plats 25 på gfp listan jämfört med Finland 59 så något gör vi rätt.
2022-01-19, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Ja. Skall Sverige sen vara neutralt får man inte heller stå och krigshetsa i demokratins namn. Var neutrala, törsta inte efter NATO och håll käften.

Om man är neutral så ska man vara neutral. Punkt. Att ha samarbeten med nato är inte att vara neutral. Det är att stödja kapatialst usa.
2022-01-19, 08:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kontocoolt
Tror du på riktigt att Nato skulle se på när Ryssland angriper Sverige och Finland?

Ja.
2022-01-19, 08:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Vart finns bevisen på att det är militär drönare?

Finns filmat enligt flera artiklar.
2022-01-19, 08:52
Avstängd
SoberZealots avatar
Det finns en gäng som startat 2 världskrig där Européer mördade varandra. Äckliga rika svin som gillar krig och när sig på dessa som de avskrädeshögar de är.

Låt inte dem starta ett nytt krig där Européer skall döda varandra igen.
2022-01-19, 09:33
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FitnessAndWorkout
Nej jag är inte så kunnig jag pratar lite som man pratar runt de svenska matborden här. Vi svenskar är bättre, finnar har ett mer slaviskt utseende precis som ryssar.

Ja du är inte ensam om ditt tyckande och därför kommer det att bli svårt med att få våra grannar att ställa upp för oss.

Jag antar att du gillar Ukraina och ukrainarna?
Grattis i så fall då att det vistas 50 000 ukrainare illegalt här i Sverige på toppen av alla andra luffare som vi älskar.
Det är dom som du ska gå i strid för, ja bortåt 50 000 ukrainare är här och äter upp sig inför kommande drabbning, dem kommer att se till att du inte ändrar åsikt den dagen det blir skarpt för att vi är nämligen allierade, närmst allierad av alla.
Vi står och faller tillsammans med vår brodernation Ukraina.
2022-01-19, 10:19
Medlem
pandemonium71s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flusen
Dina åsikter om Putin, grundar dom sig ur ditt fria oberoende tänkande, eller ur morgontidningens löpsedlar?

Sverige är med i Eu och ”med i Nato”
Vilket gör Usa vår mäktigaste allierade,
Usas största ”fiende” är Ryssland,
Tror du då seriöst att någon Europeisk media talar gott om Ryssland?
därav kommer du alltid läsa totalt vridna och lögnaktig nyheter.

Testa läs rysk media för att få en uppfattning ifrån båda sidorna, jag är säker på att din uppfattning skulle ändras.
Rt.com

Så för att få en "nyanserad bild" tycker du att man ska gå till en rysk propagandamaskin? Ok... det börjar mer och mer kännas som om somliga står på Putins lönelista för att driva påverkanskampanjer.
2022-01-19, 10:23
Medlem
Flusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pandemonium71
Så för att få en "nyanserad bild" tycker du att man ska gå till en rysk propagandamaskin? Ok... det börjar mer och mer kännas som om somliga står på Putins lönelista för att driva påverkanskampanjer.

Till att börja med ska man alltid ta reda på information ifrån båda sidor för att få en så korrekt helhetsbild som möjligt.

Hur tror du en rättegång fungerar? Lyssnar man bara på den tilltalade personen och sen dömmer straffet menar du?

Vill man ha en så korrekt bild av verkligheten som möjligt så är mitt tipps att INTE läsa nyheter som presenteras för dig, utan nyheter du får söka dig till själv, helst fullständigt oberoende media.
2022-01-19, 10:25
Medlem
pandemonium71s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mass.hysteria
Alla kan inte det. Och dom som inte kan har inget i militären att göra. Att det kryllar med transvestiter och bögar i Försvarsmakten ser bara länderna i öst som något positivt, de bjuder inte ens på något motstånd.

Skönt att vi hittat någon som kan föra alla länder i östs talan... Vad ryssen tycker är ganska ointressant, det är en kastrerad björn som försöker visa att den fortfarande är potent.
2022-01-19, 10:30
Bannlyst
Felpost
2022-01-19, 10:30
Medlem
pandemonium71s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flusen
Till att börja med ska man alltid ta reda på information ifrån båda sidor för att få en så korrekt helhetsbild som möjligt.

Hur tror du en rättegång fungerar? Lyssnar man bara på den tilltalade personen och sen dömmer straffet menar du?

Vill man ha en så korrekt bild av verkligheten som möjligt så är mitt tipps att INTE läsa nyheter som presenteras för dig, utan nyheter du får söka dig till själv, helst fullständigt oberoende media.

Detta är inte en rättegång och din jämförelse är idiotisk. Är det på riktigt ditt argument i detta sammanhanget?

Det är verkligen pinsamt att du försöker få in rt.com som någon sorts nyanserad källa. INGEN går dit för sanningen och att du pushar för den säger bara en sak om vems intressen du är ute och bejakar...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in