2022-01-18, 23:47
Medlem
ÖB säger : nu lämnar Ryska fartygen vårt territorium!
Hepp vårt område?
Leningrad & Kaliningrad är båda ryska hamnar i Östersjön!
2022-01-18, 23:48
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av dack
Den ovanför är helt jävla blåst mellan öronen i alla trådar som handlar om Ryssland.
Ett rent sjukligt betende.

Aaa okej, ja då är det nog ingen idé ens att försöka diskutera med en sådan person.
2022-01-18, 23:53
Medlem
pandemonium71s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mass.hysteria
Du hade övertygat folk mer om ÖB inte dansade i prideparader och inte hade en militär som viftar med regnbågsflaggor. Tills dess får du nog vänja dig vid att svenska folket alltid kommer skratta åt er.

Alla kan inte vara lika homoerotiska som Putin och rida runt barbröstad på sin lilla häst. Jag är tacksam att ÖB bara visar support för pride, det räcker gott...
2022-01-18, 23:57
Medlem
sebno1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Som sagt du behöver inte gilla Ryssland. Men måste du verkligen ha sådan sjukt otrevlig attityd?
Ja tyvärr måste man ju det mot ett land som låter gamla överstar uttala sig likt detta i kontrollerad media "Går Sverige och Finland med i Nato riktar vi in våra raketer mot deras strategiska anläggningar. Bara rykande spillror kommer att återstå av dem i ett skarpt läge".

Eller har en ambassadörer som vistas i mitt land och använder sig av denna retorik: ”Poltavas ättlingar verkar dock inte ha dragit vederbörliga lärdomar av förflutna strider med Ryssland som redan störtat Sverige från dess stormaktshöjder, och det moderna Stockholm tycks hålla på att när som helst bita sig i samma tumme”.

Då bedriver man inte fredlig linje utan anser sig ha rätt att diktera villkor. Sedan tycker jag personligen att Sveriges försvar skall få utökad försvarsbudget med minst 1% av BNP och att vi inte skall gå med i NATO. Jag kan även förstå att Ryssland som känner sig hotade med ett pärlband med missiler som finns nära deras gräns, men då skall man inte bedriva sådan retorik och påverkan som dom gör mot ett neutralt land som Sverige för då har man helt andra intentioner än att bara vilja vara en del i handelsboden så att säga.

Sedan är man ju även rätt allmänt trött på att ha hattor och mössor som det vore under Gustav III tid i vår riksdag och regering som springer antingen väst eller öst ärenden för att få känna sig delaktig och leka med dom stor spelarna.
Senast redigerad av sebno1 2022-01-19 kl. 00:01.
2022-01-18, 23:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pandemonium71
Alla kan inte vara lika homoerotiska som Putin och rida runt barbröstad på sin lilla häst. Jag är tacksam att ÖB bara visar support för pride, det räcker gott...
Alla kan inte det. Och dom som inte kan har inget i militären att göra. Att det kryllar med transvestiter och bögar i Försvarsmakten ser bara länderna i öst som något positivt, de bjuder inte ens på något motstånd.
2022-01-19, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herter
Jaså du skenande korruption och fattigdom lockar?

Du glömde alkoholism och tillbaka till kontant samhället , där dom kommer med kronorna och betalar ut pensionen efter vägen som en bokbuss
ungefär ha ha ha såg en dokumentär såg helt bisarrt ut.

En snabb beskrivning , ur ladorna på landet kom det ut ryssar och gick fram till en bil där dom fick pension kontant. Kan inte ens tänka mig att vi svenskar hade det sämre 1853.
2022-01-19, 00:11
Medlem
"– På vissa platser så ser man oss i stora fordon, på andra i personbilar. På en tredje plats ser man oss till fots. Men vi arbetar även i det dolda, så då kommer man inte se oss, även om vi är på plats."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/JxGl3P/soldaterna-byter-strategi-i-visby-vi-arbetar-i-det-dolda

Har försvaret beställt osynlighetsmantlar från Hogwarts?
2022-01-19, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Finns massor med privatpersoner som har drönare.

Många personer som äger militära vingdrönare?
2022-01-19, 00:21
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av sebno1
Ja tyvärr måste man ju det mot ett land som låter gamla överstar uttala sig likt detta i kontrollerad media "Går Sverige och Finland med i Nato riktar vi in våra raketer mot deras strategiska anläggningar. Bara rykande spillror kommer att återstå av dem i ett skarpt läge".

Eller har en ambassadörer som vistas i mitt land och använder sig av denna retorik: ”Poltavas ättlingar verkar dock inte ha dragit vederbörliga lärdomar av förflutna strider med Ryssland som redan störtat Sverige från dess stormaktshöjder, och det moderna Stockholm tycks hålla på att när som helst bita sig i samma tumme”.

Då bedriver man inte fredlig linje utan anser sig ha rätt att diktera villkor. Sedan tycker jag personligen att Sveriges försvar skall få utökad försvarsbudget med minst 1% av BNP och att vi inte skall gå med i NATO. Jag kan även förstå att Ryssland som känner sig hotade med ett pärlband med missiler som finns nära deras gräns, men då skall man inte bedriva sådan retorik och påverkan som dom gör mot ett neutralt land som Sverige för då har man helt andra intentioner än att bara vilja vara en del i handelsboden så att säga.

Sedan är man ju även rätt allmänt trött på att ha hattor och mössor som det vore under Gustav III tid i vår riksdag och regering som springer antingen väst eller öst ärenden för att få känna sig delaktig och leka med dom stor spelarna.

Fast Sverige är ju inte särskilt neutrala .. vi står ju mer åt Nato och hejar på dom än Ryssland. Jag tror dessvärre heller inte att Sverige är guds bästa barn. Kolla bara Estonia och frakten av hemlig militär utrustning som såldes vidare till något arabland. Ryssland bad Sverige sluta med detta fortsatte endå.

Sedan nu .. två ryska båtar seglar ut på Östersjön. Sverige får panik och tror Ryssland ska ”attackera” Sverige och drar in halva FM och riktar vapnen åt Ryssland.
Varför provocera ännu mer lixom? Var ens ryska båtar på svenskt vatten?

Jag tycker inte att västvärlden behöver skylla allt på Ryssland vi är likt förbannat provocerande vi med.
2022-01-19, 00:23
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Många personer som äger militära vingdrönare?

Vart finns bevisen på att det är militär drönare?
2022-01-19, 00:23
Bannlyst
Citat:
Det finns en och annan propagandastinn rysskramande landsförrädare i denna tråden. Alla kränkningar av svensk suveränitet är oacceptabla.

Nej jag är inte det minsta rädd för det ryska folket, det är en sjuk, maktgalen Putin som verkar bli mer och mer maktgalen. Han har skott sig länge nog på det ryska folket.
Vem har kränkt vem?

Skott sig, kan du exemplifiera det?
2022-01-19, 00:36
Medlem
Flusens avatar
Citat:
Det finns en och annan propagandastinn rysskramande landsförrädare i denna tråden. Alla kränkningar av svensk suveränitet är oacceptabla.

Nej jag är inte det minsta rädd för det ryska folket, det är en sjuk, maktgalen Putin som verkar bli mer och mer maktgalen. Han har skott sig länge nog på det ryska folket.

Dina åsikter om Putin, grundar dom sig ur ditt fria oberoende tänkande, eller ur morgontidningens löpsedlar?

Sverige är med i Eu och ”med i Nato”
Vilket gör Usa vår mäktigaste allierade,
Usas största ”fiende” är Ryssland,
Tror du då seriöst att någon Europeisk media talar gott om Ryssland?
därav kommer du alltid läsa totalt vridna och lögnaktig nyheter.

Testa läs rysk media för att få en uppfattning ifrån båda sidorna, jag är säker på att din uppfattning skulle ändras.
Rt.com

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in