Citat:
Ursprungligen postat av
makita66
Min son berättade att polisen var uppe med en drönare i fredags där han bor i Tyresö?
Jag frågade hur han kunde veta att det var polisen, han sa att den hade en strålkastare på och verkade söka efter något men jag frågade inte mer för jag tyckte det var rätt ointressant…tills nu när jag läser om dessa vingdrönare och vissa har lyst med stark belysning?
Hoppas dom lyckas skjuta ner någon!
Självklart är det polisen som håller på och testar sina drönare. Strax efter det senaste Forsmarksfallet inträffade begav sig fyra polisbilar längs E6 i riktning mot Varberg och vad skulle de göra där liksom just den kvällen?
Det enda hotet är egentligen drönarälskarna som inte gillade det här med de restriktiva flygreglerna för drönare. De skulle lätt kunna sätta ihop ett gäng som höll på såhär och utmanade på vissa ställen där det finns skyddsobjekt. Om många av dem är lagda åt det hållet vet jag inte men det krävs ju inte så stor organisation för att få ihop det som hänt hittills. Hi-techfolk som kan planera en aktion väl har vi här att göra med. Spridda över hela landet.
Ryssarna då. Kan väl finnas en uppenbar risk för upptäckt. Det hade inte varit så bra för dem. Möjligtvis har de hittat på nåt med en miniubåt som hämtar drönaren i vattnet när drönaren drar ihop sig och faller nedåt och av den anledningen vet de att risken för upptäckt är liten.
Svenska militären. Klart misstänkta. De kan terrängen runt verken och har naturligtvis allt att vinna på att måla upp ett hot. Spridda över hela landet.
Svenska exmilitärer och stridisar. Klart misstänkta. De kan terrängen runt verken och har naturligtvis allt att vinna på att måla upp ett hot. Spridda över hela landet
Svenska polisen. Jag har som sagt var sett 4 polisbilar dra iväg mot Varberg men de har inget att vinna på att göra det här utan allt att förlora i prestige. Däremot tror jag att de åkte dit för att kolla upp att det inte var nån synkad attack igen.
Miljörörelsen. Miljötecharna kan mycket väl ligga bakom nåt sånt här. Vana att bryta lagen. Vana att ta sig till kärnkraftverk. Spridda över hela landet. Behöver uppmärksamhet inför valet.