Citat:
Ursprungligen postat av
Mongoprofeten
Det var hela min poäng. Jag kan endast hoppas att Kina väljer att avsluta uppdraget med Yutu 2 genom att köra den till månandingsplatsen 1969, och ta nya fotografier av månlandaren, månbilen, hjulspåren flaggan etc. Det är dock långsökt, och nästan omöjligt om den rovern ens skulle överleva så länge. Man får dock hoppas på att Kina skickar nya månbilar, som kan ta nya bilder.
Kommer inte att hända. Vad skulle poängen vara? Offra massor med tid och pengar på att åka hundratals, kanske tusentals, kilometer för att tillfredsställa din (och andras) nyfikenhet kring något som hela världen VET hände?
Citat:
Jag vill verkligen tro på månlandningen till 100%, och det hade varit fantastiskt att se hur landszonen ser ut ca 50 år senare. Hur ser exempelvis flaggan ut idag? Har den blivit blekt? Etc.
Ja, den är vit... 50 år i konstant solsken (nåja, 26 år då, det mörkt halva tiden). Eller kanske den inte ens finns kvar (materialet lär ju ta stryk av temperaturskillnaderna och solstrålningen).
Citat:
Skulle inte du vilja se det också?
Klart de flesta här skulle vilja.
Citat:
Det är allt jag hade att säga om detta, och jag förstår fortfarande inte hur folk kan garantera till 100% att människan landade på månen. Ingen av er var där.
Ingen av oss var där under andra världskriget heller, ingen av oss har varit på ISS, ingen av oss har sett en atom klyvas och så vidare - betyder det att andra världskriget inte ägt rum, att ISS inte finns och att kärnkraftverken inte fungerar?