2022-01-11, 17:04
Moderator
Carlboms avatar
Såg på Instagram att de fått nån form av problem med de planerade showerna. De måste rodda om i schemat och jag gissar det beror på restriktionerna.

Citat:
Vi har inte en heltäckande bild av läget ännu. Men. Det står klart att vi kommer behöva flytta om lite i spelschemat.

De skulle återkomma med mer info men med tanke hur späckat deras schema är så kan det nog bli rörigt värre om personer som bokat biljetter ska flyttas till andra föreställningar m.m.
Citera
2022-01-11, 17:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SlappTjackBalle
Bästa avsnittet var ju när Roffe var med,eller när dom pratade med den snubben som hade bett folk ge ut hans telefon nr =)
Jag tycker att avsnittet med Roffe Runk var ett av de sämsta.
Citera
2022-01-11, 17:49
Medlem
L3nn4rts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enoent
Blev tipsad om denna men förstår faktiskt inte varför folk verkar så förtjusta i den. Fortfarande inte övertygad om att kvinnor kan ha humor efter att på måfå ha hört ett par tre avsnitt.
Jag har också fått tipset av vänner (också med konto här på FB) om podden. Men jag ser inte vad som är bra med den. Jag tycker den är riktigt tråkig, snudd på värdelös. Jag antar att de som uppskattar den är användare i forumet som har citerats eller hoppas att just deras inlägg ska bli citerade i podden. Annars ser jag inte vad som är kul med den.
Citera
2022-01-14, 01:06
Medlem
Citat:
Blev tipsad om denna men förstår faktiskt inte varför folk verkar så förtjusta i den. Fortfarande inte övertygad om att kvinnor kan ha humor efter att på måfå ha hört ett par tre avsnitt.
Utgår ifrån att du är en comedy king, då? Killar är sällan roligare än dessa damer
Citera
2022-01-14, 01:09
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:

Alla avsnitt är inte lika bra. Men vissa är skitroliga. Det är nog du som inte har någon humor. Du kanske inte sett efter ordentligt, du kanske är kvinna utan att riktigt veta om det?
Citera
2022-01-18, 16:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone
Alla avsnitt är inte lika bra. Men vissa är skitroliga. Det är nog du som inte har någon humor. Du kanske inte sett efter ordentligt, du kanske är kvinna utan att riktigt veta om det?
För det första så är det inte alla som varit med från början, det är många avsnitt att lyssna igenom för att hitta guldkornen.

Det finns absolut några avsnitt som är hysteriskt kul men jag som lyssnat igenom allt kan säga att typ 10% är verklig humor.

Det som drar ner podden är att det är för scriptat, de skriver var sitt manus som de "måste följa". De roligaste avsnitten är när de freestajlar på fyllan och raljerar, skrattar åt sina egna skämt och överdriver.

Problemet nu är att de blivit mer PK, mer manus, mer "var och en tar sitt" och sedan är det ingen spontanitet och valet av trådar är uppenbart inriktat på feminism, sex, bajs, runka, och pinsamheter. Sånt som de tror är roligt för svensk medelklass på fejsbook.
Citera
2022-01-18, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TredjeDiket
För det första så är det inte alla som varit med från början, det är många avsnitt att lyssna igenom för att hitta guldkornen.

Det finns absolut några avsnitt som är hysteriskt kul men jag som lyssnat igenom allt kan säga att typ 10% är verklig humor.

Det som drar ner podden är att det är för scriptat, de skriver var sitt manus som de "måste följa". De roligaste avsnitten är när de freestajlar på fyllan och raljerar, skrattar åt sina egna skämt och överdriver.

Problemet nu är att de blivit mer PK, mer manus, mer "var och en tar sitt" och sedan är det ingen spontanitet och valet av trådar är uppenbart inriktat på feminism, sex, bajs, runka, och pinsamheter. Sånt som de tror är roligt för svensk medelklass på fejsbook.
Jag kan hålla med om att det är mer och mer scriptat men tycker ändå att det är fortsatt roligt. Jag kan dock hålla med om att det kunde vara lite mer variation när det gäller ämnens inriktningar.
Citera
2022-01-19, 00:14
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TredjeDiket
valet av trådar är uppenbart inriktat på.. sex, bajs, runka, och pinsamheter.

Varför måste det vara såhär egentligen? Jag tycker i grund och botten de är så härliga, alla tre. Fantastiska tjejer. Jovialiska och kvicktänkta.

Men jag får en klump i magen av alla perversiteter. Jag känner mig smutsig efter att ha lyssnat. Idag handlade allt om snusk kändes det som, det var buttplugs med svans, vinflaskor i fittan, kameltår, analsmycken och ännu mer snack om högst okonventionell tillämpning av fittor, kukar och rövar.

Tjejerna är så sanslöst begåvade, känsliga, sympatiska och ärliga, så varför envisas de med cynismer och perverst dravel i podden? Jag tror ingen roas av det här råa snacket. Jag blir faktiskt ledsen.

Kan de inte prata om ämnen som stärker, lär och utvecklar oss istället? Sånt som gör oss till fina människor. Tex naturvetenskap, kvalitetslitteratur, odling, klassisk musik, friluftsliv, hushållskunskap, mm?
Senast redigerad av TupolevTu-144 2022-01-19 kl. 00:17.
Citera
2022-01-19, 00:26
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Varför måste det vara såhär egentligen? Jag tycker i grund och botten de är så härliga, alla tre. Fantastiska tjejer. Jovialiska och kvicktänkta.

Men jag får en klump i magen av alla perversiteter. Jag känner mig smutsig efter att ha lyssnat. Idag handlade allt om snusk kändes det som, det var buttplugs med svans, vinflaskor i fittan, kameltår, analsmycken och ännu mer snack om högst okonventionell tillämpning av fittor, kukar och rövar.

Tjejerna är så sanslöst begåvade, känsliga, sympatiska och ärliga, så varför envisas de med cynismer och perverst dravel i podden? Jag tror ingen roas av det här råa snacket. Jag blir faktiskt ledsen.

Kan de inte prata om ämnen som stärker, lär och utvecklar oss istället? Sånt som gör oss till fina människor. Tex naturvetenskap, kvalitetslitteratur, odling, klassisk musik, friluftsliv, hushållskunskap, mm?

Kan inte du dra igång en pod om dessa roliga ämnen. Varför solka ner FBFE med dem?
Citera
2022-01-20, 01:20
Medlem
Enmansdemos avatar
Mens Ina berättar, varför gapskrattar Emma opåkallat medans Mia är tyst, hon har alltså bättre humor, mens jag skrattar 0 gånger.

Emmas humor är ganska märklig, den är svårförstådd och aldrig självklar,
hennes "jag trodde du skulle säga att" den märks att tjejer knappt fattar heller.
Det måste vara att hennes hjärna är wired på ett annat sätt än oss flesta

Två sänken för podden, det slutar med att Mia får göra FB-forever själv i en monolog lite som
Dulny i LT
Senast redigerad av Enmansdemo 2022-01-20 kl. 01:32.
Citera
2022-01-20, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144

Du har hela p1 full med sån skit och nu ska även de här sköna bruttorna bli torrfittor för att tillfredställa mormortrosor som dig. För faaaaaaaaaan....
Citera
2022-01-20, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Mens Ina berättar, varför gapskrattar Emma opåkallat medans Mia är tyst, hon har alltså bättre humor, mens jag skrattar 0 gånger.
Nu gillar jag förvisso podden men jo, Emmas skratt kändes extremt krystat...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in